!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

Alfa Romeo Types > 159

False waarschuwing voor verlichting

(1/2) > >>

johanvandersluijs:
Goeiemiddag,

Ik heb last van een steeds vaker en langduriger waarschuwing van kapotte verlichting voor. Alle verlichting werkt overigens prima. Hoofdverlichting is LED maar voor canbus geschikt, geen China made.
Storend is vooral dat het infoscherm tussen tellers ook vel oplicht, zeker als het donker is. Aardkabels zijn heel, schoon en zitten goed vast.
Ik heb een Alfa 159 SW 2.4 Jtdm Aut uit 2006 waarvan verder alles prima werkt.
Wie herkent het probleem en weet waar ik moet zoeken? Is alleen deze waarschuwing in de software uit te schakelen?

Ben benieuwd,
Johan

Busso:
Heb je de storing ook met normale halogeen lampjes ipv LED

johanvandersluijs:
Ga kijken of ik nog een paar van die lampen heb en eens zien wat dat oplevert.

johanvandersluijs:
Heeft even geduurd maar er is geen verschil in waarschuwing. Halogeen of Led verlichting maakt niet uit. De waarschuwing komt alleen op voor de verlichting voor, links er rechts.
Met alleen contact aan of met lopende motor, lampen aan of uit, geen verschil. Ik weet ook niet of het systeem alleen de verlichting voor gemonitord wordt.

Jetronic:
tenzij het voor de 159 anders is, worden de dimlichten en groot lichten vooraan niet gemonitord.  Well de standlichten en zowat elk achterlicht.  Vind het dus vreemd dat je een melding krijgt voor de koplampen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Powered by SMFPacks Ads Manager Mod