!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

BryanenCrista
11

  • Type Alfa: 159 3.2 Q4
  • *
    - Startende Alfist
Knal en witte rook onder de kap vandaan
« Gepost op: 25 december 2020, 22:18:09 »
Dikke vette pech gehad vanmiddag, nadat onze Bella  een flinke onderhoudsbeurt heeft gehad. Vanmiddag lekker wezen touren en midden op de snelweg een harde knal en enorm veel witte rook. Vervolgens op de vluchtstrook beland heel veel olie lekkage en alle koelvloeistof eruit.

Inmiddels is de auto weggesleept en neergezet bij de garage, maar omdat het kerst is worden we pas later geholpen.

Wie o wie weet wat er ongeveer aan de hand kan zijn? Ik zou het graag willen weten ( kan het niet echt loslaten)

Alvast bedankt voor een reactie.
*

brinkerik
1.829

  • Type Alfa: Giulietta Qv TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Knal en witte rook onder de kap vandaan
« Reactie #1 Gepost op: 25 december 2020, 23:25:34 »
Hallo

Met alleen deze info, is het lastig te beoordelen.

Wat voor een onderhoud is er gepleegd, en waar kwam de koelvloeistof uit gelopen toen je op de vluchtstrook stond?

en.. Sterkte..
Nu Giulietta Perla Moonlight

ex   159 2.4   '07        Punto Twin-Air '12         156  1.9 16v '04         147  1.6  Veloce G3  '01     146  1.6  Lusso '97
*

BryanenCrista
11

  • Type Alfa: 159 3.2 Q4
  • *
    - Startende Alfist
Re: Knal en witte rook onder de kap vandaan
« Reactie #2 Gepost op: 25 december 2020, 23:37:01 »
Bedankt voor je reactie.

Er is een grote beurt uitgevoerd, nieuwe lambdasensoren, uitlaten zijn vernieuwd.

De exacte plek weet ik niet, was namelijk met 2 kleine kinderen op weg dus vond het belangrijk dat ik eerst de kindjes veilig stelde.

De anwb zei( zonder een analyse) dat er een gat in het blok zou zitten, dat lijkt me sterk want dan zou er toch nog veel meer stuk zijn te zien aan het blok?
*

peetmultiair
582

  • Type Alfa: Giulietta Multiair 170pk.
  • *****
    - Super Alfist
Re: Knal en witte rook onder de kap vandaan
« Reactie #3 Gepost op: 25 december 2020, 23:44:46 »
Idd heel erg vervelend als dit tijdens de Feestdagen gebeurt, en dan ook nog de onzekerheid over wat er aan de hand is met de bella.....
Had je voor die tijd last van kvs verlies?
Wanneer is de distr. riem/ketting onderhoud aan gepleegd?
Ik ga op dit moment nog niks roepen, daar schiet je niks mee op.
Laat maar wat weten, en idd sterkte....
Alfasud, 2x Alfa 33, 3x Alfa 155, Alfa 156 V6 200pk🎉, Alfa Giulietta MA 170 pk.(Na tuning 200 pk.)
*

SpecialVeloce
1.241

  • Type Alfa: Alfa 159 SW TI
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
  • Turbo lag is like fore play
Re: Knal en witte rook onder de kap vandaan
« Reactie #4 Gepost op: 26 december 2020, 21:38:25 »
Van een defecte distributie krijg je imho geen gat in je blok. Door een missende carterplug of defecte olie pomp wel.

Maar drama is het wel. Ik zou dat ook vreselijk vinden met kleintjes langs de weg.
*

Romeer
238

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Knal en witte rook onder de kap vandaan
« Reactie #5 Gepost op: 3 januari 2021, 16:06:27 »
witte rook zou duiden op koelvloeistof. ik had iets dergelijks binnen een week nadat ik de auto had, bleek een losgeschoten koelvloeistofleiding te zijn. de koelvloeistof kwam op de uitlaat en dat gaf een enorme witte rookwolk. slang teruggeplaatst, nieuwe klem er op, koelvloeistof er in en gelukkig weer klaar.