!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

pkc.jonker@live.nl
40

• Type Alfa: 159 Sportwagon 1750 TBI
  • *
    - Startende Alfist
Sparren over nieuwe dempers / veren combo
« Gepost op: 9 april 2026, 07:28:13 »
Vanwege een kapotte TI-veer achter zie ik dit als een goed moment om meteen het hele onderstel (veren + dempers rondom) aan te pakken.
Eigenlijk stond dit pas later op de planning, maar goed… ieder nadeel heeft zijn voordeel.

Wat zouden jullie adviseren?
- Ik zoek een sportief rijgedrag met optimale wegligging met behoud van de TI-rijhoogte. Het hoeft geen keiharde setup te worden, ik wil de verkeersdrempels over kunnen en de auto moet ook praktisch blijven (caravan trekken, lange ritten met 4 personen en fietsen achterop).
- variabele rijhoogte instellen is geen must
- Budget is secundair aan optimale rijbeleving, goede/prijs kwaliteit verhouding heeft de voorkeur.

- Wat is een goede Bilstein / eimach combi hiervoor?
- Zelf neig ik meer naar KW V3, is hier ervaring mee op dit forum?
- Andere merken (Novitec?, KW in "ander jasje")
- Ik heb een paar maanden geleden ook contact gehad met Madeno over een Challenge Stradale BMR14 upgrade bij Madeno (geen idee of dat ook elders te installeren is). Heb ze gemaild voor offerte tijdje geleden, zon upgrade kost rond de 3500 euro voor de "basis set" een in rijhoogte verstelbare suspension kit (voor & achterveren. dempers inwendig voorzien van custom schokdemper valvings BMR14 Sport Stradale, montage, rijhoogte afstellingen, handmatige wielgeometrie afstellingen)

Onder een andere auto heb ik  Öhlins, maar dat vind ik voor deze Alfa overkill.