!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

wardog
79

  • Type Alfa: 159 1750TBI Ti
  • ****
    Amico del club - Junior Alfist
OBD Bluetooth 1750 Tbi
« Gepost op: 19 januari 2021, 17:44:59 »
Ik heb dus de standaard radio voor een multi media exemplaar vervangen. Ik had er gelijk een obd blue tooth dongle bij besteld.
Deze werkt dus niet, connect en pairs netjes via BT en software (torque pro) maar kan de ecu niet uitlezen.
Het is ali spul dus ik weet het , 1 werkt de andere niet (was ook maar € 8,--).
Ik ga er ook niet de garantie procedure voor door lopen, gewoon gegokt en verloren zeg maar.

Maar het lijkt me toch een leuke feature met de nieuwe radio.
Dus mijn vraag is aan mijn mede Tbi rijders, wie heeft er 1 die werkt, welk merk en waar te koop ?
Liefst gewoon van uit Nederland, en de max prijs is zeg maar € 75,-- .

Vorige liefdes:
33 1.5 Ti bj86, 33 1.7 QV bj89, 33 1.7IE sw, 33 1.7 QV 16v, 75 2.0ts, 75 3.0,
155 1.8 ts, 155 1.8 turbo wide body, 156 1.8ts sw (2x)
156 1.9 jtd sw
*

Milan.M
1.874

  • Type Alfa: Giulietta QV Rosso Comp.
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
  • Instagram: @Juul.QV
Re: OBD Bluetooth 1750 Tbi
« Reactie #1 Gepost op: 20 januari 2021, 14:23:13 »
In principe zouden alle OBD lezers het moeten doen, OBD is een standaard protocol voor alle auto’s en dus niet fabrikant afhankelijk. Tenzij je wilt programmeren met OBD, dat is een ander verhaal.

Ik heb er zelf twee van OBDLink, tweedehands gekocht via marktplaats. Dit is een duurdere variant maar biedt meer veiligheid en stabiliteit.

Ben je van plan de OBD lezer in je auto te laten? Dan zou ik een wat duurdere nemen, die zijn beter beveiligd dan die Ali dingetjes.
Wees je er namelijk van bewust dat iedereen met je auto kan verbinden als dat ding erin zit, en er dus alles mee kan doen (ook ontgrendelen).
Giulietta QV Rosso Competizione 🍀
Meer info: De Giulietta QV van Milan

Instagram: Juul.QV
*

SpecialVeloce
1.241

  • Type Alfa: Alfa 159 SW TI
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
  • Turbo lag is like fore play
Re: OBD Bluetooth 1750 Tbi
« Reactie #2 Gepost op: 20 januari 2021, 17:14:09 »
In principe zouden alle OBD lezers het moeten doen, OBD is een standaard protocol voor alle auto’s en dus niet fabrikant afhankelijk. Tenzij je wilt programmeren met OBD, dat is een ander verhaal.

Ik heb er zelf twee van OBDLink, tweedehands gekocht via marktplaats. Dit is een duurdere variant maar biedt meer veiligheid en stabiliteit.

Ben je van plan de OBD lezer in je auto te laten? Dan zou ik een wat duurdere nemen, die zijn beter beveiligd dan die Ali dingetjes.
Wees je er namelijk van bewust dat iedereen met je auto kan verbinden als dat ding erin zit, en er dus alles mee kan doen (ook ontgrendelen).

en die OBDlink MX trekt je accu niet leeg. errug fijn  :coffee2:
*

fflow
37

  • Type Alfa: 159 1750 tbi
  • *
    - Startende Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: OBD Bluetooth 1750 Tbi
« Reactie #3 Gepost op: 24 januari 2021, 19:49:46 »
Zo'n goedkope van aliexpres had ik onlangs gekocht, deze. Vandaag geprobeerd maar fysiek past het ding helemaal niet . Het deel met de print is te dik. Geen idee of die werkt verder, eerst maar eens een verlengkabel ergens vinden. of toch gelijk maar een bestellen bij Fuchs die zeker geschikt is voor multicuscan.



*

Paul
1.847

  • ******
    Presidente - Super Alfist
Re: OBD Bluetooth 1750 Tbi
« Reactie #4 Gepost op: 25 januari 2021, 00:35:14 »
Ik heb hier nog een OBD reader liggen, mag je zo hebben. Die werkte prima op mijn Giulietta QV. PB mij maar even :)
Mijn grote Alfa-liefde Giulietta Quadrifoglio; 285pk, Etna Black, Giulia Veloce wielen, Carbon delen, verlaagd, Ulter uitlaatsysteem met klep, rode intercooler, alcantara dashboard en meer lees je hier.
*

wardog
79

  • Type Alfa: 159 1750TBI Ti
  • ****
    Amico del club - Junior Alfist
Re: OBD Bluetooth 1750 Tbi
« Reactie #5 Gepost op: 28 januari 2021, 23:23:15 »
Ik heb een OBDLink MX+ bt gekocht. Werkt perfect op het moment met Torque Pro.
Was plug en play. Gemonteerd, pairen ging makkelijk en veilig via knop op OBDLink.
In torque ingesteld op fast scan voor de ECU en gaan.

Voorlopig ff genezen van het china spul. Ook de media/radio ging nu niet exact van een leien dakje ......
Vorige liefdes:
33 1.5 Ti bj86, 33 1.7 QV bj89, 33 1.7IE sw, 33 1.7 QV 16v, 75 2.0ts, 75 3.0,
155 1.8 ts, 155 1.8 turbo wide body, 156 1.8ts sw (2x)
156 1.9 jtd sw