!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

SpecialVeloce
1.241

  • Type Alfa: Alfa 159 SW TI
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
  • Turbo lag is like fore play
Dakhemel loshalen SW
« Gepost op: 24 juni 2019, 13:34:22 »
Wie heeft er informatie of tips om het dakhemel los te halen.

Ik wil dit doen om de antenne voet te vervangen. omdat de antenne ontvangst niet erg best is.

Ik ben wat angstig hierover omdat ze wel eens kunnen kraken en dan zit er een lelijke vouw in. dat zou zonde zijn.
*

Paul
1.847

  • ******
    Presidente - Super Alfist
Re: Dakhemel loshalen SW
« Reactie #1 Gepost op: 24 juni 2019, 14:05:21 »
Ik heb het zelf nooit losgehaald, maar er komt wel een klein kraakje/piepje soms uit die hoek. @Milan.M heeft we zijn hele dakhemel, samen met de a & b stijlen los gehaald, wellicht weet die hier meer over en lees ik gelijk mee. Wellicht helpt het om mijn kraakje op te lossen

Mijn grote Alfa-liefde Giulietta Quadrifoglio; 285pk, Etna Black, Giulia Veloce wielen, Carbon delen, verlaagd, Ulter uitlaatsysteem met klep, rode intercooler, alcantara dashboard en meer lees je hier.
Gemarkeerd als beste antwoord door SpecialVeloce Gepost op 25 juni 2019, 09:22:17
*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: Dakhemel loshalen SW
« Reactie #2 Gepost op: 24 juni 2019, 14:15:12 »
Wie heeft er informatie of tips om het dakhemel los te halen.

Ik wil dit doen om de antenne voet te vervangen. omdat de antenne ontvangst niet erg best is.

Ik ben wat angstig hierover omdat ze wel eens kunnen kraken en dan zit er een lelijke vouw in. dat zou zonde zijn.

Bij de Giulietta kun je de antennevoet vervangen d.m.v. het verwijderen van de verlichting in de hemel. Blijft dan nog wel wat priegelwerk, maar redelijk goed te doen. Wellicht ook een optie in de 159 of zit de antenne hier te ver naar achteren?

*edit: wellicht kun je hier wat mee: https://www.alfaowner.com/Forum/alfa-159-brera-andamp-946-spider/383270-alfa-159-radio-ariel-pants-solved.html
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

SpecialVeloce
1.241

  • Type Alfa: Alfa 159 SW TI
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
  • Turbo lag is like fore play
Re: Dakhemel loshalen SW
« Reactie #3 Gepost op: 25 juni 2019, 09:21:50 »
Fantastische info TimW

Ik had dat topic wel gezien, maar ik had ook soort van over de eerste post gelezen op zoek naar info.

Ik heb deze base besteld.

https://www.aliexpress.com/item/Eightwood-Car-Digital-Radio-DAB-FM-Shark-GPS-Amplified-Aerial-Roof-Mount-Shark-Fin-Antennal-And/32848411287.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.64004c4dB0BQw6

Toen ik op vakantie ging naar Noorwegen paar maanden geleden moest ik even van GPS antenne wisselen  ;) deze had ik gewoon gemonteerd vorige jaar met de install van de Android radio alleen niet aangesloten. Nu kwam dat toch zeer mooi van pas. In de rij bij de Ferry bij Denemarken kon ik toch mooi even het stekkertje wisselen. Ik denk dat de base dus gecorrodeerd is.

Volgens mij is de kwaliteit wel goed van deze.
Kan ik gelijk DAB+ aansluiten zonder zo'n lelijke raam antenne.

Bij de 159 zit de antenne Helaaaaas niet boven het interieur licht.
*

Dr.156
8

  • Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Dakhemel loshalen SW
« Reactie #4 Gepost op: 3 juli 2019, 11:06:58 »
@SpecialVeloce: laat ajb even weten of die Eightwood DAB+ sharkfin antenne werkt.

Ik heb ook een Android radio met DAB+ dongel en een plakantenne op de voorruit, maar dat werkt hier in Zuid-Limburg voor geen meter - het signaal is hier erg zwak.  In Duitsland werkt het een stuk beter - daar kon ik laatst langere stukken van een goede ontvangst genieten. Ik dacht eigenlijk een originele Alfa Multi-antenne van de latere Giulietta's te monteren, maar ik kom maar niet achter het SKU nummer.
*

SpecialVeloce
1.241

  • Type Alfa: Alfa 159 SW TI
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
  • Turbo lag is like fore play
Re: Dakhemel loshalen SW
« Reactie #5 Gepost op: 4 juli 2019, 02:40:03 »
Laat ik weten ik heb het een en ander nu onderweg.
Ik laat wel weten wat ik heb gekocht.

groetjes