!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

marc lenssen
47

• Type Alfa: 159, 1750 TBI Ti, 2012
  • *
    - Startende Alfist
Nieuwe antenne en wasstraat?
« Gepost op: 12 december 2024, 08:17:07 »
Hallo, ik heb een fijne SW. Begin van het jaar de antenne (dikkerd met GPS) vervangen omdat de radio ontvangst niet zo goed was. Nu heb ik dus een fijne mooie spriet op het dak. Wie gaat er met deze spriet op het dak door de wasstraat? Kan dat gewoon of draaien jullie de spriet er eerst af?

Groet, Marc

*

DanielH92
2.358

• Type Alfa: Giulietta QV TCT
    Moderatore - Super Alfist
Re: Nieuwe antenne en wasstraat?
« Reactie #1 Gepost op: 12 december 2024, 10:32:22 »
Als ik door de wasstraat ga draai ik altijd de antennespriet er af.

Bij deze dus toegegeven dat ook ik met Rosso Competizione met regelmaat de wasstraat pak. Had ik van mezelf niet gedacht een aantal jaren geleden toen ik nog rustig op een zondagmiddag drie uur lang kon poetsen en polijsten.
Vandaag de dag helaas geen tijd meer voor. Moet wel zeggen dat ik de beste wasstraat in de buurt gebruik en dat de waskrassen me eigenlijk reuze meevallen. Prima weg te polijsten mocht het weer eens nodig zijn.
*

Robert69
1.836

• Type Alfa: Giulia Veloce
    - Super Alfist
« Reactie #2 Gepost op: 12 december 2024, 10:45:16 »
Als ik door de wasstraat ga draai ik altijd de antennespriet er af.

Bij deze dus toegegeven dat ook ik met Rosso Competizione met regelmaat de wasstraat pak. Had ik van mezelf niet gedacht een aantal jaren geleden toen ik nog rustig op een zondagmiddag drie uur lang kon poetsen en polijsten.
Vandaag de dag helaas geen tijd meer voor. Moet wel zeggen dat ik de beste wasstraat in de buurt gebruik en dat waskrassen eigenlijk reuze meevallen.

Busted!! ;D

De wasstraten van nu zijn niet meer per definitie de krasstraten van toen. Wasstraten evolueren ook en zijn tegenwoordig een stuk beter dan vroeger. Het is wel opletten waar je dat doet, want er is wel een verschil tussen een wasstraatje bij een tankststation of een uitgebreide wasstraat waar je auto door iemand voorgereinigd wordt en de nieuwste technieken worden gebruikt i.c.m. niet al te agressieve reinigingsmiddelen.
Wij hebben een hele goede wassrtaat hier. Ik ga er alleen niet heen omdat ik bang ben dat mijn velgen eraan gaan met dat sleurgootje.
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

marc lenssen
47

• Type Alfa: 159, 1750 TBI Ti, 2012
  • *
    - Startende Alfist
« Reactie #3 Gepost op: 12 december 2024, 10:56:38 »
Ok, dan ga ik dat ook maar eens proberen. Ik vond een goede wasstraat wel fijn in de winter, lekker het zout overal wegspoelen en de onderkant beetje schoonhouden.
*

Dutchdriftking
605

• Type Alfa: Alfa Romeo 159 2.0 JTDm
    - Super Alfist
« Reactie #4 Gepost op: 12 december 2024, 12:18:22 »
Ik draai altijd even de antenne er af, kleine moeite, je wilt toch niet dat deze er af getrokken wordt, en schade op je dak achterlaat. De ouderwetse krasstraat laat ik links liggen, maar de betere wasstraat (dat is bij ons Loogman) zorgt voor minder krassen dan de amateur thuis met een emmer voor de deur maakt.
*

DanielH92
2.358

• Type Alfa: Giulietta QV TCT
    Moderatore - Super Alfist
« Reactie #5 Gepost op: 12 december 2024, 12:36:48 »
Ok, dan ga ik dat ook maar eens proberen. Ik vond een goede wasstraat wel fijn in de winter, lekker het zout overal wegspoelen en de onderkant beetje schoonhouden.

Precies, liever een door de wasstraat gewassen auto dan lang doorrijden met modder en zout op de dorpels.