!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
0 leden en 1 gast bekijken dit topic.
Dit kan misschien van een terugslag klep zijn. Druk plunjer en thermostaat zullen of in de olie pomp zelf zitten of elders.maar hier moet toch een segering voor zitten oid.Met wat voor tool heb je de twee binnenste bouten los gehaald van de pan ?en heb je ook een nieuwe crush ring voor de aanzuigbuis ?
Een lange Ribe bedoel je ? die hoefde geen knik te hebben ?Ik ben namelijk denk ik ook van plan dit te doen. ook tbv de crushring (seal)Natuurlijk KarelUtrechtTheodor dat die wisselaar stuk is.als het m6 of m8 is zou ik niet meer als 15Nm doen eventueel Locktite 243 (ik doe dan meestal een klein kloddertje op de tip)Het wassen van het schroefdraad is ook al lastig ondersteboven.De plaat moet zowieso gekit worden, voorzichtig aanzetten rondom en dan vast zetten.
Een link naar mijn eerste ervaringen met de 159 TBI:Oliepomp issue
Citaat van: Macaco op 7 januari 2020, 23:19:03Citaat van: Macaco op 7 januari 2020, 23:19:03Een link naar mijn eerste ervaringen met de 159 TBI:Oliepomp issue@Macaco Fantastische info,Mocht je een timing set nodig hebben heb ik er een beschikbaar.En wat betreft die, 4.25L dit is een typ fout in het manual dit moet Kg zijn. Ik heb er bij mij nu ongeveer 200cc te veel inzitten. Volgens de pijlstok gebeurt hier nog niet zo veel dat het fout gaat.Kan je na het verwijderen van het hitte schild zo bij de banjo van de olie op de turbo ?