!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

FreddyW159
363

  • Type Alfa: 159 1750 TBI TI
  • ****
    - Senior Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Chiptuning 1750 TBI
« Gepost op: 21 januari 2019, 12:12:25 »
Beste medeliefhebber,

Zoals een aantal van jullie wellicht zullen weten ben ik sinds kort eigenaar van een fraaie 159 1750 TBI sedan.
De auto bevalt mij meer dan goed maar een beetje extra vermogen is altijd welkom, ongeacht welke auto.
Nu zijn de welbekende firma's Squadra en Savali degene die ik op het oog heb om de tuning uit te laten voeren.
Ik was benieuwd of er mensen op dit forum aanwezig zijn die ervaringen hebben met betrekking tot het laten tunen van dit blok door Squadra of Savali.
Ik heb een lichte voorkeur voor Squadra maar Savali is net wat goedkoper. Naar het schijnt kan via mijn dealer (Jelle Talsma in Drachten) Savali mijn auto tunen op locatie. Dit is natuurlijk ontzettend handig aangezien ik op een steenworp afstand van Jelle Talsma werkzaam ben.

Ik ben benieuwd naar de bevindingen van jullie omtrent het laten tunen van mijn auto.
Met groet,
Freddy
Liefhebber van auto's en daarmee dus Alfist. Helaas niet meer in het bezit van een Alfa, maar in de toekomst komt er zeker weer eentje op de stoep.

Ex:
1994 164 3.0 V6 12V QV.
1998 146 1.4-16V T.Spark Junior.
2011 159 1750 TBI sedan.
*

alfistalimburg
464

  • Type Alfa: giulietta qv
  • ****
    - Senior Alfist
  • you only live once
Re: Chiptuning 1750 TBI
« Reactie #1 Gepost op: 21 januari 2019, 12:57:37 »
Als je kijkt naar kosten kun je beter bij h&s corse gaan want daar is het goedkoper. Over kwaliteit kan ik niet veel zeggen ik heb namelijk nog geen tuning. Wel weet ik dat ik naar h&s ga want daar hoor ik veel goede verhalen over via mensen hier op het forum en via de Facebook site van hun.
Alfa Romeo Giulietta QV: Audison composet - Ulter 100mm einddemper - 19inch Prodrive S velgen - Brembo remschijven + EBC red stuff blokken
RVS Jmtuning downpipe - powerflexrubbers - stage 2 jtd performance koppeling - k04 hybrid turbo - airtec intercooler
322,6pk/437nm
*

StefV
424

  • Type Alfa: Guilietta 1.4 MA 170 pk
  • ****
    - Senior Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Chiptuning 1750 TBI
« Reactie #2 Gepost op: 21 januari 2019, 13:03:49 »
Als je kijkt naar kosten kun je beter bij h&s corse gaan want daar is het goedkoper. Over kwaliteit kan ik niet veel zeggen ik heb namelijk nog geen tuning. Wel weet ik dat ik naar h&s ga want daar hoor ik veel goede verhalen over via mensen hier op het forum en via de Facebook site van hun.

Same here.. Ik heb mail contact gehad met H&S en dat is echt super in vergelijk met andere. Klantenservice vind ik persoonlijk ook belangrijk.
Alfa Newbie.
*

FreddyW159
363

  • Type Alfa: 159 1750 TBI TI
  • ****
    - Senior Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Chiptuning 1750 TBI
« Reactie #3 Gepost op: 21 januari 2019, 13:17:21 »
Als je kijkt naar kosten kun je beter bij h&s corse gaan want daar is het goedkoper. Over kwaliteit kan ik niet veel zeggen ik heb namelijk nog geen tuning. Wel weet ik dat ik naar h&s ga want daar hoor ik veel goede verhalen over via mensen hier op het forum en via de Facebook site van hun.

Dat is inderdaad ook nog een mogelijkheid. Ik zie alleen geen prijzen staan op de website van H&S corse. Ook woon ik er niet heel dichtbij en heb ik doordeweeks geen tijd of mogelijkheid om de auto weg te brengen, dus de optie om het op locatie te laten tunen vind ik ideaal.
Liefhebber van auto's en daarmee dus Alfist. Helaas niet meer in het bezit van een Alfa, maar in de toekomst komt er zeker weer eentje op de stoep.

