!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

pveelen
29

  • Type Alfa: 159SW 1.7TBi
  • *
    - Startende Alfist
Pioneer SPH-DA230DAB geen stroom en foutmeldingen
« Gepost op: 25 februari 2020, 21:07:08 »
Beste forummers,

Zoals in vorig topic te lezen bouw ik een nieuwe HU in. De inbouw is prima gegaan: alles verliep prima en was goed uit- en in te bouwen. De USB heb ik dankzij een tip van hier inderdaad in het dashboardkastje linksboven laten uitkomen.

Alles verliep prima, totdat het aansluiten begon...
Lang verhaal kort: alle kabels (stuurwielinterface, lead, power enz.) zitten aangesloten. Echter krijg ik geen werkende headunit, hij gaat gewoon niet aan, en geeft auto foutmelding na foutmelding. Airbag buiten werken, veiligheidsmodus, sleutel niet herkend en ga zo maar door. Dit begint als ik de stuurwielinterface aansluit.

In dat kastje zitten ook de zogenaamde DIP-schakelaars die ik goed heb gezet, zelfs in iedere mogelijke combinatie.

Het geeft geen sjoegge en ik heb dus nu alles openliggen en geen HU aangesloten. Erg vervelend.

Alles doorgemeten: alles krijgt de goede stroom. Oude unit weer aangesloten: werkt perfect. Wat kan het zijn?
2010 159SW 1.7TBi Grigio Titanio
1986 BMW 316 met dubbele weber DCOE40 carbs.
*

StevenGroen
1

  • Type Alfa: 159
  • *
    - Startende Alfist
Re: Pioneer SPH-DA230DAB geen stroom en foutmeldingen
« Reactie #1 Gepost op: 26 februari 2020, 23:41:35 »
Hi,

Ik zat wat rond te lezen en zag je bericht. Heb laatst een Pioneer SPH-DA130 ingebouwd en hier totaal geen problemen gehad. Hiervoor heb ik de stuurwielinterface gebruikt van Connects (zie link hieronder. Ik had geen keuze in DIP schakelaars en alles werkte direct. Ik zou het eerst daar in zoeken gezien deze interface contact maakt met de boordcomputer via de canbus en deze dus de foutmeldingen kan veroorzaken.

Heb je bij de interface een "multilead" kabel gekregen? Deze heeft een 3.5mm jack aansluiting en druk je separaat van de interface in je radio. Deze is uiteindelijk voor de stuurwiel bediening. Zit deze wel goed? Je hebt namelijk twee ingangen in je radio zitten voor een 3.5mm jack, ook voor de microfoon.

Groeten,

Steven


https://www.ebay.nl/itm/CTSAR002-Steering-Wheel-Stalk-Control-Adaptor-For-ALFA-ROMEO-159-Brera/350496422663
*

Romeer
238

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Pioneer SPH-DA230DAB geen stroom en foutmeldingen
« Reactie #2 Gepost op: 2 maart 2020, 13:36:37 »
ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn stuurwielbediening (zie dit forum). er is toen een navinc-interface met de correcte leadkabel geplaatst. na het nodige zoekwerk bleek mijn auto af fabriek voorzien te zijn geweest van een originele navi, die er om wat voor reden dan ook is uitgehaald. hierdoor ging de eerst geleverde interface niet werken met de pioneer en is de navinc er in gekomen. na wat gepuzzel door de leverancier (een profi auto-hifi-inbouwer) is alles toen gelukt. hij zei dat alleen de navinc in dit hele systeem kon functioneren, een ander merk niet.
na het inleren werkte alles prima en waren ook de foutmeldingen (dezelfde die jij noemt) verdwenen.
*

pveelen
29

  • Type Alfa: 159SW 1.7TBi
  • *
    - Startende Alfist
Re: Pioneer SPH-DA230DAB geen stroom en foutmeldingen
« Reactie #3 Gepost op: 2 maart 2020, 15:17:45 »
Dank voor jullie reacties. N.a.v. het bericht van Steven was mij inderdaad al duidelijk dat het kan liggen aan de s.w.i. Nu was deze van ACV en besteld via VenderParts. Prima winkel, nette service, maar helaas niet de goede materialen. Ik laat het nu afmaken door een professional omdat ik geen risico lopen wil hier weer foute spullen te bestellen. Het zal bij mij ook liggen aan het OEM navi gedeelte. Schijnbaar is de CAN-verbinding gevoeliger voor merken en types kabel als ik jullie ervaringen zo lees.

Dank voor de reacties
2010 159SW 1.7TBi Grigio Titanio
1986 BMW 316 met dubbele weber DCOE40 carbs.
*

Heikoterhorst
2

  • Type Alfa: 159 SW tbi
  • *
    - Startende Alfist
Re: Pioneer SPH-DA230DAB geen stroom en foutmeldingen
« Reactie #4 Gepost op: 2 januari 2021, 10:08:59 »
Goedemorgen,

Heb ook de stap gewaagd. Oude radio eruit en een Pioneer DA230DAb erin. Alles werkt.
Heb een verloop setje gekocht van speedsignal.de dus geen knipperende kilometerstanden.
Het blue&me kastje er trouwens uit gelaten.

Nu is echter al twee keer de accu leeg gelopen. Moet haast wel door de radio komen.
Iemand een idee wat ik kan doen? 
*

Milan.M
1.880

  • Type Alfa: Giulietta QV Rosso Comp.
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
  • Instagram: @Juul.QV
Re: Pioneer SPH-DA230DAB geen stroom en foutmeldingen
« Reactie #5 Gepost op: 2 januari 2021, 16:15:46 »
Citaat van: Heikoterhorst op  2 januari 2021, 10:08:59
Citaat van: Heikoterhorst op  2 januari 2021, 10:08:59
Goedemorgen,

Heb ook de stap gewaagd. Oude radio eruit en een Pioneer DA230DAb erin. Alles werkt.
Heb een verloop setje gekocht van speedsignal.de dus geen knipperende kilometerstanden.
Het blue&me kastje er trouwens uit gelaten.

Nu is echter al twee keer de accu leeg gelopen. Moet haast wel door de radio komen.
Iemand een idee wat ik kan doen?

Controleer even of de aangesloten voedingen goed zitten. Je hebt twee aparte voedingen: de geschakelde en de constante voeding.
De geschakelde voeding komt pas bij als je het contact aanzet, de constante is altijd aanwezig.

Giulietta QV Rosso Competizione 🍀
Meer info: De Giulietta QV van Milan

Instagram: Juul.QV