!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

carloabarth
23

  • Type Alfa: 159
  • *
    - Startende Alfist
Carterpan verwijderen TBI
« Gepost op: 29 juni 2020, 14:25:59 »
Middag,

Vanochtend zeer voortvarend begonnen aan het verwijderen van de carterpan van mijn tbi.
 i.v.m. het vervangen van het rubber van de olie aanzuigbuis omdat ik het probleem heb van "weglopende" olie bij lang stilstaan. Alle onderdelen besteld en tevens lange Ribe sleutel voor de moeilijk bereikbare bouten. Nu ben ik aangekomen bij de 2 Ribe bouten bij het vliegwiel maar zoals te zien op de foto zit het vliegwiel voor 1/2 voor de bouten. Ik zie niet hoe ik deze los krijg zonder dat het vliegwiel verwijderd wordt. Mijn vraag is of jullie een trucje weten om dit voor elkaar te boxen zonder het verwijderen van bak en vliegwiel.
*

SpecialVeloce
1.241

  • Type Alfa: Alfa 159 SW TI
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
  • Turbo lag is like fore play
Re: Carterpan verwijderen TBI
« Reactie #1 Gepost op: 29 juni 2020, 16:24:18 »
*

carloabarth
23

  • Type Alfa: 159
  • *
    - Startende Alfist
Re: Carterpan verwijderen TBI
« Reactie #2 Gepost op: 29 juni 2020, 17:06:16 »
TOP!

ik had de topic al gelezen maar natuurlijk weer over het belangrijkste heen gelezen (Zoals je waarschijnlijk al wel weet zit er een uitsparing in het vliegwiel. Past allemaal net. van Busso).

Ik ga er weer mee aan de slag.

Bedankt voor de snelle reactie.

Carlo