Club Alfa Romeo
Alfa Romeo Types => 159 => Topic gestart door: firedriver op 26 september 2021, 09:59:27
-
Dag allemaal,
Potverdorie, onlangs door de keuring geraakt, wagen geleend aan mijn dochter en prijs, ze heeft een week mee gereden en op het einde van de week
hebben zei de wagen naar mijn thuis getakeld.
Wanneer ik gas geeft hoor ik bij 2000 tr een fluitsignaal en waanneer ik dan de gaspedaal loslaat is het geluid weg
Had gekeken of er iets los was, turbo heb ik niet nagekeken.
Maar ja, volgende week maar bij een dichtsbijzende garage binnenbrengen en we zullen zien hé.
Zal nog vandaag een poging doen en eens bekijken ,wou de inlaatbuis losmaken die naar de turbo gaat en dan motor laten draaien en zijn schoep van
de turbo bekijken, we zullen zien wat ze bij de garage zullen zeggen, hoop natuurlijk niet zijn turbo, ze zijn toch prijzig
anders uitkijken naar een andere, zal eens mijn scanner gebruiken, misschien onderschept hij een foutje, voor naar ik naar de keuring ging heb ik een
produkt bijgevuld in de tank en in zijn motorolie,waren 2 bussen.reiniging roetfilter en injectoren en zijn kleppen.
Dikke gr.Jantje
-
Het is een Alfa 159 19 JYDM uit 2007, nochtans was ik tevreden ermee, maar ja bekijk mijn geval in februari een zware hersenbloeding gehad maar met mij gaat het
naar de goede richting, geen verlamingsverschijnselen maar ik moet erdoor
-
Vervelend!
Ik hoop dat het euvel gevonden wordt, maar lijkt in eerste instantie op een defecte turbo.
-
Hey Bekkie, komende week weet ik iets meer, ga ze binnen brengen bij een garage, Dat het zal kosten kunnen wij er niets aan doen het is zo gewoonliijk, maar ons leven
hangt er niet vanaf hé
Tot de volgende, breng je op de hoogte als ze de oorzaak gevonden hebben of uitkijken naar een andere
gr. Jantje
-
pOSITIE SENOR bANK 1 P2015 krijg ik als foutmelding, vermoed dat er ergens een lekje is aan zijn inlaattraject
gr.Jantje
-
Vrijdag zal ik eens naar die gatage gaan, ze vermorden een lekkage aan de accumulator dat de vlinderkleppen bediend of aan zijn gasklephuis
zal jullie op de hoogte houden
gr.jantje
-
@firedriver (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=5926) : wat was hier nou de oorzaak van die fluittoon?
-
Hey Bekky, deze week komen ze de 159 19 jtdm bij mijn thuis afzetten.
Ik zal eerst zijn brandstof en olie en zijn brandstoffilter en oliefilter verversen, zijn Turbo en vacummklep nakijken en de slangen en buizen voor eventuele lekkage, en zijn intercooler, en kijken of er olie uitkom dat naar de lager van de Turbo vloeit, en eens uitlezen met
mijn scanner en zijn database nakijken.
Ben benieuwd, maar zal zeker jullie op de hoogte houden, en maar hopen dat het goed afloopt, bij die garage vinden ze de oorzaak niet, smodderers zijn dat.
Dikke grts
Jantje
-
Bedoel je nou dat je meer dan een jaar met dit probleem hebt rond gereden?
-
Helemaal niet Marcel, staat al 14 maanden bij die garage, altijd uitvluchten, ofwel moeten ze een wagen takellen ofwel hebben ze het druk, ben het gewoon beu.
Ben herstelende van een zware hersenbloeding van een val van een trap, na de revalidatie terug thuis, maar met mij gaat het goed, niets van overgehouden.
Dikke grts Jantje en een fijne eindejaar toegewenst en derest van de leden.
-
Dag samen, voor dat ik de wagen naar de garage had gebracht heb ik de foutcode uitgelezen.
kreeg de melding (P2015 intake manifold runner position sensor).
Heb een vermoeden dat er iets aan de hand is met zijn actulator dat de vlinderkleppen bedient.
Ga toch het bekijken als ik mijn wagen terug heb.
Tips zijn altijd welkom.
