!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

marc lenssen
47

• Type Alfa: 159, 1750 TBI Ti, 2012
  • *
    - Startende Alfist
Knipperende kilometerstand?
« Gepost op: 6 maart 2025, 16:54:12 »
Hallo Allemaal, Ik heb sinds een paar dagen dat de kilometerstand knippert. Ik heb geen cel of iets dat op een foutcode lijkt. Knipperende kilometerstand zou iets van doen hebben met het niet kunnen afmaken/ doen van bepaalde tests? Ik heb geprobeerd om via multiecu foutcodes te vinden maar ik zie er geen. Het enige dat uit multiecu komt is dat ik geen contact kan krijgen met de abs computer. Nu zijn vorige week de remschijven aan de voorzijde vervangen, zou er aan de abs sensoren iets stuk gegaan zijn en zou dat de knipperende kilometerstand kunnen verklaten? Verder geen lampjes aan op het dashboard, auto loopt ook gewoon. MvG, Marc
*

marc lenssen
47

• *
    - Startende Alfist
Re: Knipperende kilometerstand?
« Reactie #1 Gepost op: 6 maart 2025, 17:12:31 »
Yep, het grote navi scherm en de blue&me... maar dat lijkt allemaal te werken?
*

DanaBanana
1.077

- Super Alfist
« Reactie #2 Gepost op: 6 maart 2025, 22:16:44 »
Citaat van: marc lenssen op  6 maart 2025, 16:54:12
Citaat van: marc lenssen op  6 maart 2025, 16:54:12
Het enige dat uit multiecu komt is dat ik geen contact kan krijgen met de abs computer. Nu zijn vorige week de remschijven aan de voorzijde vervangen, zou er aan de abs sensoren iets stuk gegaan zijn en zou dat de knipperende kilometerstand kunnen verklaten?
Dat zou een hele logische verklaring zijn. Hoeft natuurlijk niet persé kapot te zijn. Er kan ook iets losgekomen zijn ofzo.
*

marc lenssen
47

• *
    - Startende Alfist
« Reactie #3 Gepost op: 10 maart 2025, 07:10:47 »
Nou, even de accu eraf en het knipperen was verdwenen.... zal wel iets gebeurt zijn bij de recente grote beurt waardoor er iets gereset moest worden. :-) Soms is hetnog makkelijk en goedkoop :-)

Marc
*

Bertonebianco
194

• Type Alfa: Stelvio 2.0T Q4 Super
    - Alfist
  • ruim 40 jaar Alfa, geen moment spijt.
« Reactie #4 Gepost op: 10 maart 2025, 07:27:40 »
Een knipperende KM teller betekent dat er een of meerdere modules niet gevonden werden bij de opstartprocedure van de body computer.
Is vaak op te lossen door een proxy alignment uit te voeren.
Maar soms ook door de accu af te koppelen.

Nu: Stelvio 2.0T Q4 Super, Squadra Massimo, full options.MY23 full LED koplampen en achterlichten. DNA-race selector. Dig dash
Eerder: Giulia 2.0T Q4 Veloce, Brera Spider 1.8 TBi Squadra, Giulia  2.2 JTDm Super Squadra, Giulietta 2.0JTDm Squadra, 159 SW Ti 2.2 JTDm Squadra, Giulietta 1.6JTDm enz