!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Busso
884

  • Type Alfa: 147 - Giulia
  • *****
    - Super Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Rode remklauwen
« Gepost op: 14 maart 2020, 18:27:07 »
Vandaag de TI velgen weer onder de 159 gezet. Het wordt tijd om de remklauwen van mijn 159 rood te maken. Nou wil ik echt rood dus niet dat oranje rood.  Heeft iemand ervaring met het lakken of spuiten van de klauwen? Welk merk en kleur benadert het beste de originele kleur?
147 GTA Rosso / Giulia 2.0T Pack Veloce Squadra Massimo
Ex 159 TBI TI Berlina, GT JTD 2006, 147 1.6 2003, Alfa Sud 1.5 1981 en vele andere auto's
*

SpecialVeloce
1.241

  • Type Alfa: Alfa 159 SW TI
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
  • Turbo lag is like fore play
Re: Rode remklauwen
« Reactie #1 Gepost op: 17 maart 2020, 15:31:40 »
Ik had het ergens een keer gepost,

Maar de OE kleur is Tizano Red van Fiat nr 199

Wellicht is de blanke lak eraf en kan je opnieuw blanke lak spuiten.

Ik heb dat wel eens gedaan met de spuit en 2k blanke lak. dat zag er toppie uit.
*

Milan.M
1.880

  • Type Alfa: Giulietta QV Rosso Comp.
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
  • Instagram: @Juul.QV
Re: Rode remklauwen
« Reactie #2 Gepost op: 17 maart 2020, 16:47:56 »
Top! Dit komt wellicht ook voor mij van pas voor mijn remklauwen 👍🏻

Hoe zit het met het herstellen van de remklauwen? Is het zelf te doen of is het laten doen altijd beter?

En wat is de beste methode? Laten zitten en afplakken, Demonteren en los laten hangen (met een kabel oid) of volledig demonteren?
Giulietta QV Rosso Competizione 🍀
Meer info: De Giulietta QV van Milan

Instagram: Juul.QV
*

Busso
884

  • Type Alfa: 147 - Giulia
  • *****
    - Super Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Rode remklauwen
« Reactie #3 Gepost op: 17 maart 2020, 21:13:20 »
Ik had het ergens een keer gepost,

Maar de OE kleur is Tizano Red van Fiat nr 199

Wellicht is de blanke lak eraf en kan je opnieuw blanke lak spuiten.

Ik heb dat wel eens gedaan met de spuit en 2k blanke lak. dat zag er toppie uit.

Zou ik die kleur ook in hittebestendige lak kunnen krijgen of kan ik normale lak gebruiken?


147 GTA Rosso / Giulia 2.0T Pack Veloce Squadra Massimo
Ex 159 TBI TI Berlina, GT JTD 2006, 147 1.6 2003, Alfa Sud 1.5 1981 en vele andere auto's
*

DanielH92
1.957

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Rode remklauwen
« Reactie #4 Gepost op: 18 maart 2020, 09:34:45 »
Zelf heb ik onlangs een Brembo set gespoten met
- 3 lagen VHT hittebestendige remklauwlak rood
- 3 lagen VHT hittebestendige blanke lak

Volgens mij wijkt dit niet gek veel af van de originele kleur rood. Origineel is misschien iets donkerder rood.

*

Milan.M
1.880

  • Type Alfa: Giulietta QV Rosso Comp.
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
  • Instagram: @Juul.QV
Re: Rode remklauwen
« Reactie #5 Gepost op: 18 maart 2020, 17:08:09 »
@DanielH92 Heb je de klauwen eerst gezandstraald o.i.d.?
Lijkt me dat de oude verf eraf moet om het mooiste resultaat te krijgen toch?
Giulietta QV Rosso Competizione 🍀
Meer info: De Giulietta QV van Milan

Instagram: Juul.QV
*

DanielH92
1.957

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Rode remklauwen
« Reactie #6 Gepost op: 18 maart 2020, 22:19:27 »
@Milan.M de oude laag goed geschuurd met rode skotchbrite en ontvet. Volgens mij prima zo, ziet er nu uit als nieuw. Ik ga ze dit weekend monteren icm de geperforeerde 330mm schijven. Zin in! 😄


postimg upload
*

SpecialVeloce
1.241

  • Type Alfa: Alfa 159 SW TI
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
  • Turbo lag is like fore play
Re: Rode remklauwen
« Reactie #7 Gepost op: 19 maart 2020, 09:58:51 »
@DanielH92

Echt een fantastische JOB en het ziet er super strak uit.

