!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

Brian010
4

• Type Alfa: 159 2.2 JTS Sportswagon
  • *
    - Startende Alfist
Dakraam verloren op de snelweg
« Gepost op: 24 september 2022, 20:49:55 »
Hallo allemaal,

ben sinds vandaag de ‘trotse’ bezitter van mijn eerste Alfa, een 159 2.2 JTS Sportswagon. Heb altijd al een zwak gehad voor Alfa Romeo en had een mooie occasion gevonden die ik vandaag op heb gehaald.  Ik had een zeer beperkt budget waardoor ik een occasion gekocht heb zonder garantie.

Het model beschikte over een dakraam, maar deze werkte niet wat mij bekend was. Wat mij niet bekend was, was dat het dakraam waarschijnlijk los in het dak lag. Tijdens de rit naar huis voelde ik plots tocht vanuit het dakraam en voor ik het wist voelde ik heel veel wind!

Ik heb mijn auto geparkeerd en kwam erachter dat het hele dakraam eruit gevlogen is! Ik raakte redelijk in paniek. Is hij op een andere auto terechtgekomen? Is er iemand gewond? Maar ook omdat het heel hard regende en de regen door mijn hemel door kwam.

Ik zie roest in het frame waar het dakraam in zat en denk dat het dakraam daarom al lange tijd stuk was.

Bij thuiskomst ben ik gaan zoeken naar een 2e hands dakraam, maar tot mijn schrik is de keuze heel beperkt. Kom er alleen een tegen van het 2010 model 159 en vrees dat deze een andere maat heeft. Een nieuwe is geen optie aangezien ik hoor dat de kosten enorm zijn (€1000+?)

Is er iemand die mij van advies kan dienen? Ik ben echt een beetje ten einde raad. Ik was zo trots met mijn 159 en zonder dakraam lijkt het een grote miskoop te worden.

Ik hoop hier wat positieve feedback te ontvangen. Wil jullie alvast enorm bedanken!
*

Brian010
4

• *
    - Startende Alfist
Re: Dakraam verloren op de snelweg
« Reactie #1 Gepost op: 24 september 2022, 20:52:10 »
*

Marcel1979
889

• Type Alfa: Giulia Veloce
    Amico del club - Super Alfist
« Reactie #2 Gepost op: 24 september 2022, 21:26:54 »
Garantie of niet, het bedrijf had een deugdelijk product af moeten leveren. Ik zou terug gaan als ik jou was
Nu: 2018 Giulia Veloce Squadra Massimo
Toen: 2001 156 SW Selespeed, 2014 Giulietta 2.0JTDm, 2011 Giulietta QV
*

Bottas
1.488

- Super Alfist
« Reactie #3 Gepost op: 24 september 2022, 22:29:14 »
Terug gaan.
Non conformiteit is hier van toepassing.
*

Brian010
4

• *
    - Startende Alfist
« Reactie #4 Gepost op: 24 september 2022, 22:48:44 »
Alvast bedankt voor jullie tips. In de adv. stond ook niets over enige gebreken en ik ben zo stom geweest om niet alles te checken. De auto op zich is prima. Het liefst ga ik op zoek naar een (tweedehands) dakraam maar ga me zeker bij de verkoper melden.
*

alfata
3.498

• Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
    Moderatore - Super Alfist
« Reactie #5 Gepost op: 25 september 2022, 05:45:18 »
Mag ik helemaal niets snappen van je instelling? Hele dak verroest, glasdak op snelweg en dat op de eerste dag. En het dan zelf willen oplossen...?
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

Robert69
1.941

• Type Alfa: Giulia Veloce
    - Super Alfist
« Reactie #6 Gepost op: 25 september 2022, 09:21:04 »
Mag ik helemaal niets snappen van je instelling? Hele dak verroest, glasdak op snelweg en dat op de eerste dag. En het dan zelf willen oplossen...?

Inderdaad, mee eens...Als er nu al gewoon even een dakraam uitwappert, wat is dan het volgende? Wielen die zelf een richting kiezen? Een deur in je handen bij het instappen? Ik zou linea recta teruggaan naar de verkoper en de koop ongedaan maken.  Daarna rustig op zoek naar een andere en je huiswerk dit keer wel goed doen.
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
« Reactie #7 Gepost op: 26 september 2022, 14:35:01 »
Ik zou ook zeker terug gaan naar de verkoper, hij heeft jou een ondeugelijk product verkocht. Dus...
*

codipo01
94

• Type Alfa: Giulia Q2
  • **
    - Junior Alfist
« Reactie #8 Gepost op: 27 september 2022, 09:23:12 »
Zeer zeker terug gaan.
Dit is een auto met gebreken en een goede jurist of advocaat weet hier wel raad mee.
Hij heeft jou een auto verkocht met verborgen gebreken en als dat niet is aangegeven dan kan de koop ontbonden worden.
Succes verder en hoop dat het goed en netjes opgelost word door de verkoper.
Een Alfa is rood zonder trekhaak.