Dikke goetjes, Jantje en laten we genieten van dit regenweer, in Belgie toch
-
Dag samen, gisteren een proefrit gemaakt.
na de stekker ingestoken te hebben van zijn EGR klep en de foutcode weggewist had komt de wagen terug op zijn toeren.
Wanneer ik de vacuumleiding lostrek van zijn Turbodruksensor hoor ik geen gefluit en geschuur.
Wanneer ik deze slang in en uittrek beweegt de stangenmechanisme van de vacuumklep van zijn
turbo, wel geen turbodruk op zijn klok leesbaar, alleen als ik deze slang terug verbind met de turbodruksensor.
Ik zal eens zijn Turbodruksensor vervangen en terug luisteren, aan zijn turbo is niets te horen en zijn schoep draait mooi.
We zullen zien, laat wel iets horen.
Ga ook dan zijn olie en olieflter vervangen, ik krijg de melding ervan, motorolie verversen.
Is er een manier om deze melding manueel, onderhoudsinterval te resetten.
Voila
grts.
Jantje
-
D
-
Dus de komende week zijn Turbosensor/converter vervangen, olie en filter en brandstoffilter en de darmklemmen, helpt het niet dan zijn vacuumklep(turbo) en zijn Noozlle van zijn turbo vervangen, en maar hopen dat het in orde kom, heb er goed gevoel bij.
grts.
Jantje
-
Laten we het hopen. Da's een heel gedoe zo.
-
Heb je het nu al 5x vervangen ... ::)
-
Heb je het nu al 5x vervangen ... ::)
Moderator: dubbele posts verwijderd
-
Zeg Battle, is maar één keer vervangen en niet 5 maal, grts
Dat snapte ik wel , maar je plaatste 5x hetzelfde bericht dat je het had vervangen ... vandaar de opmerking "heb je het nu al 5x vervangen" 😉
-
Fijn dat na zo lang het eindelijk lijkt opgelost te zijn. Ik ben wel even benieuwd naar je turbodruk meter. Ik heb de mijne los gehad en deze doet het nu ook niet meer...
-
Eindelijk, Turbosensor/converter vervangen, nieuwe olie/ lucht, olie en zijn brandstoffilter, en ook zijn darmklemmen aan zijn inlaatzijde van zijn Turbo, Geen gefluid en schurend geluid bij het loslaten van zijn gaspedaal, geen foutmelding, turbo draait mooi, moet nog een ritje maken, kan voorlopig niet uitrijden omdat ze aan onze weg aan het werken zijn, einde van deze maand naar de keuring rijden, heb een afspraak gemaakt, alleen zijn turbodruk op zijn daschbord werkt niet, misschien door zijn nieuwe converter.
We zijn er bijna.
Dikke grts.
Jantje
Ik weet niet hoe je het doet maar dit is exact dezelfde post als een paar dagen terug.
-
Zal het nakijken en verwijderen, sorry daarvoor, Robert69.
Ik zal het wel vinden, al moet Jantje over lijken trappen maar hij vindt het wel.
Ik zal mijn plan daarmee trekken,
Vaarwel allemaal
-
Voila, vrienden, onlangs naar de keuring geweest, alleen de lichten nog laten regelen, en dan is het ok.
Voor derest, ophanging, roet, remmen, schokdempers waren ok.
Wagen rijd heel goed, totaal geen gefluit en geruis, had alleen zijn Turbodruksensorconverter vavangen.
Zijn
turbodrukmeter werkt, alleen als ik de motor laat belasten, voorbeeld, bij het bergoprijden.
Tot dan.
Grts Jantje
ps: In de zomer zijn ramenmechanisme rechtsachter vervangen en een plekje bijwerken als je zijn achterdeur opent, linksachter, terhoogte van zijn wielkast , als het dat maar is.
-
" periodiek onderhoud verstreken " krijg ik te lezen op zijn dashboard , maar moet het nog zoeken om van deze melding af te geraken.
Voor derest alles ok met de wagen, geen gefluid, geen geschuur te horen, onlangs ook door de keuring geraakt, ook zijn volledige onderhoud gehad.
En geen foutmelding meer te lezen, dus weer goed voor een jaar.
Dikke grts
Jantje
-
Het kan aan mij liggen, maar ik vind het een warrig verhaal en kan het niet helemaal volgen. Of eigenlijk helemaal niet. 🫣