!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

ggalfa
26

  • Type Alfa: 159 sedan 1750 TBI
  • *
    - Startende Alfist
  • Uiteindelijk wil je toch weer een Alfa Romeo
    • Mijn site
iPhone
« Gepost op: 26 september 2019, 18:30:42 »
Hoi
Morgen is het zover en gaan we de 159 ophalen: de vreugde is nu al enorm en dat begrijpen jullie vast wel. De eerste klus wordt de vervanging van de standaard radio door een Alpine ILX-702D. Fantastische radio met Apple Carplay.

Alle benodigde kabels en een nieuwe DAB-antenne liggen klaar. Nu vraag ik me nog af waar ik mijn iPhone, die met een USB-kabel op de Alpine wordt aangesloten, moet laten. Dashboardkastje ligt voor de hand, maar vind ik niet erg handig. Je moet dan altijd naar rechts buigen om de kabel uit het kastje te grijpen enz.

Ik vraag me dus af of er hier 159 rijders die een andere, mooiere oplossing hebben gevonden.
*

DanielH92
1.967

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: iPhone
« Reactie #1 Gepost op: 26 september 2019, 23:31:29 »
Als je een armsteun met vakje hebt wel mooi om de kabel daar naar binnen te leggen :)
*

FreddyW159
363

  • Type Alfa: 159 1750 TBI TI
  • ****
    - Senior Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: iPhone
« Reactie #2 Gepost op: 27 september 2019, 08:52:49 »
Aan je profielfoto te zien heb je de auto gekocht bij Sam van Dalen. Daar heb ik mijn witte 159 1750 TBI ook vandaan. Ik heb gewoon de standaard navigatiesysteem er zitten. Vanuit de USB-poort zat er een kabel die doorgetrokken was tot de linker ventilatierooster boven de klokjes. Daar steekt het kabeltje zo'n 5 centimeter uit. Dat vind ik ideaal. Een telefoonhoudertje kan je simpel bevestigen aan de ventilatierooster en zo kan je je kabel in je telefoon steken. Als je bij Sam van Dalen bent om je auto op te halen kan je er naar vragen hoe ze dat gedaan hebben, ikzelf heb namelijk geen flauw idee. Ik denk overigens dat de vorige eigenaar het gedaan heeft en het zo gewoon heeft gelaten.
Liefhebber van auto's en daarmee dus Alfist. Helaas niet meer in het bezit van een Alfa, maar in de toekomst komt er zeker weer eentje op de stoep.

Ex:
1994 164 3.0 V6 12V QV.
1998 146 1.4-16V T.Spark Junior.
2011 159 1750 TBI sedan.
*

Bredabounce
191

  • Type Alfa: 159 2.0 JTDm TI SW
  • ****
    Amico del club - Alfist
  • La magia della bellezza
Re: iPhone
« Reactie #3 Gepost op: 27 september 2019, 10:03:39 »
Gewoon een brodit telefoonbracket monteren met daarop een telefoonhouder (ik heb er een van Aliexpress).
Werkt perfect...
-----------
Niente batte l'esperienza di Alfa Romeo
*

Bredabounce
191

  • Type Alfa: 159 2.0 JTDm TI SW
  • ****
    Amico del club - Alfist
  • La magia della bellezza
Re: iPhone
« Reactie #4 Gepost op: 27 september 2019, 10:07:25 »
-----------
Niente batte l'esperienza di Alfa Romeo
*

ggalfa
26

  • Type Alfa: 159 sedan 1750 TBI
  • *
    - Startende Alfist
  • Uiteindelijk wil je toch weer een Alfa Romeo
    • Mijn site
Re: iPhone
« Reactie #5 Gepost op: 27 september 2019, 17:16:21 »
Ja, dat is misschien nog wel de beste en mooiste optie....