Ex:
1994 164 3.0 V6 12V QV.
1998 146 1.4-16V T.Spark Junior.
2011 159 1750 TBI sedan.
*

alfata
3.415

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Chiptuning 1750 TBI
« Reactie #4 Gepost op: 21 januari 2019, 13:32:53 »
Savali heb ik geen beste ervaring mee (met de multiair motor), H&S nooit geweest (was in het verleden soms wat onhandig omdat je 2 dagen ernaar toe moest wat volgens mij tegenwoordig niet meer hoeft) en Squadra vond ik altijd zeer aan de prijs.
Mijn veruit beste ervaring is met Beek. Die hebben echt geweldig resultaat geleverd met mijn 4C. +48pk uit een 1750TBI is echt heel knap.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

Wirs
188

  • Type Alfa: Giulia 2.2
  • ***
    - Alfist
Re: Chiptuning 1750 TBI
« Reactie #5 Gepost op: 21 januari 2019, 13:44:30 »
Auto bij dealer door Savali laten tunen. Super tevreden over.
Savali tuning 250 pk
*

ArjanB
2.004

  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Chiptuning 1750 TBI
« Reactie #6 Gepost op: 21 januari 2019, 22:24:07 »
Hier goede ervaringen met squadra en H&S.
Met name over savali zijn diverse mindere verhalen bekend; H&S heeft redelijk wat knoeiwerk van savali gezien maar ik weet niet of dat ook voor TBi geldt. HOe dan ook zou ik mijn auto daar niet heen brengen, hoe makkelijk ook (ik moet voor squadra of H&S ook dik een uur rijden enkele reis...)
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP
*

FreddyW159
363

  • Type Alfa: 159 1750 TBI TI
  • ****
    - Senior Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Chiptuning 1750 TBI
« Reactie #7 Gepost op: 22 januari 2019, 15:01:55 »
Zojuist de keuze gemaakt en die is gevallen op Squadra.
Vanaf begin af aan had ik al een goed gevoel bij het bedrijf, ook vanwege de vele positieve recensies en verhalen die ik heb gelezen.
Ze zijn wat duurder dan de concurrentie maar ik kan gelukkig de auto laten tunen bij een Alfa dealer bij mij in de buurt waardoor ik doordeweeks de auto kan brengen.
Desbetreffende dealer zit namelijk een steenworp afstand vanaf mijn werk.
Mocht ik naar H&S gaan ben ik minstens een uur te reizen en naar Savali nog eens 20 minuten extra.

Nog een paar weken wachten en dan is het zover!
Ik zal jullie op de hoogte houden hoe mijn ervaringen zijn na het tunen.
Liefhebber van auto's en daarmee dus Alfist. Helaas niet meer in het bezit van een Alfa, maar in de toekomst komt er zeker weer eentje op de stoep.

Ex:
1994 164 3.0 V6 12V QV.
1998 146 1.4-16V T.Spark Junior.
2011 159 1750 TBI sedan.
Re: Chiptuning 1750 TBI
« Reactie #8 Gepost op: 22 januari 2019, 15:31:26 »
H&S heeft redelijk wat knoeiwerk van savali gezien

Dat vind ik altijd een beetje lastig op waarde te schatten, over het algemeen zijn chiptuners vrij snel met negatieve geluiden over hun concurrenten.
*

Paul
1.848

  • ******
    Presidente - Super Alfist
Re: Chiptuning 1750 TBI
« Reactie #9 Gepost op: 22 januari 2019, 18:32:56 »
Hier mijn ervaring met HS-Corse:
https://www.youtube.com/watch?v=-1JqPFZWx44
Tevens daarom raad ik hun sterk aan :)
Mijn grote Alfa-liefde Giulietta Quadrifoglio; 285pk, Etna Black, Giulia Veloce wielen, Carbon delen, verlaagd, Ulter uitlaatsysteem met klep, rode intercooler, alcantara dashboard en meer lees je hier.
*

FreddyW159
363

  • Type Alfa: 159 1750 TBI TI
  • ****
    - Senior Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Chiptuning 1750 TBI
« Reactie #10 Gepost op: 23 januari 2019, 11:35:04 »
Hier mijn ervaring met HS-Corse:
https://www.youtube.com/watch?v=-1JqPFZWx44
Tevens daarom raad ik hun sterk aan :)
Mooi filmpje met duidelijke uitleg, chapeau.
H&S Corse was ongetwijfeld ook een goede keuze geweest denk ik.
Uiteindelijk maakt het niet veel uit, zowel Squadra als H&S Corse en Savali hebben goede recensies en uiteindelijk gekozen voor Squadra.
Squadra komt me wat beter uit wat betreft tunen op locatie, dat scheelt me veel reistijd.
Liefhebber van auto's en daarmee dus Alfist. Helaas niet meer in het bezit van een Alfa, maar in de toekomst komt er zeker weer eentje op de stoep.

Ex:
1994 164 3.0 V6 12V QV.
1998 146 1.4-16V T.Spark Junior.
2011 159 1750 TBI sedan.
*

willeme
10

  • Type Alfa: 159 Sportwagon (939B)
  • *
    - Startende Alfist
  • Club Alfa Romeolid
Re: Chiptuning 1750 TBI
« Reactie #11 Gepost op: 23 januari 2019, 23:54:03 »
Hallo Freddy,

Leuk je hier ook te zien ;-). Ik heb zelf een Alfa Romeo 159 en deze is ook gechipt door Squadra. Ik kan niet spreken over de andere tuners. Ik weet dat Savali hoog aangeschreven staat. Toevallig zit Squadra bij mij om de hoek, dus voor mij is het vrij logisch.

