!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

Alfa Romeo Types > 159

Philips Ultinon Led en montage?

(1/5) > >>

marc lenssen:
Hallo allemaal,
Ik heb op mijn 159 nog ouderwetse halogeen lampjes. Ik wil eens een setje led's proberen en lees veel goeds over de nieuwe Philips ultinon 9100 pro. Die lijken plug en play zo de halogeens te vervangen. Maar nu weet ik niet welke richting het ledje moet wijzen voor het beste lichtbeeld? Opzij, naa onder of naar boven? Iemand deze al eens geprobeerd?

Posthumus:
Het is een H7 fitting, dus die past maar op 1 manier vanwege de inkeping.

DanielH92:

--- Citaat van: Posthumus op  4 februari 2024, 17:51:39
Citaat van: Posthumus op  4 februari 2024, 17:51:39 ---Het is een H7 fitting, dus die past maar op 1 manier vanwege de inkeping.

--- Einde van citaat ---

Dat is niet helemaal waar.
Bij veel aftermarket LED lampen kun je de led zelf roteren tov de H7 fitting, omdat bij led het beste lichtbeeld wordt verkregen als de leds naar links en rechts wijzen.
Een gloeilamp schijnt rondom, dus de positie van de nok zou best eens bij bepaalde auto's op de verkeerde plek kunnen zitten, wat met dat roteren in de fitting dus opgelost kan worden.

marc lenssen:
Precies, vandaar mijn vraag of iemand ze al eens geprobeerd heeft en weet of de led naar beneden of opzij moet schijnen. In een fb groep heeft iemand ze geprobeerd en die heeft de leds naar de zijkant schijnen.

LeonAlfa:

--- Citaat van: marc lenssen op  5 februari 2024, 09:44:58
Citaat van: marc lenssen op  5 februari 2024, 09:44:58 ---Precies, vandaar mijn vraag of iemand ze al eens geprobeerd heeft en weet of de led naar beneden of opzij moet schijnen. In een fb groep heeft iemand ze geprobeerd en die heeft de leds naar de zijkant schijnen.

--- Einde van citaat ---
als je de leds monteerd moet t kabeltje wat aan de lamp zit gewoon naar onder wijzen, dan zit de lamp recht en zal t licht naar links en rechts schijnen in de lampenunit.
dan zit het goed.
dus moet niet naar boven en onder schijnen

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Powered by SMFPacks Ads Manager Mod