!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

peter ligtenberg
36

  • Type Alfa: Alfa romeo 159 2.2jts
  • *
    - Startende Alfist
Euro 95 naar E10 alfa 159 2.2 jts
« Gepost op: 2 oktober 2019, 10:37:29 »
Goedemorgen,

ik las zojuist het nieuwsbericht dat de euro 95 in veel gevallen (pomp met meer dat twee tankinstallaties voor benzine hebben) wordt vervangen door E10
nu heb ik via onderstaande check gekeken of mijn 2.2 jts dit "lust". en het blijkt dat deze hier niet voor geschikt is?

https://www.e10check.nl/

betekent dit dat ik altijd de duurdere varianten benzine (V-power etc.) moet tanken?

dit is meer een vraag uit interesse omdat ik zelf al 2 jaar op v-power rij en dit nu zeker zal blijven doen.

*

B van Kraaikamp
752

  • Type Alfa: 147 FL Veloce Blackline
  • *****
    - Super Alfist
  • Organizzatore di Eventi
Re: Euro 95 naar E10 alfa 159 2.2 jts
« Reactie #1 Gepost op: 2 oktober 2019, 13:45:13 »
Naar het schijnt heeft E10 voornamelijk impact op de leidingen in de motorruimte dan op de motor zelf. Hij zal het wel lusten, maar de leidingen in de motorruimte kunnen niet goed tegen de hoeveelheid octaan die in de brandstof zit. Wel gaat de motor er minder zuinig op lopen. Kunstje om meer accijnzen binnen te halen dus.

Ik tank zelf lekker V-power. Scheelt 5 euro per volle tank (60 liter!), en hij loopt er voelbaar beter op.
🍀Huidig: Alfa Romeo 147 FL (2007), Veloce Blackline 🍀
Ex: Alfa Romeo 147 (2004), Veloce Lusso
Ex: Alfa Romeo 147 (2001), Distinctive