!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

brinkerik
1.817

  • Type Alfa: Giulietta Qv TCT
  • *****
    - Super Alfist
Pro Diesel Topic
« Gepost op: 21 april 2019, 10:43:32 »
Even wat meer aandacht voor de diesels,  die worden steeds minder verkocht door alle negativiteit rondom diesel auto`s.

Ik vind dat jammer, want ondanks dat ik een benzine man ben, ben ik gegrepen door het karakter en de eigenschappen van de diesel engine. Onze 2.4 motor heeft niet echt een opvolger gekregen bij Alfa, in de Giulia, daar het karakter van een 5 cilinder diesel, toch erg uniek en lekker is.

Ik vond dit filmpje op internet.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=tt4z2rqHTbo[/youtube]


Alfa Romeo 159 2.4 20v JTDM turbo diesel automatic (Q-Tronic):
- remap ±250hp/±480Nm
- straight pipe (no DPF, no cat, downpipe, 2.5" inch exhaust pipes)
- 2xStock mufflers/silencers for "silent mode" with 2х100mm exits
- electric cutout (cutoff) with remote sound control for "loud mode"
- Popcorn (antilag) rev limiter at 4800rpm
- EGR off, no swril flaps


Wat blijft het toch een heerlijke machine, zo een 2.4  159!
Nu Giulietta Perla Moonlight

ex   159 2.4   '07        Punto Twin-Air '12         156  1.9 16v '04         147  1.6  Veloce G3  '01     146  1.6  Lusso '97
*

Alfa159jtdm2.4
13

  • Type Alfa: 159
  • *
    - Startende Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Pro Diesel Topic
« Reactie #1 Gepost op: 21 april 2019, 11:26:20 »
Leuke auto, de 2.4. Ik heb de mijne nu iets langer dan een maand, zeer tevreden over het algemeen. Zijn gewoon paar kleine zaken waar ik me aan stoor maar dat heeft meer met de vorige eigenaar te maken dan met de auto zelf.

Die van mij is als goed is gechipt en heeft nu iets van 220pk. Volgens de verkoper zijn de dpf , egr en swirl flaps uitgeschakeld. Weet niet hoelang ik hem hou ivm werk maar ben wel van plan om paar van de dingen die jij opnoemt ook nog te laten doen bij deze. Maar dan moet ik hem wel paar jaar blijven doorrijden.
Re: Pro Diesel Topic
« Reactie #2 Gepost op: 23 april 2019, 15:44:56 »
 :s_cool: :bravo_2: :wee_hee: