!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Alfaromeo9!
16

  • Type Alfa: Guilietta 1.4 Dist. 170PK
  • *
    - Startende Alfist
Krakend schurend metaalgeluid
« Gepost op: 14 april 2019, 18:04:26 »
Tijdens het rijden klinkt bij alle kleine oneffenheden in de weg ( denk aan putdeksel, regengoot ect) een metaalachtig schurend geluid. Naar mijn inziens hoofdzakelijk aan de voorkant van de auto. Het is aan de buitenzijde ook duidelijk hoorbaar. Veel mensen kijken om.
Als ik stil sta en draai aan het stuur is het geluid ook hoorbaar. Ik kom er niet achter waar het geluid vandaan komt. Heb zeer recent de schokdempers aan de voorzijde vervangen, hiervoor was het geluid ook al hoorbaar. Heb met het wisselen van de winterbanden alle rubbers ingespoten maar geen verbetering.
Heeft iemand enig idee, het gaat om een 1.9JTD 16V TI uit 2008.
*

brinkerik
1.817

  • Type Alfa: Giulietta Qv TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Krakend schurend metaalgeluid
« Reactie #1 Gepost op: 15 april 2019, 23:14:58 »
Even alle draagarmen controleren.

Als ik mag gokken, dan gok ik een bovenste draagarm, maar even alles bij langs gaan zou niet verkeerd zijn.
Nu Giulietta Perla Moonlight

ex   159 2.4   '07        Punto Twin-Air '12         156  1.9 16v '04         147  1.6  Veloce G3  '01     146  1.6  Lusso '97
*

Suminagashi
10

  • Type Alfa: Giulietta QV
  • *
    - Startende Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Krakend schurend metaalgeluid
« Reactie #2 Gepost op: 18 april 2019, 01:05:02 »
Lijkt erg op wat ik bij mijn vorige auto, een 147, een aantal keer heb gehad, ...een kapotte fuseekogel.
Alfa Giulietta QV,Nero Etna
 Squadra getuned, 300 PK