Even als tip als je het gaat monteren plak even wat tape op de hoeken van de klauw, want die zit er met standaard velgen zo dicht op anders heb je snel een chip

@Busso

Ik heb met mijn vorige klauwen alles precies zo afgeplakt als Daniel heeft gedaan.
Met de spuit heeft een voordeel en met de kwast ook.

Mijn vorige set heb ik met de kwast gedaan maar dat lukte mij wat minder mooi als met de spuit.

Voorheen heb ik op van die normale klauwen gelakt met 2k primer (sealer) daar over normale conventionele verf gebruikt (op thinner basis) of te wel basecoat en daar over heen 2k blanke lak niet specifiek hittebestendig maar dit bleef ruim 10 jaar echt mooi, nu reed ik in die 10 jaar misschien maar 15dkm met die auto maar het bleef wel netjes.

Een spuitbus van VHT werkt wel echt goed dat zijn ook fijne spuitbussen.
Wat ik me alleen afvraag moet dat niet worden afgebakken of verwarmt ?
Normaal zou ik zeggen dat dat niet echt lekker is voor de seals tenzij je ze verwijderd.

Dit kan je ook prima zelf doen.
Je kan dan een revisie setje seals bestellen licht de zuigers opschonen, (dan zou ik voor  het zuigervlak) bij voorkeur scotchbrite zwart kiezen maar rood kan ook.

Met pers lucht kan je heel gecontroleerd de zuigers eruit halen. Met een wat lagere druk natuurlijk een plankje hout er tussen gaat dit prima. Die link pijp zou ik in basis laten zitten als het niet eraf moet. Markeer eventueel waar de zuigers zaten.
*

Busso
884

  • Type Alfa: 147 - Giulia
  • *****
    - Super Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Rode remklauwen
« Reactie #8 Gepost op: 19 maart 2020, 22:05:45 »
Zelf heb ik onlangs een Brembo set gespoten met
- 3 lagen VHT hittebestendige remklauwlak rood
- 3 lagen VHT hittebestendige blanke lak

Volgens mij wijkt dit niet gek veel af van de originele kleur rood. Origineel is misschien iets donkerder rood.

Dat ziet er erg mooi uit. Ik was eigenlijk niet van plan de klauwen te demonteren omdat ik dan het hele remsysteem moet aftappen, vullen en weer ontluchten maar als ik zie hoe mooi dat is geworden ga ik daar toch nog even over denken.

Ik ben benieuwd hoe de kleur eruit ziet als de klauwen zijn gemonteerd en bij daglicht.

147 GTA Rosso / Giulia 2.0T Pack Veloce Squadra Massimo
Ex 159 TBI TI Berlina, GT JTD 2006, 147 1.6 2003, Alfa Sud 1.5 1981 en vele andere auto's
*

streetscreamer
225

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Rode remklauwen
« Reactie #9 Gepost op: 19 maart 2020, 22:24:35 »
@Milan.M de oude laag goed geschuurd met rode skotchbrite en ontvet. Volgens mij prima zo, ziet er nu uit als nieuw. Ik ga ze dit weekend monteren icm de geperforeerde 330mm schijven. Zin in! 😄


postimg upload

Onmeunig  mooi wark!!  Dat gaat er zeer fraai uit zien. Wel eens mbt de kleur: het moet wel diep bloedrood zijn.
2 + 3 + 3 + 4 + 4 + 4 + 8 = 28 cilinders driving fun now
previous Alfa's: Alfasud Super 1.3, Alfetta Lusso 2.0, 159SW jtdm 8v
*

DanielH92
1.957

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Rode remklauwen
« Reactie #10 Gepost op: 19 maart 2020, 22:49:14 »

@SpecialVeloce

Goeie tip van die tape bij de montage van de velgen! Denk dat ik er een doekje ofzo tussen plak zodat je er niet tegen aan stoot inderdaad :)

Ik heb de remklauwen een aantal dagen na het spuiten een uurtje op 95 geraden in de oven gehad. Met seals er nog op. De klauwen gaan tijdens stevig remmen richting de 200 graden las ik dus dat ging prima.

Ik heb de zuigertjes er met perslucht en een plankje ongeveer zo ver uitgeblazen als dat ze qua positie zouden zitten wanneer de remvoering versleten zou zijn. De rubber stofseals zagen er nog zo goed uit dat ik ze heb laten zitten en geen revisiesetje heb gebruikt.

Inmiddels heb ik alle onderdelen binnen, ik ga de boel zaterdag monteren en maak een mooie handleiding wat ik allemaal gebruikt heb daarna hier op het forum 😉

*

Alfa 147 Ti
1.589

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
  • *****
    - Super Alfist
Re: Rode remklauwen
« Reactie #11 Gepost op: 21 maart 2020, 12:23:15 »
Ziet er top uit.
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.