« Reactie #5 Gepost op: 25 mei 2024, 19:05:58 »
Turbo is inmiddels gerepareerd door er een nieuwe turbopatroon in te zetten. gekocht voor een dikker 100 euro bij motointegrator. Zag er iedentiek uit.
Neem de tijd en let goed op hoe alles in elkaar zit en zorg dat de boutjes van het warme gedeelte en de aansluiting van de patroon op het warme gedeelte goed gesmeerd worden met ontroester en laat dit inwerken. En nu alles uitelkaar ligt maak ook het turbo huis goed schoon een controleer dat alles gangbaar is.
En zoals die uitelkaar gaat moet ie ook weer inelkaar. Neem desnoods foto's.
Controleer ook of de actuator zijn vacuum goed houdt, Een eenvoudige vacuumpompje volstaat. Zotg verder dat het stelboutje wat het bereik instelt van de acuator op de nieuwe patroon weer overeenkomt met de oude patroon.
En vooraf youtube afstruinen voor goede filmpjes zodat je weet wat je kunt verwachten.
De oude patroon zag er nog goed uit en had vrijwel geen speling. Wel een lichte olie lekkage aan de koude kant maar dit was minimaal. Wat de fluit veroorzaakte bij met name lage toeren is voor mij niet duidelijk geworden. Maar goed de fluit bij lage toeren is nu weg.