!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

glenn.hoeylaerts
1

  • Type Alfa: 159
  • *
    - Startende Alfist
Bonkend geluid links achteraan
« Gepost op: 23 oktober 2019, 17:55:19 »
Goedenavond iedereen

Ik heb een alfa 159 1.9 jtdm sedan en ik heb al een tijdje last van een kloppend bonkend geluid links achteraan op hobbelige wegen. Hij doet het ook als ik heel traag van links naar rechts rij dan klopt hij ook achteraan
Weten jullie wat dat zou kunnen zijn ?
*

streetscreamer
225

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Bonkend geluid links achteraan
« Reactie #1 Gepost op: 13 november 2019, 19:39:11 »
ik denk dat je vier kanten op kan:
1) check speling op de verbindingsstokjes van de stabilisatorstang
2) verdroogde / uitgeslagen rubbers van de wielophanging. Vaak gaat dit gepaard met vreemde slijtage aan de banden
3) loze slag in schokbreker als deze enigszins versleten is (ik heb nog nieuwe Bilsteins liggen, mogen weg voor weinig!)
4) uitgeslagen rubber bij de schotel waarmee de schokbreker vast zit aan de carrosserie boven
2 + 3 + 3 + 4 + 4 + 4 + 8 = 28 cilinders driving fun now
previous Alfa's: Alfasud Super 1.3, Alfetta Lusso 2.0, 159SW jtdm 8v
*

Busso
853

  • Type Alfa: 147 - Giulia
  • *****
    - Super Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Bonkend geluid links achteraan
« Reactie #2 Gepost op: 25 december 2019, 10:18:57 »
Goedenavond iedereen

Ik heb een alfa 159 1.9 jtdm sedan en ik heb al een tijdje last van een kloppend bonkend geluid links achteraan op hobbelige wegen. Hij doet het ook als ik heel traag van links naar rechts rij dan klopt hij ook achteraan
Weten jullie wat dat zou kunnen zijn ?

Opgelost?  Wat was de oorzaak?
147 GTA Rosso / Giulia 2.0T Pack Veloce Squadra Massimo
Ex 159 TBI TI Berlina, GT JTD 2006, 147 1.6 2003, Alfa Sud 1.5 1981 en vele andere auto's