!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

MonstroMorini
21

  • Type Alfa: Brera
  • *
    - Startende Alfist
Re: Nieuwe autoradio wil niet werken
« Reactie #15 Gepost op: 10 december 2020, 10:47:03 »
Heb er een leeg kentekenverlichtingsbehuizing (3x woordwaarde) bij besteld, met opname voor de camera.
Heb sowieso veel te veel besteld (nadat ik de afgelopen 3 weken alles wat ik aan threads kon vinden heb gelezen), want de canbus adapter (die ik apart bij CONNCTS2CAR gekocht heb), zat al aan de radio..... Ook het speciale 2din frame, dat speciaal voor de inbouw in 159/Brera met originele Magneto Marelli geschikt zou zijn, lijkt niet te passen, dus wordt ook hobby-en.
Zal een separate thread openen om de inbouw en de stappen te documenteren, want er is echt weinig zinnigs (of gestructureerds) te vinden, maar wacht nog op het DAB kastje, dus duurt nog ff voor ik kan beginnen.
Bedoeling is antenne op het dak te vervangen (denk dat daar GPS en GSM inzit, FM rechter zijruit achter), middels de Fakra stekkers van de nieuwe antenne de GSM draad te gebruiken voor de DAB+, de GPS voor de GPS en gewoon de originele FM antenne blijf gebruiken (dus die in de nieuwe zit niet te gebruiken).
Maar voorlopig blijft dat dus gissen, heb nog niet eens kunnen vinden wat GSM of FM is op de Fakras achterop de huidige navi - groen of grijs??

Radio is overigens een octacore andoid 10, met 4gb rom en 64gb ram en ziet er in werkelijkheid veel degelijker uit dan ik gedacht had.
*

SpecialVeloce
1.241

  • Type Alfa: Alfa 159 SW TI
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
  • Turbo lag is like fore play
Re: Nieuwe autoradio wil niet werken
« Reactie #16 Gepost op: 10 december 2020, 13:47:54 »
Oh grappig vroeger hadden ze deze maar met 2gb ram.

Maar ik moet even zoeken. Want de standard antenne heeft de fakra antennes precies anders om als met de china model (ook niet echt aan te raden)

Kijk even in dit topic

https://www.clubalfaromeo.nl/forum/handleidingen/dak-antenne-vervangen-alfa-159-sw/msg118819/#msg118819