!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Romeer
232

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
remschijven voorzijde vervangen
« Gepost op: 2 augustus 2020, 20:35:18 »
heeft iemand ervaring met remschijven en remblokken van Zimmermann of ABS (all brake systems)?
*

Romeer
232

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: remschijven voorzijde vervangen
« Reactie #1 Gepost op: 5 augustus 2020, 10:32:03 »
inmiddels een set brembo schijven en blokken besteld, voor vóór en achter. ik heb gekozen voor de normale schijven, wel gecoat tegen roestvorming (voor zover dat mag helpen), maar niet geperforeerd of zo.
het was nog ff goed oppassen met bestellen omdat er door de jaren heen blijkbaar verschillende merken remklauwen op de 159 zijn gemonteerd, met verschillende vormen remblokken.  uiteindelijk via de site van brembo de correcte nummers gevonden dus dan moet 't goed komen.
*

SpecialVeloce
1.241

  • Type Alfa: Alfa 159 SW TI
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
  • Turbo lag is like fore play
Re: remschijven voorzijde vervangen
« Reactie #2 Gepost op: 5 augustus 2020, 12:42:56 »
Die gecoate zijn wel goed.
Ik heb de normale er achteropliggen.

Ik kan wel even aanraden om heel goed de naven schoon te borstelen.

Ik heb het met een meetklokje nagemeten ook dan moet je de schijf even opspannen. Anders kan je het niet goed meten.

Maar toen heb ik wel gemerkt dat je voor het mooie de schijn nogkan verdraaien voor de beste positie

Je kan dan ook de oude afwijking controleren.

*

Romeer
232

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: remschijven voorzijde vervangen
« Reactie #3 Gepost op: 5 augustus 2020, 19:42:08 »
ik ben ook altijd wel van het goed schoonmaken en checken vóórdat de boel weer in elkaar gaat, dus zal t ff goed controleren
*

Romeer
232

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: remschijven voorzijde vervangen
« Reactie #4 Gepost op: 9 augustus 2020, 17:30:08 »
de schijven en blokken aan de voorzijde zijn inmiddels vervangen, en aan de foto's kun je zien dat dat geen kwaad kon. ik had al eens gezien dat de blokken aan de binnenzijde niet mooi aansloten op de schijf maar mij is toen verteld dat dat waarschijnlijk nog wel beter op elkaar zou inlopen. niet dus...
de blokken die er af kwamen waren van bosch; oordeel zelf of je deze moet kopen. op de schijven kon ik geen merknaam meer ontdekken.
de buitenzijde van de voorste schijven waren niet mooi meer (zie de laatste foto), maar altijd nog veel beter dan de binnenzijde. alles bij elkaar verlies je door zulke schijven/blokken zo'n 25% van je remkracht t.o.v. hoe ze normaalgesproken zouden moeten werken.
hopelijk aankomende week de achterschijven en blokken vervangen.






*

SpecialVeloce
1.241

  • Type Alfa: Alfa 159 SW TI
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
  • Turbo lag is like fore play
Re: remschijven voorzijde vervangen
« Reactie #5 Gepost op: 9 augustus 2020, 19:45:04 »
Zo dat wordt 100% verbetering
*

Busso
853

  • Type Alfa: 147 - Giulia
  • *****
    - Super Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: remschijven voorzijde vervangen
« Reactie #6 Gepost op: 11 augustus 2020, 15:55:20 »
Zo dat was hard nodig zeg. Niet te hard remmen straks anders viel je door de voorruit  ;)

147 GTA Rosso / Giulia 2.0T Pack Veloce Squadra Massimo
Ex 159 TBI TI Berlina, GT JTD 2006, 147 1.6 2003, Alfa Sud 1.5 1981 en vele andere auto's
*

Romeer
232

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: remschijven voorzijde vervangen
« Reactie #7 Gepost op: 14 augustus 2020, 13:39:35 »
de remmen zijn na zo'n 300 km inmiddels "ingeremd" en de verbetering is enorm: veel meer remkracht en uitstekende doseerbaarheid. hopelijk morgen de achterremschijven vervangen.
*

Romeer
232

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: remschijven voorzijde vervangen
« Reactie #8 Gepost op: 17 augustus 2020, 16:57:51 »
de achterremschijven/blokken zijn inmiddels vervangen, en ook hier sloten de binnenste remblokken niet perfect aan op de schijven.
het was nog even een hele toer om de remzuigers terug te stellen. hier is blijkbaar speciaal gereedschap voor nodig en dat had ik niet. dus zelf maar wat in elkaar gezaagd/geboord/gelast/geslepen en met een beetje kunst en vliegwerk is het gelukt. nu weer even de schijven rustig aan inremmen en dan moet ik er wel weer even tegen kunnen.
*

peetmultiair
582

  • Type Alfa: Giulietta Multiair 170pk.
  • *****
    - Super Alfist
Re: remschijven voorzijde vervangen
« Reactie #9 Gepost op: 17 augustus 2020, 17:08:21 »
de achterremschijven/blokken zijn inmiddels vervangen, en ook hier sloten de binnenste remblokken niet perfect aan op de schijven.
het was nog even een hele toer om de remzuigers terug te stellen. hier is blijkbaar speciaal gereedschap voor nodig en dat had ik niet. dus zelf maar wat in elkaar gezaagd/geboord/gelast/geslepen en met een beetje kunst en vliegwerk is het gelukt. nu weer even de schijven rustig aan inremmen en dan moet ik er wel weer even tegen kunnen.

Remzuigers achter terugstellen is idd een combi van drukken en rechtsom draaien. Ik heb er destijds een universeel setje voor gekocht.
Klooien met een waterpomptang ed geeft te groot risico op beschadiging van de stofhoesjes.
Overigens zelf goede ervaringen met Bosch remblokken.
Alfasud, 2x Alfa 33, 3x Alfa 155, Alfa 156 V6 200pk🎉, Alfa Giulietta MA 170 pk.(Na tuning 200 pk.)