!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

Tofke
2

• Type Alfa: 159 2.0 JTDm
  • *
    - Startende Alfist
PARKEERSENSOR
« Gepost op: 8 december 2017, 10:36:19 »
Goedemorgen

Er is een parkeersensor verdwenen in de achterbumper ... heel vervelend want piept constant als je in achteruit staat.
Het is de sensor ter hoogte van de nummerplaat (niet de buitenste) heel het internet afgespeurd maar vindt hierover niets terug.
Hoe zouden jullie dit aanpakken ... nummerplaat verwijderen en gat maken zodat ik sensor terug kan steken ... zou er voldoende ruimte zijn?

Alvast bedankt voor jullie reacties
*

TimW
2.229

- Super Alfist
Re: PARKEERSENSOR
« Reactie #1 Gepost op: 8 december 2017, 12:21:39 »
Kun je niet gewoon de bumper verwijderen?  :rolleyes:
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

christi-jan
4

• Type Alfa: 159 distinctive sedan
  • *
    - Startende Alfist
« Reactie #2 Gepost op: 19 januari 2018, 08:33:14 »
Ik heb er zelf 1 vervangen, was wel de voorbumper.

Hele bumper moet er af, vanaf de achterkant schuif je hem erin. De sensor had ik trouwens uit Duitsland besteld scheelde 60 euro uit mijn hoofd. Sensor was dus 30 euro in Duitsland, en nog even de kosten bijrekenen van spuitbussen. Op een website in nl had ik auto lak en blanke lak besteld kon je zo al bestellen in de juiste kleur voor je alfa. Zie geen kleur verschil en heb de lak nog een keer kunnen gebruiken om een shark antenne in de juiste kleur te spuiten.

Sensor is na 3 jaar nog steeds prima.
*

Dingo
19

• *
    - Startende Alfist
« Reactie #3 Gepost op: 12 april 2018, 14:54:18 »
De parkeersensoren van mijn 2.2 geven storing, inmiddels overal gezocht kan iemand mij op weg helpen waar dit soms in kan zitten?
*

Taeke
540

• Type Alfa: Giulietta 1.4 ma sportiva
    - Super Alfist
« Reactie #4 Gepost op: 12 april 2018, 20:45:13 »
Rustig de bumper verwijderen en terug steken
*

Rammillius
5

• Type Alfa: 159
  • *
    - Startende Alfist
« Reactie #5 Gepost op: 17 april 2018, 12:56:04 »
Op welke website had je de parkeersensor besteld Christi-Jan? Ik heb er 1tje voor linksvoor nodig ????