!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Alfadonis
3

  • Type Alfa: 159
  • *
    - Startende Alfist
Carkit/Bluetooth inbouwen 159 2.2 jts
« Gepost op: 13 juli 2020, 13:25:50 »
Hi Alfisten,

Ik ben binnenkort trots eigenaar van een Alfa Romeo 159 2.2 jts waarin ik mijn muziek momenteel moet afspelen via een cd-wisselaar die in de kofferbak te vinden is. Hierdoor ben ik zoek naar een nieuwe carkit met Bluetooth/Spotify/Android-Auto, heeft iemand hier ervaringen mee en wellicht tips & tricks?

Zelf had ik online al het volgende gevonden:
- https://www.carinterface.nl/alfa-romeo
- https://www.audiovolt.nl/product/alfa-romeo-spider-159-navigatie-android-autoradio-bluetooth-carkit-usb/?gclid=EAIaIQobChMIrKjv_43K6gIVROh3Ch39NwkFEAQYASABEgKRRfD_BwE

Zijn deze aan te raden of raden jullie iets anders aan?

Ik hoor het graag en bij voorbaat veel dank!
*

Romeer
236

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Carkit/Bluetooth inbouwen 159 2.2 jts
« Reactie #1 Gepost op: 16 juli 2020, 09:36:14 »
de meeste 2-DIN aftermarket systemen zullen wel passen en werken. let wel even op dat je het juiste maat inbouwframe en afdekrand hebt want daar kan verschil in zitten.
als je stuurwielbediening hebt en je wilt die behouden moet je wel even serieus goed opletten welke interface er in moet. dat was bij mij een enorm gedoe, wat uiteindelijk door de leverancier/inbouwer is opgelost. bij een alfa 159 blijkt 't allemaal weer nét even anders dan anders... er bleek toen ook in mijn auto ooit een af-fabriek navi in te hebben gezeten en daardoor ging het qua interface mis. het kon alleen met een andere interface (die uiteraard weer duurder was...) maar nu werkt 't prima.
laat je even goed adviseren zou ik zeggen
*

Alfadonis
3

  • Type Alfa: 159
  • *
    - Startende Alfist
Re: Carkit/Bluetooth inbouwen 159 2.2 jts
« Reactie #2 Gepost op: 16 juli 2020, 12:33:44 »
@Romeer  Good to know, hartelijk dank voor de info! Kom er uiteindelijk wel uit maar goed om dergelijke situaties te voorkomen natuurlijk ;) Welke leverancier/inbouwer heb je destijds gebruikt als ik vragen mag?
*

Romeer
236

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Carkit/Bluetooth inbouwen 159 2.2 jts
« Reactie #3 Gepost op: 16 juli 2020, 12:37:33 »
graag gedaan. ik ben bij chris auto hifi aan de molenvliet in zwijndrecht geweest (geen banden met dit bedrijf)
*

Fidel Cashflow
6

  • Type Alfa: 159 SW 1.9 JTDm TI
  • *
    - Startende Alfist
Re: Carkit/Bluetooth inbouwen 159 2.2 jts
« Reactie #4 Gepost op: 16 juli 2020, 19:07:06 »
Hi Alfisten,

Ik ben binnenkort trots eigenaar van een Alfa Romeo 159 2.2 jts waarin ik mijn muziek momenteel moet afspelen via een cd-wisselaar die in de kofferbak te vinden is. Hierdoor ben ik zoek naar een nieuwe carkit met Bluetooth/Spotify/Android-Auto, heeft iemand hier ervaringen mee en wellicht tips & tricks?

Zelf had ik online al het volgende gevonden:
- https://www.carinterface.nl/alfa-romeo
- https://www.audiovolt.nl/product/alfa-romeo-spider-159-navigatie-android-autoradio-bluetooth-carkit-usb/?gclid=EAIaIQobChMIrKjv_43K6gIVROh3Ch39NwkFEAQYASABEgKRRfD_BwE

Zijn deze aan te raden of raden jullie iets anders aan?

Ik hoor het graag en bij voorbaat veel dank!

Hi Alfadonis,

Welkom allereerst! Ben benieuwd naar je nieuwe auto, als mede-159 bestuurder. Je kunt jezelf als nieuw forumlid ook eventueel alvast voorstellen in het voorsteltopic.

Zoals Romeer aangeeft komen de audio-installaties in de 159 in nogal wat varianten. Navigatie ja/nee, MP3 cd ja/nee, Bose ja/nee, Blue & Me ja/nee, stuurwielbediening ja/nee. Waarschijnlijk zijn er zelfs nog wel meer variabelen en verschillende revisies daarvan. Als je puur je muziek (Spotify) via de luidsprekers wilt afspelen kun je voor een paar tientjes klaar zijn: koop een FM transmitter met bluetooth plus een mooie telefoonhouder. Met dit specifieke apparaat heb ik overigens geen ervaring maar Xiaomi maakt over het algemeen prima spulletjes.

Je kunt inderdaad diverse 'adapters' krijgen die het geluid via de line-in op de aansluiting van je cd-wisselaar via je luidsprekers laten weergeven. De wisselaar in je auto komt dan mogelijk te vervallen. Zelf heb ik ervaring met de uitgebreidere Yatour en Mantson van Car Interface. Zie mijn Show your ride topic voor mijn ervaringen, maar voor jou kan het allemaal anders zijn afhankelijk van de uitrusting van jouw auto.

Een andere headunit zou ik persoonlijk alleen overwegen als je het vervelend vindt om het scherm van je telefoon te gebruiken voor de navigatie.
 
Huidige Alfa: 159 SW 1.9 JTDm TI Nero (2008)

Vorige Alfa's:
156 SW 1.9 JTD 8v Blu Metallico 2003
156 berlina 2.5 V6 Grigio Africa 1998
156 berlina 1.8 TS Blu Cosmo 2000
*

patrick9364
1

  • Type Alfa: Ford Focus 2.0 Ghia mk1
  • *
    - Startende Alfist
Re: Carkit/Bluetooth inbouwen 159 2.2 jts
« Reactie #5 Gepost op: 25 juli 2020, 20:26:23 »
Hoi,

Ik heb sinds vorige week een 159 2.2 jts en heb daar deze bluetooth kit ingezet: https://www.carinterface.nl/bluetooth-streamen-spotify-deezer-carkit-handsfree-interface-adapter-alfa-romeo-autoradio

Nu ongeveer 2000km gereden, zit nu in Luxemburg en heb echt genoten icm het Bose systeem. Geen gekraak, alles klinkt goed. Verbindt snel en microfoon werkt prima (vastgeplakt naast bestuurdersstoel aan middenconsole, niet te zien)

Succes!
*

Wt
4

  • Type Alfa: 159 1.8 MPI, Spider 916
  • ****
    Amico del club - Startende Alfist
Re: Carkit/Bluetooth inbouwen 159 2.2 jts
« Reactie #6 Gepost op: 23 januari 2022, 11:04:03 »
Hoi,

Ik heb sinds vorige week een 159 2.2 jts en heb daar deze bluetooth kit ingezet: https://www.carinterface.nl/bluetooth-streamen-spotify-deezer-carkit-handsfree-interface-adapter-alfa-romeo-autoradio

Nu ongeveer 2000km gereden, zit nu in Luxemburg en heb echt genoten icm het Bose systeem. Geen gekraak, alles klinkt goed. Verbindt snel en microfoon werkt prima (vastgeplakt naast bestuurdersstoel aan middenconsole, niet te zien)

Succes!
Even een oud draadje opgepakt..

Hoi, ik was op zoek naar een Bluetooth kit en heb de bovengenoemde kit aangeschaft.
Werkt prima, maar er is een ding dat ik niet opgelost krijg. Wanneer ik de telefoon opneem, klinkt het geluid erg zacht. Om het gesprek gevolgen zet ik het geluid een stuk harder. Na het beëindigen van het gesprek staat het radio geluid dus veeeeeel te hard.  Wie heeft een oplossing om de geluidssterkte op gelijk niveau te krijgen en te houden?

Gr.

Wiert
Nu: 159 1.8 2007, Spider 916 1.8TS 2000 en GTV 2.0JTS 2004