Mijn ervaringen met Squadra zijn erg positief. Ze reageren direct en adequaat. Geen 'grote' verhalen, maar gewoon duidelijk en eerlijk. Erg prettig dat ze niet alleen tunen op maximaal vermogen, maar ook op koppel en levensduur. Ze houden rekening met de toleranties van de auto en gaan daar niet boven zitten. Ik ken genoeg tuners die veel meer spektakel kunnen leveren, zij het voor kortere tijd.

Je kan kiezen uit 'Medio' en 'Massimo'. In principe krijg je met Medio al voldoende extra. Met name onderin voel je het extra koppel. Met Massimo heb je net dat beetje meer, vooral boven in. Het scheelt volgens mij zo'n 150 tot 200 euro. Ik zou lekker voor de Massimo gaan. Dan zit je volgens mij ongeveer op het niveau van de Gulietta QV, zo'n 230 pk dacht ik.
*

FreddyW159
363

  • Type Alfa: 159 1750 TBI TI
  • ****
    - Senior Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Chiptuning 1750 TBI
« Reactie #12 Gepost op: 24 januari 2019, 07:35:12 »
Hallo Freddy,

Leuk je hier ook te zien ;-). Ik heb zelf een Alfa Romeo 159 en deze is ook gechipt door Squadra. Ik kan niet spreken over de andere tuners. Ik weet dat Savali hoog aangeschreven staat. Toevallig zit Squadra bij mij om de hoek, dus voor mij is het vrij logisch.

Mijn ervaringen met Squadra zijn erg positief. Ze reageren direct en adequaat. Geen 'grote' verhalen, maar gewoon duidelijk en eerlijk. Erg prettig dat ze niet alleen tunen op maximaal vermogen, maar ook op koppel en levensduur. Ze houden rekening met de toleranties van de auto en gaan daar niet boven zitten. Ik ken genoeg tuners die veel meer spektakel kunnen leveren, zij het voor kortere tijd.

Je kan kiezen uit 'Medio' en 'Massimo'. In principe krijg je met Medio al voldoende extra. Met name onderin voel je het extra koppel. Met Massimo heb je net dat beetje meer, vooral boven in. Het scheelt volgens mij zo'n 150 tot 200 euro. Ik zou lekker voor de Massimo gaan. Dan zit je volgens mij ongeveer op het niveau van de Gulietta QV, zo'n 230 pk dacht ik.

Goedemorgen Willem,

Leuk ook jou hier actief te zien.
Mooi dat je goede ervaring hebt met Squadra. Ik heb er dan ook voor gekozen. Voor mij gaat het ook de massimo tuning worden waardoor de motor 230+ PK en rond de 380 Nm koppel gaat leveren. Inderdaad zijn dat specs van de Giulietta QV. Zo moet het dus een heerlijke auto gaan worden.
Ik zal hier een update plaatsen wanneer de auto aangepakt is en daarvan mijn ervaringen delen.
Liefhebber van auto's en daarmee dus Alfist. Helaas niet meer in het bezit van een Alfa, maar in de toekomst komt er zeker weer eentje op de stoep.

Ex:
1994 164 3.0 V6 12V QV.
1998 146 1.4-16V T.Spark Junior.
2011 159 1750 TBI sedan.
*

Paul
1.848

  • ******
    Presidente - Super Alfist
Re: Chiptuning 1750 TBI
« Reactie #13 Gepost op: 24 januari 2019, 08:46:32 »
Gaaf
Mijn grote Alfa-liefde Giulietta Quadrifoglio; 285pk, Etna Black, Giulia Veloce wielen, Carbon delen, verlaagd, Ulter uitlaatsysteem met klep, rode intercooler, alcantara dashboard en meer lees je hier.
*

NAH
25

  • Type Alfa: Stelvio 2.0 T 280pk
  • *
    - Startende Alfist
  • Alfa virus detected!!!
Re: Chiptuning 1750 TBI
« Reactie #14 Gepost op: 24 januari 2019, 16:44:46 »
Ik heb in het verleden Savali tuning gehad en daar was ik zeer tevreden over. Mijn Spider heeft nu Squadra massimo en ik kan je dus uit ervaring vertellen dat het echt super rijdt.
Je hebt het gevoel of je auto maar blijft doorgaan. Ikzelf vind het vooral heerlijk om van een km of 80 per uur even door te trekken, voor je het weet rij je 160. Echt een geweldig gevoel.
145, 146, 147x3, 156x2, Mito, Brera, 159 Tbi, Spider 2,2, Spider Tbi, Stelvio