!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

Veloce2910
147

• Type Alfa: Giulia Veloce en Q
    - Alfist
Re: Ciao bella
« Reactie #15 Gepost op: 10 augustus 2026, 10:20:22 »
Mooi dat het toch weer een Alfa is geworden! Een Fiat Tipo of een Alfa Stelvio is toch wel een wereld van verschil. Heel veel plezier ermee!
Alfa Giulia Quadrifoglio, Rosso Competizione (2020)
Alfa Giulia Veloce 2.2 JTD, Grigio Vesuvio, bruin leder, gele remklauwen (2017)
*

Prem
16

• Type Alfa: 159 1.9 jtd 8v
    Amico del club - Startende Alfist
« Reactie #16 Gepost op: 10 augustus 2026, 10:26:59 »
Gefeliciteerd! We hebben met mijn vrouw al lang gesproken dat als onze 159 gaat geest uitgeven gaan wij Stelvio zoeken 😉 Veel plezier ermee!
*

Alfmania
22

• Type Alfa: 159 Ti, Mito, Giulia
  • *
    - Startende Alfist
  • Startend Alfist?? Rij al 25+ jaar Alfa…
« Reactie #17 Gepost op: 12 augustus 2026, 10:57:13 »
Een geluk bij een ongeluk zullen we maar zeggen.. ;)
Mooie keuze, veel plezier en veilige km's gewenst.
*

Dutchdriftking
755

• Type Alfa: Alfa Romeo 159 2.0 JTDm
    - Super Alfist
« Reactie #18 Gepost op: Gisteren om 14:00:20 »
Mooi verhaal! Wel zuur van de ANWB. En dagwaarde bespreken is ook altijd een dingetje. Mijn 159 is volgens de ANWB ook vast niet meer waard dan de schrootprijs, maar vind er maar eens eentje in deze staat en uitvoering....

Wat betreft de Stelvio, hele knappe auto, mijn vrouw zou er ook enorm gelukkig van worden. Zelf hoop ik echter een hoge auto nog lang te kunnen uitstellen....
*

Swiegje
23

• Type Alfa: MiTo 1.4 MultiAir Turbo
  • *
    - Startende Alfist
« Reactie #19 Gepost op: Gisteren om 15:32:32 »
Mooi verhaal! Wel zuur van de ANWB. En dagwaarde bespreken is ook altijd een dingetje. Mijn 159 is volgens de ANWB ook vast niet meer waard dan de schrootprijs, maar vind er maar eens eentje in deze staat en uitvoering....

Wat betreft de Stelvio, hele knappe auto, mijn vrouw zou er ook enorm gelukkig van worden. Zelf hoop ik echter een hoge auto nog lang te kunnen uitstellen....

Ik had de anwb nog gevraagd op welk bedrag ze uitkwammen. Toch nog wel €3000. Maar dat zal wel de boven grens zijn geweest in uitstekende staat. Dat was die van ons niet meer. Zelf ook voor minder aangekocht.

De Stelvio rijd wel echt lekker comfortabel en stuurt goed strak. Niet verwacht gezien zijn formaat. Maar heel eerlijk vind ik hem wel net wat te groot. Zal nog wel even wennen zijn.

Voel me soms een beetje zo'n aso in een dikke bak.
Ook merk ik dat andere weggebruikers veel meer en eerder voor je uitwijken dan voorheen.

Had liever ook een Giulia gehad. Maar had dan uit practisch oogpunt een station moeten zijn. Helaas bestaan die niet.
MiTo - 1.4 MultiAir Turbo Centenario
159 SW - 1.9 JTDm
Stelvio - 2.2 JTDm
*

Dutchdriftking
755

• Type Alfa: Alfa Romeo 159 2.0 JTDm
    - Super Alfist
« Reactie #20 Gepost op: Gisteren om 18:05:39 »
Tja dat blijft altijd lastig natuurlijk. Maar als ze voor jouw auto met flinke km. stand nog 3.000 euro bieden dan rekenen ze gelukkig niet te strak.
Wat SUV betreft, die ben ik helemaal met je eens. Ik denk zelf nog een jaar of twee 159 te rijden, en zou daarna liever een Jaguar XF sportbrake willen dan een Stelvio. Uiteraard niet de Ingenium diesel. Dat zou benzine worden of V6 diesel. Alleen moet ik dan eigenlijk opzoek naar een andere garage voor onderhoud, en daar heb ik niet zo`n zin in😂
*

MysteryAngel
3.555

• Type Alfa: Nog geen
    - Super Alfist
« Reactie #21 Gepost op: Gisteren om 18:45:40 »
Gefeliciteerd met de Stelvio  ga je vast blij van worden.
*

Timoscheevel
82

• Type Alfa: Stelvio Veloce 2.0T Q4
  • **
    - Junior Alfist
« Reactie #22 Gepost op: Gisteren om 19:15:23 »
Haha, dat van te groot herken ik wel een beetje. Ik weet nog de eerste kilometer van de proefrit, ik had het gevoel alsof ik elk paaltje naast de weg meenam.

Maar ondertussen 7 maanden en 15.000km verder is het helemaal normaal. Komt helemaal goed.
*

bluebird
165

• Type Alfa: Stelvio 2.0 (H&S stage 1)
    - Alfist
  • Same shit, different day ;)
« Reactie #23 Gepost op: Gisteren om 21:55:47 »
Inderdaad, de Stelvio krimpt om je heen. Parkeerplaatsen blijven echter net zo klein 🤗. Gefeliciteerd met de Stelvio, in mijn optiek echt een goede en mooie Alfa. SUV is inderdaad het enige nadeel, maar ja.. geen Giulia SW inderdaad. Mijne kwam ook voor de praktische zaken in plaats van de Giulia. Dat ik naar een SUV ging vond ik wel even een dingetje. Maar ondertussen heb ik hem langer dan mijn vorige Alfa's en bevalt ie super goed. En dat zal hij bij jullie ongetwijfeld ook doen, veel plezier ermee!
historie:
2001 147 1.6 Veloce  (Squadra)
1998 GTV 3.0  (Squadra)
2002 147 GTA 3.2
2011 Mito 1.4T MultiAir  (Squadra)
2011 Abarth Punto Evo (H&S stage 1)
2010 Brera 1750 TI (H&S stage 1)
2015 Giulietta QV LE
2017 Abarth 124 (H&S stage 1)
2017 Giulia 2.0 RWD (H&S stage 1)