!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

michielhartman
6

• Type Alfa: 159 Sportswagon
  • *
    - Startende Alfist
hoe bereik ik de ijs sensor op de A/C verdamper?
« Gepost op: 12 juni 2026, 18:05:11 »
Ik heb problemen met A/C. Na 15 minuten rijden stopt bijna alle lucht, zet ik de A/C uit dan komt na 2-3 minuten de lucht terug. En dat dan elke keer opnieuw de hele 2000 km van Portugal naar Nederland. Ik vermoed dat de ijs-sensor niet (goed) werkt en wil om te beginnen de weerstand met multi-meter bepalen. Eerst warm dan in een ijsbad. Dus eerst de sensor vinden en ik probeer naast het gaspedaal de bekleding weg te nemen waar ik verwacht de verdamper en sensor aan te treffen maar ik zie het niet. Heeft iemand een video of foto hoe en waar ik de sensor kan vinden. Alfa 159 1750Ti van 2010, bedankt.
*

GTlife
567

• Type Alfa: GT 937 & Brera
    Amico del club - Super Alfist
  • Less yap, more brap
Re: hoe bereik ik de ijs sensor op de A/C verdamper?
« Reactie #1 Gepost op: 15 juni 2026, 13:34:18 »
Ik zie nergens de "ijs-sensor" die je noemt. Dus ik zou het zelf ergens anders zoeken. Op basis van wat je zegt klinkt mij het alsof hij gewoon te leeg is

*

Dutchdriftking
747

• Type Alfa: Alfa Romeo 159 2.0 JTDm
    - Super Alfist
Re: hoe bereik ik de ijs sensor op de A/C verdamper?
« Reactie #2 Gepost op: 17 juni 2026, 10:10:31 »
In het paneeltje in het interieur zit de interieur temperatuur sensor. Die gaan nog wel eens stuk. Eentje van de sloop halen, wisselen, foutcode wissen, simpele fix. Eerst even uitlezen natuurlijk. En bij een auto op leeftijd bijvullen en eventueel nog ergens nakijken op problemen kan geen kwaad.