!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

hereisjohnny
20

  • Type Alfa: 159 SW 1.8MPI
  • *
    - Startende Alfist
Metaalgeluid bij hobbels drempels en indrukken van de rem
« Gepost op: 24 juni 2019, 12:13:23 »
refererend naar topic https://www.clubalfaromeo.nl/forum/159-brera-spider/metaalgeluid-bij-drempels/

Onlangs kwam ik er achter dat ik het geluid kon reproduceren wanneer ik door de straat rijdt en dan mijn rempedaal pompend intrap. Lichtjes en al rijdend.
Heeft iemand daar ooit last van gehad? lijkt wel of de remblokjes loszitten of remschijven rammelen? Hij moet binnenkort voor APK dus dan kunnen ze daar gelijk even naar kijken.

Geluid treedt dus op bij oneffenheden in de weg, zoals putdeksels, kuilen, korte drempeltjes etc..
*

Paul
1.848

  • ******
    Presidente - Super Alfist
Re: Metaalgeluid bij hobbels drempels en indrukken van de rem
« Reactie #1 Gepost op: 24 juni 2019, 14:35:42 »
Als ik het zo lees lijkt het inderdaad zo te zijn dat je remschrijven een beetje wiebelen of je remklauwen. Maar dit kan ik mijn eigenlijk bijna niet voorstellen, er komt namelijk zo ontzettend veel kracht op en als het dan ook maar iets los zou zitten dan lijkt mij dit toch meteen of te breken?
Mijn grote Alfa-liefde Giulietta Quadrifoglio; 285pk, Etna Black, Giulia Veloce wielen, Carbon delen, verlaagd, Ulter uitlaatsysteem met klep, rode intercooler, alcantara dashboard en meer lees je hier.
*

Giuliatje
162

  • ***
    - Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Metaalgeluid bij hobbels drempels en indrukken van de rem
« Reactie #2 Gepost op: 24 juni 2019, 20:29:48 »
Verbinding/koppelstangen van de stabilisatorstang zeer waarschijnlijk.
*

hereisjohnny
20

  • Type Alfa: 159 SW 1.8MPI
  • *
    - Startende Alfist
Re: Metaalgeluid bij hobbels drempels en indrukken van de rem
« Reactie #3 Gepost op: 25 juni 2019, 13:02:52 »
Maar hoor je die ook als je de rem in trapt? Ik bedoel ik kan niet precies plaatsen over het voor of achter weg komt.. of misschien wel beide kanten, weet niet waar die stangen precies zitten?

Ik rij bijvoorbeeld met 30 km door een straat waarbij weerszijden huizen staan, dan weerkaats het geluid mooi en dan kan ik het geluid goed horen wanneer ik pompend mijn rem in trap.. dat is hetzelfde geluid wanneer ik over korte hobbels of oneffenheden in het wegdek rijdt.

*

Tjibbe
128

  • Type Alfa: 159
  • ***
    - Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Metaalgeluid bij hobbels drempels en indrukken van de rem
« Reactie #4 Gepost op: 25 juni 2019, 16:03:38 »
Als je remt duikt je auto iets
*

Giuliatje
162

  • ***
    - Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Metaalgeluid bij hobbels drempels en indrukken van de rem
« Reactie #5 Gepost op: 25 juni 2019, 18:06:18 »
Maar hoor je die ook als je de rem in trapt? Ik bedoel ik kan niet precies plaatsen over het voor of achter weg komt.. of misschien wel beide kanten, weet niet waar die stangen precies zitten?

Ik rij bijvoorbeeld met 30 km door een straat waarbij weerszijden huizen staan, dan weerkaats het geluid mooi en dan kan ik het geluid goed horen wanneer ik pompend mijn rem in trap.. dat is hetzelfde geluid wanneer ik over korte hobbels of oneffenheden in het wegdek rijdt.
Deze stangetjes zitten zowel voor als achter aan de stabilisatorstang.
Kwestie van opkrikken en voelen aan de verbindingen van de koppelstangen. Je zal zien dat de rubber koppen versleten zijn.
*

hereisjohnny
20

  • Type Alfa: 159 SW 1.8MPI
  • *
    - Startende Alfist
Re: Metaalgeluid bij hobbels drempels en indrukken van de rem
« Reactie #6 Gepost op: 1 juli 2019, 12:20:34 »
Maar hoor je die ook als je de rem in trapt? Ik bedoel ik kan niet precies plaatsen over het voor of achter weg komt.. of misschien wel beide kanten, weet niet waar die stangen precies zitten?

Ik rij bijvoorbeeld met 30 km door een straat waarbij weerszijden huizen staan, dan weerkaats het geluid mooi en dan kan ik het geluid goed horen wanneer ik pompend mijn rem in trap.. dat is hetzelfde geluid wanneer ik over korte hobbels of oneffenheden in het wegdek rijdt.
Deze stangetjes zitten zowel voor als achter aan de stabilisatorstang.
Kwestie van opkrikken en voelen aan de verbindingen van de koppelstangen. Je zal zien dat de rubber koppen versleten zijn.

heb de stangetjes nagekeken en zitten vast, rubbers lijken goed. (Velgen eraf gehad en even gevoeld. Ben benieuwd, vrijdag voor de apk en dan laat ik dit euvel nakijken..
*

Giuliatje
162

  • ***
    - Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Metaalgeluid bij hobbels drempels en indrukken van de rem
« Reactie #7 Gepost op: 1 juli 2019, 12:33:24 »
Rubbers van de stabilsatorstangen ook meteen gechecked?
*

hereisjohnny
20

  • Type Alfa: 159 SW 1.8MPI
  • *
    - Startende Alfist
Re: Metaalgeluid bij hobbels drempels en indrukken van de rem
« Reactie #8 Gepost op: 1 juli 2019, 12:59:21 »
Ja, maar heb het ook aangegeven dat het eventueel daar aan kan liggen, met de remmen lijkt ook niks mis, voel niks los zitten, of dat er ergens speling zit..