!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

SpecialVeloce
1.241

  • Type Alfa: Alfa 159 SW TI
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
  • Turbo lag is like fore play
Re: Contactsleutel zit muurvast
« Reactie #15 Gepost op: 21 juni 2020, 20:11:57 »
Volgens mij zijn dit twee verschillende problemen.

Volgens mij is het probleem bij jou @Floris Brink dat de TEG stuk is. De teg moet ingeleerd worden als deze vervangen wordt.

Het stuurslot heeft hier niets mee te maken.
Maar komt er ook geen melding sleutel niet herkent?
*

Floris Brink
18

  • Type Alfa: Stelvio, Spider en 159SW
  • *
    - Startende Alfist
Re: Contactsleutel zit muurvast
« Reactie #16 Gepost op: 22 juni 2020, 08:32:29 »
@SpecialVeloce
Sleutel wordt op zich wel herkend voor openen deuren en binnenverlichting gaat ook aan. Maar voor de rest blijft alle elektra uit, waardoor starten niet kan en zelfs de ramen niet open en dicht gaan. Printplaat in stuurslot module zeggen ze. Ik heb er geen verstand van...... Weet wel dat ik meldingen voorbij heb zien komen van ‘Hill holder’ ‘ cruisecontrol’ en inderdaad ook een keer ‘ elektronische sleutel niet herkend’ maar nu blijf hij hangen op ‘Voertuig veiligheidssysteem uitgeschakeld’ .
*

SpecialVeloce
1.241

  • Type Alfa: Alfa 159 SW TI
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
  • Turbo lag is like fore play
Re: Contactsleutel zit muurvast
« Reactie #17 Gepost op: 22 juni 2020, 09:27:36 »
Wees ervan verzekerd dat de accu goed is en test met een nieuwe.

Controleer zekering F32

Deze storing kan misschien door een kabelbreuk komen. Vanuit de deuren of ramen.
*

Floris Brink
18

  • Type Alfa: Stelvio, Spider en 159SW
  • *
    - Startende Alfist
Re: Contactsleutel zit muurvast
« Reactie #18 Gepost op: 22 juni 2020, 11:19:11 »
@SpecialVeloce
Accu, massakabels, die bewuste zekering, allemaal getest en/of doorgemeten.
Hij heeft bij het hele rattenplan aan meldingen inderdaad ook weleens een melding gedaan linkerraam defect ozid. Toen ik er dagelijks in reed nooit probleem, heeft een winter stilgestaan in een te vochtige opslag vrees ik.....

Wat is de TEG, is dat waar je je sleutel in doet (of iets wat daarachter zit)  of zit dat in het metalen kastje waar printplaat en stuurslot in zit wat aan je stuurstang zit?
*

SpecialVeloce
1.241

  • Type Alfa: Alfa 159 SW TI
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
  • Turbo lag is like fore play
Re: Contactsleutel zit muurvast
« Reactie #19 Gepost op: 22 juni 2020, 11:58:45 »
De Teg is de contactslot module. Daar waar je sleutel ingaat.

Componenten voor de immobilizer zijn;

Sleutel
TEG contactslot
BCM of (BSi zelfde)board computer waar de obd poort opzit.

Om een nieuwe teg te plaatsen moet volgens mij de eeprom voor geprogrammeerd worden op de Bcm.

Beide sleutels moeten dan aanwezig zijn ander heb je kans dat je een sleutel nooit meer kan gebruiken.

Nou ja ik ken denk ik wel een paar personen die een oude sleutel kan herprogrammeren.

Een optie is om een van die de TEG (of een andere) met bcm en sleutels op te sturen zodat die geprogrammeerd worden.

Ik heb dat nooit gedaan omdat ik die lui alleen ken van een adv. En Alfaholics polen en je bent zeker je set een week of twee kwijt.

Dan rijdt ik er liever langs als ik in de buurt ben.

Maar ik zou voorstellen om de deur stekkers even los te halen links en rechts een proxy allingment uit te voeren. (Voor het aankoppelen moeten alle nodes deuren weer een proxy allignment krijgen)

Zekeringen controleren.
En kijken of het probleem er nog steeds is.

De sleutel haakt zeker ook niet vast omdat ie met beveiligings systeem komt.

Een andere mogenlijkheid is dat het stuurslot problemen geeft maar ik vraag me af of dit hier echt de oorzaak is.

Mocht het probleem hierdoor komen is er op het alfaowners ook een topic hoe dit gerefurbished kan worden.
*

SpecialVeloce
1.241

  • Type Alfa: Alfa 159 SW TI
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
  • Turbo lag is like fore play
Re: Contactsleutel zit muurvast
« Reactie #20 Gepost op: 22 juni 2020, 12:05:27 »
Bel Johan Scheper in Maarn even misschien kan hij je helpen met het programmeren van een nieuwe TEG mocht dat het probleem zijn natuurlijk
*

Romeer
236

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Contactsleutel zit muurvast
« Reactie #21 Gepost op: 23 juni 2020, 15:10:18 »
TEG en sleutels kunnen toch via multiecuscan worden ingeleerd?
*

SpecialVeloce
1.241

  • Type Alfa: Alfa 159 SW TI
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
  • Turbo lag is like fore play
Re: Contactsleutel zit muurvast
« Reactie #22 Gepost op: 23 juni 2020, 16:09:46 »
Ja maar alleen als de TEG en de sleutel zijn voor geprogrameerd op de BSI Of BCM

Je moet het zien als een digitale sleutel baard.

De BSI heeft een bepaalde vorm 
Een gebruikte TEG en Sleutel hebben beide een andere vorm die moeten eerst blank gemaakt worden zogeheten virginzed of virgin key. Dan kan je de code die je wil in de BSI zetten of de info die op de adressen van de bekende sleutels in de TEG en sleutels zetten.

Dat gaat helaas niet met de MES of dealer tools
*

Tjibbe
128

  • Type Alfa: 159
  • ***
    - Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Contactsleutel zit muurvast
« Reactie #23 Gepost op: 24 juni 2020, 07:12:25 »
@SpecialVeloce
Sleutel wordt op zich wel herkend voor openen deuren en binnenverlichting gaat ook aan. Maar voor de rest blijft alle elektra uit, waardoor starten niet kan en zelfs de ramen niet open en dicht gaan. Printplaat in stuurslot module zeggen ze. Ik heb er geen verstand van...... Weet wel dat ik meldingen voorbij heb zien komen van ‘Hill holder’ ‘ cruisecontrol’ en inderdaad ook een keer ‘ elektronische sleutel niet herkend’ maar nu blijf hij hangen op ‘Voertuig veiligheidssysteem uitgeschakeld’ .

Deze dingen lijken me allemaal op een of andere manier te maken te hebben met de rem.
Ik krijg de melding ook, ik kan nu tijdens het rijden de sleutel uit het dashboard trekken en dan tijdt de auto vrolijk door. Altijd nog beter dan hem niet uit kunnen zetten natuurlijk..
Ik zal ook eens spelen met het rempedaal.