!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Svenvb
4

  • Type Alfa: 159, 2.2JTS
  • *
    - Startende Alfist
Mijn 159 2.2JTS budget upgrade
« Gepost op: 12 mei 2021, 10:41:00 »
Zoals de titel eigenlijk al zegt wil ik mijn 159 2.2JTS upgraden, ik hoef geen sportmonster en al zeker geen schreeuwlelijk die je van 10straten verder al aan hoort komen.. maaaaaarrr.. het lijkt me wel tof om beetje bij beetje mijn 159 wat beter/sterker/sportiever te maken en daarbij neem ik graag alle tips&tricks aan die ik kan👍🏼

Mijn plan voor nu is vrij simpel, het is mijn daily dus ik heb alle tijd en zolang de auto probleemloos rijdt is het allemaal geen must.

Wat ik voor nu voor ogen heb:
Sportieve uitlaat(Leuk brullen maar niet hard)
Nieuwe Bougies
Interieur naar LED
Betere manieren om de auto te wassen
Chiptuning
TI velgen wellicht(?)


Voor nu staat dat op mijn lijstje en of dat nu binnen een maand of een jaar gebeurd dat maakt niet uit maar een doel is altijd fijn om te hebben, mochten jullie nog tips of opmerkingen of whatsoever hebben hoor ik het graag.

Ik wil het liefst zo goedkoop mogelijk uitzijn
uiteraard bijv met een uitlaat ben je liever bij goed materiaal uit en wat duurder prijskaartje dan een kartonne pijp eronder bij wijze van.

Graag hoor ik jullie meningen en tips😁

- Sven
*

Skies
146

  • Type Alfa: 159 TI 1.750
  • ***
    - Alfist
Re: Mijn 159 2.2JTS budget upgrade
« Reactie #1 Gepost op: 12 mei 2021, 14:10:56 »
Qua chiptuning kan er niet zoveel extra power meer uit de 2.2, maar de gaspedaal respons kan wel verbeterd (vloeiender wegrijden in zijn 1e).

Persoonlijk ben ik geen fan van (witte) LED interieurverlichting. Het licht in de 159 fade mooi aan en uit, dat effect zal denk ik teniet worden gedaan met LEDs ?
*

Svenvb
4

  • Type Alfa: 159, 2.2JTS
  • *
    - Startende Alfist
Re: Mijn 159 2.2JTS budget upgrade
« Reactie #2 Gepost op: 12 mei 2021, 14:23:47 »
Qua chiptuning kan er niet zoveel extra power meer uit de 2.2, maar de gaspedaal respons kan wel verbeterd (vloeiender wegrijden in zijn 1e).

Persoonlijk ben ik geen fan van (witte) LED interieurverlichting. Het licht in de 159 fade mooi aan en uit, dat effect zal denk ik teniet worden gedaan met LEDs ?


Ik heb vanmiddag enkel Middenverlichting veranderd naar Zacht wit LED dit bevalt me eigenlijk prima en niet zo fel dat je er blind van wordt maar net genoeg om goed te kunnen zien in het donker langs te weg, de zijlichten boven heb ik standaard gelaten.