!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

peter ligtenberg
36

  • Type Alfa: Alfa romeo 159 2.2jts
  • *
    - Startende Alfist
k&n filter 2.2 JTS
« Gepost op: 22 januari 2019, 11:51:05 »
Goedemorgen,

zijn er mensen die ervaring hebben met een K&N luchtfilter?

wordt hier het motor geluid daadwerkelijk anders van?
zorgt dit filter voor meer vermogen?
*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: k&n filter 2.2 JTS
« Reactie #1 Gepost op: 23 januari 2019, 09:21:04 »
Niet direct ervaring met een 2.2 JTS, maar ik kan je alvast wel vertellen dat je er geen (merkbaar) extra vermogen door krijgt.

Vermoedelijk iets meer aanzuiggeluid wat vaak wel leuk is.  :)
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

peter ligtenberg
36

  • Type Alfa: Alfa romeo 159 2.2jts
  • *
    - Startende Alfist
Re: k&n filter 2.2 JTS
« Reactie #2 Gepost op: 23 januari 2019, 09:58:28 »
Niet direct ervaring met een 2.2 JTS, maar ik kan je alvast wel vertellen dat je er geen (merkbaar) extra vermogen door krijgt.

Vermoedelijk iets meer aanzuiggeluid wat vaak wel leuk is.  :)

Bedankt, zal eens kijken of ik daar het geld voor over heb :)
*

willeme
10

  • Type Alfa: 159 Sportwagon (939B)
  • *
    - Startende Alfist
  • Club Alfa Romeolid
Re: k&n filter 2.2 JTS
« Reactie #3 Gepost op: 24 januari 2019, 00:01:12 »
Ondanks dat ik zelf een diesel heb, heb ik toevallig ervaring met de 2.2 motor met een K&N luchtfilter. Een collega van mij heeft er toevallig eentje. Het klinkt vreemd, maar de 159 kan het goed gebruiken. Van de 156 herinner ik mij nog goed dat ook de viercilinders aangenaam klonken. De benzinemotoren van de 159 hebben dat veel minder, die klinken redelijk 'normaal', wat ook logisch is gezien het feit dat het GM-motoren zijn.

Je hebt net even wat meer beleving, zonder dat het storend is. Het geeft de auto net even wat meer cachet. Qua snelheid zal het verschil minimaal zijn. De gaspedaalrespons is net even wat directer, maar waarschijnlijk zit het meer tussen de oren. Dat gezegd hebbende, hij wordt er net wat leuker door. Echt goedkoop zijn die K&N filters niet. Ik zou zelf wachten tot de volgende beurt. Dan worden de filters toch wel vervangen. Ze gaan overigens vaak wel wat langer mee, dat is dan wel weer handig.