!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Dutchdriftking
454

  • Type Alfa: Alfa Romeo 159 2.0 JTDm
  • ****
    - Senior Alfist
Blue en Me, en andere ellende
« Gepost op: 9 mei 2022, 22:08:35 »
Eindelijk is mijn 159 in Nederland! Morgen naar de RDW, en ik heb vanavond dan natuurlijk een uurtje in de auto gezeten om alle knopjes te proberen. Ik wist bij aankoop dat ik een niet werkende Blue en me heb, en daarom een knipperende km.stand. Echter mis ik meer zaken. Ik kan in het menu geen verbruikscijfers zien, en de cruise controle werkt wel, maar de ingestelde snelheid is niet zichtbaar. Iemand hier verstand van? Wellicht kan het opnieuw ingelezen worden?

Daarnaast kwam de auto met een aftermarket Ali Express radio. Een mooi ding maar ik heb er vooralsnog alleen maar ruzie mee. Ik heb het systeem al op Nederlands gezet, maar hij blijft gedeeltelijk Frans (Belgische import). Ik kan hem koppelen aan mijn telefoon via Bluetooth, maar hoe kan ik dan hierna met de telefoon het apparaat bedienen? Screen miroring voor Waze en Spotify bijvoorbeeld. Iemand die hier verstand van heeft? Alvast heel erg bedankt.





*

DanielH92
2.013

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Blue en Me, en andere ellende
« Reactie #1 Gepost op: 9 mei 2022, 23:17:47 »
Ingestelde cruise snelheid is wonderlijk genoeg helaas nergens te vinden, dat is zelfs bij de Giulietta nog niet verbeterd. Puur op gevoel doen dus, en aflezen op de teller hoe hard je gaat.

De instellingen op de radio hebben niet te maken met de taal van het menu tussen je tellers in. Die taal moet je instellen in het menu tussen de tellers zelf.

Knipperende km stand is te verhelpen door de Blue&Me af te koppelen en een Proxy Alignment uit te voeren.

Of de AliExpress radio ondersteuning biedt voor screenmirroring kan ik vanaf hier niet beoordelen, daarvoor zul je de specs moeten opzoeken. Best kans dat dit alleen op de radio te bedienen is.


*

Dutchdriftking
454

  • Type Alfa: Alfa Romeo 159 2.0 JTDm
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Blue en Me, en andere ellende
« Reactie #2 Gepost op: 10 mei 2022, 06:09:26 »
Citaat van: DanielH92 op  9 mei 2022, 23:17:47
Citaat van: DanielH92 op  9 mei 2022, 23:17:47
Ingestelde cruise snelheid is wonderlijk genoeg helaas nergens te vinden, dat is zelfs bij de Giulietta nog niet verbeterd. Puur op gevoel doen dus, en aflezen op de teller hoe hard je gaat.

De instellingen op de radio hebben niet te maken met de taal van het menu tussen je tellers in. Die taal moet je instellen in het menu tussen de tellers zelf.

Knipperende km stand is te verhelpen door de Blue&Me af te koppelen en een Proxy Alignment uit te voeren.

Of de AliExpress radio ondersteuning biedt voor screenmirroring kan ik vanaf hier niet beoordelen, daarvoor zul je de specs moeten opzoeken. Best kans dat dit alleen op de radio te bedienen is.

Dankjewel. De menu taal tussen de tellers staat op Nederlands en gaat dus goed. Waar kan ik de proxy aligment laten uitvoeren? En kan ik daarna ook verbruik cijfers zien? En als het kan wil ik ook via dit menu graag de olie temperatuur zien. Hoor wel even.  Alvast heel erg bedankt.
*

Dutchdriftking
454

  • Type Alfa: Alfa Romeo 159 2.0 JTDm
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Blue en Me, en andere ellende
« Reactie #3 Gepost op: 10 mei 2022, 08:53:25 »
Ik ga even schamen in een hoekje. De rechter hendel achter het stuur heeft ook knopjes. Ik heb nu wat extra menu functies gevonden. Houden we de knipperende kilometerstand over (als iemand dit kan fixen graag) en dan zoek ik nog iemand met verstand van de android radio.
*

Dutchdriftking
454

  • Type Alfa: Alfa Romeo 159 2.0 JTDm
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Blue en Me, en andere ellende
« Reactie #4 Gepost op: 11 mei 2022, 15:28:12 »
Update, inmiddels krijg ik Spotify vanaf de telefoon op de Android radio, we boeken vooruitgang. Punten welke voor nu nog relevant zijn:

- Knipperende kilometerstand
  Ik heb begrepen dat hiervoor de Blue&Me afgekoppeld moet worden en er een Proxy Alignment uitgevoerd moet worden. Iemand die die dit kan?

- Menu taal van Android radio van Frans Nederlands
  Ik heb de android instellingen al op Nederlands, dit lijkt redelijk te gaan, echter is bijvoorbeeld de navigatie echt nog Frans, iemand een idee? In de Navigatie instellingen kan ik alles aanpassen, behalve de taal...
*

Arkid159
21

  • Type Alfa: 159
  • *
    - Startende Alfist
Re: Blue en Me, en andere ellende
« Reactie #5 Gepost op: 19 mei 2022, 20:22:55 »
Je woont niet al te ver van Amsterdam? Bel anders Garage Grand Prix even voor je Proxy Alignment!
*

Dutchdriftking
454

  • Type Alfa: Alfa Romeo 159 2.0 JTDm
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Blue en Me, en andere ellende
« Reactie #6 Gepost op: 19 mei 2022, 20:50:55 »
Je woont niet al te ver van Amsterdam? Bel anders Garage Grand Prix even voor je Proxy Alignment!

Tnx doe ik