!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

sngltrck
5

  • Type Alfa: Giulietta 2.0 Jtdm
  • *
    - Startende Alfist
Hulp bij aankoop
« Gepost op: 23 februari 2022, 09:05:09 »
Beste alfisti!

We rijden nu een BMW i3 van de zaak en zoeken voor de vakanties een auto voor erbij welke onze vouwwagen kan trekken. Naar verwachting gaan we niet meer dan 10k per jaar rijden met de auto. Nu denken we aan een Alfa 159 Sportwagon daar we deze ook als youngtimer op de zaak van mijn vrouw kunnen gaan rijden. We hebben er een paar op het oog en ik dacht er wellicht via dit forum wat meer te vinden is over de specifieke auto's zelf. De voorkeur gaat naar een Rosso Competizione uitvoering, motorisering eigenlijk een 1.8mpi daar deze voor ons voldoende zal zijn vermoed ik en het verbruik nog acceptabel is. Mochten jullie andere tips hebben hoor ik dat graag.

Hieronder een paar opties:

https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/alfa-romeo/m1812123868-alfa-romeo-alfa-159-2-2-jts-sw-2007-rood?correlationId=bca349fb-5dac-4775-8b3d-8ff910440a1c

https://marktplaats.nl/v/auto-s/alfa-romeo/m1812487750-alfa-romeo-159-sportwagon-2-2-jts-sport-airco-xenon-nap

*

Arkid159
21

  • Type Alfa: 159
  • *
    - Startende Alfist
Re: Hulp bij aankoop
« Reactie #1 Gepost op: 28 februari 2022, 08:54:52 »
Een tweedehandse auto blijft altijd tricky hè. Je kan nog zoveel punten nalopen, maar achteraf weet je pas zeker wat voor een aankoop je hebt gedaan.
De eerste optie heeft idd veel verspijkerd, maar heeft blijkbaar nog motor/sensorproblemen. Weet niet of je daar gelukkig van wordt.

De tweede geeft weinig informatie over de staat, ik zie wel dat hier een aftermarket stoelverwarming in is gezet. (ben zelf altijd wat allergisch voor dit soort aanpassingen).
Je weet niet of de vorige eigenaar nog meer eigenhandig heeft aangepast?

Je geeft aan dat je een 1.8mpi voldoende vindt? Gezien het gewicht van de wagen zelf en de wens om een vouwwagen te trekken, vrees ik dat de auto echt te kort gaat komen, helemaal als je jullie bv de hoogte in moeten. Jullie keuzes laten iig de 2.2 zien, lijkt mij een goede keuze qua motor. (wellicht liever een vd diesels, maar gezien het geringe aantal kilometers niet een handige keuze?).
*

brinkerik
1.851

  • Type Alfa: Giulietta Qv TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Hulp bij aankoop
« Reactie #2 Gepost op: 28 februari 2022, 23:25:23 »
Spaar door voor de 2.2

Liever nog voor een 1750, want die zijn ook wat minder zwaar ( wegenbelasting )

Maar, de kleur Rosso Competizione, ga je denk ik ook niet vinden bij de 1.8 ( basis motor )  Daar de verf nieuw..  3x zo prijzig is als optie, als een vinkje bij de 2.2 motor.

Nu Giulietta Qv Perla Moonlight  &   Panda 100 HP

ex   159 2.4   '07        Punto Twin-Air '12         156  1.9 16v '04         147  1.6  Veloce G3  '01     146  1.6  Lusso '97