!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Romeer
238

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Pioneer stuurwielbediening werkt niet meer na montage trekhaak
« Reactie #15 Gepost op: 21 februari 2020, 20:51:10 »
Ik heb er een interface van navinc in zitten. Er zit een heel boekwerk bij maar ik kan momenteel niet scannen ivm een kapotte computer.
Ik kan me nog voorstellen dat er in het can-bussysteem een bitje dwars zit dat de boel versiert. Daar is namelijk bijzonder weinig voor nodig, weet ik uit ervaring.
Probeer de minpool van je accu eens 5 minuten los te leggen en dan weer aansluiten. Dan mss nog ff de pioneer op fabrieksinstellingen terugzetten?
Ik heb meteen multiecuscan er nog even bij gepakt en daar vond ik nog de mogelijkheid "enable/disable the presence of tow hook on vehicle" in te stellen, en de "status aanhangersleep" te checken. Dit kan ook nog een mogelijkheid zijn.
Bij het minste of geringste foutje in bedrading aanleggen en/of het contact even aan om iets te checken kan de boel electronisch in de war gaan. Ik denk dat een proxi alignment dan mss uitkomst biedt.
*

Romeer
238

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Pioneer stuurwielbediening werkt niet meer na montage trekhaak
« Reactie #16 Gepost op: 21 februari 2020, 21:06:33 »
Ter info
*

Alfa156SW
24

  • Type Alfa: 159 1750TBI SW
  • *
    - Startende Alfist
Re: Pioneer stuurwielbediening werkt niet meer na montage trekhaak
« Reactie #17 Gepost op: 22 februari 2020, 12:06:45 »
Bedankt,

Ik denk dat ik eens een proxy-alignment ga laten doen. Betekent dat de CAN-BUS op zoek gaat naar apparaten die aangesloten zijn?

*

Romeer
238

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Pioneer stuurwielbediening werkt niet meer na montage trekhaak
« Reactie #18 Gepost op: 22 februari 2020, 16:35:45 »
bij een proxi alignment worden de electronische componenten "ingeleerd" in het can-bussysteem. als je iemand met multiecuscan in de buurt hebt kan die het voor je doen, en eventueel even wat dieper in je systeem kijken of alles wel goed staat. proxi alignment duurt nog geen kwartier.