!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: RadioNav van 939 Spider na update RIP
« Reactie #15 Gepost op: 4 juli 2019, 09:32:06 »
Citaat van: SpecialVeloce op  4 juli 2019, 02:54:40
Citaat van: SpecialVeloce op  4 juli 2019, 02:54:40
...

Owwwww,

Misschien werkt dit ook wel voor 6 piek kan je niet tobben.
https://www.radio-code.nl/winkel/

Helaas niet, dat werkt alleen voor de radio's, en dat kan ook gratis via het engelse forum
https://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147-156-andamp-gt/140598-need-a-radio-code-ask-here-472.html

De connect systemen zijn beter beveiligd, hiervan kan je de code alleen via Alfa dealer bestellen, meestal tegen betaling na bewijs dat je eigenaar bent.
Eigenlijk natuurlijk zoals het hoort ;)

Meest simpele is natuurlijk als de vorige eigenaar de code er gewoon bij heeft ;)
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

FrankL
6

  • Type Alfa: Alfa 159 3,2 TI en Spider
  • *
    - Startende Alfist
Re: RadioNav van 939 Spider na update RIP
« Reactie #16 Gepost op: 8 juli 2019, 19:51:37 »
Beste mensen,
Dankzij alle hulp van dit forum en vooral SuperVeloce, is het gelukt om een vervangend RadioNav systeem in te bouwen en geheel 100% werkend te krijgen. Weliswaar zijn de kaarten wat verouderd, maar ik heb ook een losse TOMTOM dus dat is niet zo urgent. Hoofdzaak is dat de overige elementen van de bediening van de auto ook weer werken. Mijn eigen unit is nog in reparatie. Benieuwd of de reparateur die ook nog aan de praat krijgt. Forumleden dank voor alle hulp! Zonder jullie was het niet gelukt.
*

DanielH92
1.923

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: RadioNav van 939 Spider na update RIP
« Reactie #17 Gepost op: 8 juli 2019, 20:43:43 »
De laatste stand van de kaarten (2017 editie, kaartdata laatste kwartaal van 2015) is eventueel hier te downloaden:
https://www.clubalfaromeo.nl/forum/de-alfa-giulietta-club!/navigatie-update-20162017-via-website/msg108861/#msg108861
In de bijlage van dat bericht heb ik een handleiding met foto's toegevoegd. Kan niet misgaan :)
*

SpecialVeloce
1.241

  • Type Alfa: Alfa 159 SW TI
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
  • Turbo lag is like fore play
Re: RadioNav van 939 Spider na update RIP
« Reactie #18 Gepost op: 9 juli 2019, 11:27:38 »
@jwq

Bedankt voor jouw tip overigens. Want ik werd hierdoor getriggerd om te kijken naar de security  code.
Deze zit natuurlijk niet standaard in zomaar op de radio. Ook is deze info niet meer te bekennen natuurlijk met een tweedehandse bella macchina.

Vervolgens heb ik even mijn vriendelijke lokale dealer de Zeeuw gebeld in Zwijndrecht

Volgende dag even langs gegaan en gevraagd of ik een code kon krijgen.
Zij adviseerden heel lief dat je ook via mijn eerder genoemde link radio codes . Nl een code kan krijgen.
Zij vragen waarschijnlijk codes op via een site radio-codes.lt (moet je ook voor betalen) maar daar had ik een truukje voor

Maar ook die site lukt dat niet.  Dus de enige mogelijkheid is 85 euro betalen en dan kunnen ze bij Alfa Romeo de code opvragen. Na 3 of 4 weken weet je dan 4 correcte cijfers.

Echte vertelde de magazijn en onderdelen man. Dat ik wellicht kan informeren bij de dealer waar deze geleverd was want die slaan als het goed is de informatie als een goede waard op.

Dus vervolgens heb ik gebeld naar Alfa Romeo  dealer Auto t'hooft in Doetinchem en wat denk je ?

Kon ik na overleggen van de juiste info ook mijn code kaart ontvangen dat is toch fantastisch.

Dat was leuke ervaring. Maar natuurlijk ook Frank ik ben blij voor je dat alles weer werkt.

Overigens ter info.
Om dit goed gedaan te krijgen  moet de radio met Proxy allinment worden aangemeld.
Mijn systeem had geen Bose die van Frank wel na het voltooien van de CAN procedure klonk er weer geluid uit de speakers.

Even de tijd opnieuw instellen en alles werkt weer als vanouds.
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: RadioNav van 939 Spider na update RIP
« Reactie #19 Gepost op: 9 juli 2019, 11:37:00 »
Citaat van: SpecialVeloce op  9 juli 2019, 11:27:38
Citaat van: SpecialVeloce op  9 juli 2019, 11:27:38
@jwq

....
Zij adviseerden heel lief dat je ook via mijn eerder genoemde link radio codes . Nl een code kan krijgen.
Zij vragen waarschijnlijk codes op via een site radio-codes.lt (moet je ook voor betalen) maar daar had ik een truukje voor

Maar ook die site lukt dat niet.  Dus de enige mogelijkheid is 85 euro betalen en dan kunnen ze bij Alfa Romeo de code opvragen. Na 3 of 4 weken weet je dan 4 correcte cijfers.
............
Overigens ter info.
Om dit goed gedaan te krijgen  moet de radio met Proxy allinment worden aangemeld.
Mijn systeem had geen Bose die van Frank wel na het voltooien van de CAN procedure klonk er weer geluid uit de speakers.

Even de tijd opnieuw instellen en alles werkt weer als vanouds.
Mooi dat het gelukt is.....
Overigens had ik al aangegeven dat het opvragen van de code via die site niet ging lukken ;)
De connect systemen zijn een van de weinige (Alfa, of eigenlijk Magneti Marelli ) systemen die niet eenvoudig gekraakt kunnen worden, hetgeen natuurlijk goed is vwb het oorspronkelijke doel van diefstal preventie :)

Proxy alignment is in principe altijd nodig bij uitwisselen van een CAN Node, hetgeen de Connect is  . ;)

Mooi dat er nog dealers zijn die belangeloos willen helpen met zoiets :) , Heb je in elk geval weer muziek etc.
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA