!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

BramvE
81

  • **
    - Junior Alfist
Re: Carterpan reinigen & oliefilter TBI
« Reactie #15 Gepost op: 17 maart 2020, 10:38:57 »
Mijn carterpan is inmiddels ook gereinigd en de ring op de aanzuigbuis is vervangen.  Heb geen melding over oliedruk meer gehad (maar is te kort geleden om uit te sluiten dat het probleem weg is).
Toch blijft het knagen omdat de vorige eigenaar iets over de terugslagklep heeft gezegd.

Waar is die klep precies voor?
*

Busso
853

  • Type Alfa: 147 - Giulia
  • *****
    - Super Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Carterpan reinigen & oliefilter TBI
« Reactie #16 Gepost op: 18 maart 2020, 06:59:12 »
Mijn carterpan is inmiddels ook gereinigd en de ring op de aanzuigbuis is vervangen.  Heb geen melding over oliedruk meer gehad (maar is te kort geleden om uit te sluiten dat het probleem weg is).
Toch blijft het knagen omdat de vorige eigenaar iets over de terugslagklep heeft gezegd.

Waar is die klep precies voor?

Als je het klepje bedoelt wat in het oliefilterhuis zit wil ik dat ook wel weten. Dus ik volg even.
147 GTA Rosso / Giulia 2.0T Pack Veloce Squadra Massimo
Ex 159 TBI TI Berlina, GT JTD 2006, 147 1.6 2003, Alfa Sud 1.5 1981 en vele andere auto's
*

peetmultiair
582

  • Type Alfa: Giulietta Multiair 170pk.
  • *****
    - Super Alfist
Re: Carterpan reinigen & oliefilter TBI
« Reactie #17 Gepost op: 18 maart 2020, 14:36:07 »
Mijn carterpan is inmiddels ook gereinigd en de ring op de aanzuigbuis is vervangen.  Heb geen melding over oliedruk meer gehad (maar is te kort geleden om uit te sluiten dat het probleem weg is).
Toch blijft het knagen omdat de vorige eigenaar iets over de terugslagklep heeft gezegd.

Waar is die klep precies voor?

Als je het klepje bedoelt wat in het oliefilterhuis zit wil ik dat ook wel weten. Dus ik volg even.

Als er het klepje in het oliefilter bedoeld wordt? Dat is er iig voor dat er altijd olie in het filter blijft zitten.
Alfasud, 2x Alfa 33, 3x Alfa 155, Alfa 156 V6 200pk🎉, Alfa Giulietta MA 170 pk.(Na tuning 200 pk.)
*

BramvE
81

  • **
    - Junior Alfist
Re: Carterpan reinigen & oliefilter TBI
« Reactie #18 Gepost op: 23 maart 2020, 09:16:34 »
en dat heeft weer als reden....?

Zodat bij starten de druk eerder op gang komt? Of dat het filter niet droog komt te staan? (en kan dat kwaad?)
*

Brambo08
30

  • Type Alfa: 159
  • *
    - Startende Alfist
Re: Carterpan reinigen & oliefilter TBI
« Reactie #19 Gepost op: 9 november 2020, 16:10:29 »
Mijn 159 1750tbi 2011 heeft helaas hetzelfde probleem.
melding van te lage oliedruk bij het starten. ook heeft hij een melding gegeven over de knokkenas sensor.

kan iemand delen welke keering/o-ring nodig is.
en heeft iemand een nummer of foto van de doppen/tools die nodig zijn om de carterpan te verwijderen?

Groet
*

Busso
853

  • Type Alfa: 147 - Giulia
  • *****
    - Super Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Carterpan reinigen & oliefilter TBI
« Reactie #20 Gepost op: 9 november 2020, 16:57:11 »
Lees even dit verslag. Daar staan ook de sleutels in die je nodig hebt voor het verwijderen van de pan.

https://www.clubalfaromeo.nl/forum/show-your-ride/alfa-159-tbi-rosso-competizione/

Je hebt artikel 71754365 "pakking oliepomp" nodig en natuurlijk vloeibare pakking voor monteren carterpan. Ik heb toen ook een nieuwe oliepeilsensor gemonteerd omdat de mijne niet meer goed werkte (gaf te veel aan dus onbetrouwbaar). Reinigen hielp niet.

 Ik kan je niet helpen wat betreft de nokkenassensor. Ik heb zo'n storing nog niet gehad.
147 GTA Rosso / Giulia 2.0T Pack Veloce Squadra Massimo
Ex 159 TBI TI Berlina, GT JTD 2006, 147 1.6 2003, Alfa Sud 1.5 1981 en vele andere auto's
*

Brambo08
30

  • Type Alfa: 159
  • *
    - Startende Alfist
Re: Carterpan reinigen & oliefilter TBI
« Reactie #21 Gepost op: 9 november 2020, 17:00:16 »
Citaat van: Busso op  9 november 2020, 16:57:11
Citaat van: Busso op  9 november 2020, 16:57:11
Lees even dit verslag. Daar staan ook de sleutels in die je nodig hebt voor het verwijderen van de pan.

https://www.clubalfaromeo.nl/forum/show-your-ride/alfa-159-tbi-rosso-competizione/

Je hebt artikel 71754365 "pakking oliepomp" nodig en natuurlijk vloeibare pakking voor monteren carterpan. Ik kan je niet helpen wat betreft de nokkenassensor. Ik heb zo'n storing nog niet gehad.

Heeft ook met die lage oliedruk te maken, als ik zo het internet afstruin. De hydraulische nokkenas verstelling wordt niet snel genoeg gevuld, en geeft een timing fout.

Bedankt voor de reactie ga het even bekijken
*

SpecialVeloce
1.241

  • Type Alfa: Alfa 159 SW TI
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
  • Turbo lag is like fore play
Re: Carterpan reinigen & oliefilter TBI
« Reactie #22 Gepost op: 9 november 2020, 17:56:16 »
Je mag mn tool wel lenen voor bouten aan de vliegwielkant. Of je maakt m zelf kan ook.