!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Martijnvhage
4

  • Type Alfa: 159 sw
  • *
    - Startende Alfist
Startproblemen na melding Hill Holder, ABS, ASR fout.
« Gepost op: 10 december 2018, 01:09:18 »
Hallo,
Ik heb een vraag over mijn alfa 159 1.9 JTS.  Afgelopen zomer begon er af en toe een storing in de auto te komen met de melding dat de Hill Holder, ASR, ABS en VDC het niet meer deden. Dit gebeurde alleen tijdens het starten van de auto en nooit tijdens het rijden. Als dit dan gebeurde startte de auto wel maar sloeg hij niet aan.  Hij ging dan alleen aan als je hem ging aandrukken. De storingen bleven dan wel in het scherm staan maar als je de auto uit en aan deed dan waren de storingen weer weg.
Tijdens een trip naar Tsjechiƫ was het dan helemaal voorbij en lukte aandrukken ook niet meer. Na een 2 uur te hebben gewacht op pechhulp gaf ik de sleutel aan de sleper en toen deed de auto het wel weer. Bij de alfa dealer in Dresden zeiden ze dat de ketting was gebroken en de schade 3000 euro zou worden. Ik wist dat de ketting eraan zat te komen maar wist zeker dat de ketting niet gebroken was en ik heb voor vervangend vervoer geregeld en de Alfa weer naar Nederland laten brengen.
Terug in Nederland heb ik beide kettingen vervangen en dacht dat ik van het probleem af was. Na 2 dagen rijden was het weer zover. Dezelfde storingen kwamen weer in het dashboard en de auto moest weer aangedrukt worden.
Ik heb zelf ook al een beetje gezocht naar oorzaken en heb daardoor de rem- en koppelingsschakelaar vervangen. Ook is de accu nagekeken maar de problemen in het dashboard komen steeds weer naar voren.


Ik ben benieuwd of er nog een andere oplossing is.

Mvg,

Martijn
*

SpecialVeloce
1.241

  • Type Alfa: Alfa 159 SW TI
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
  • Turbo lag is like fore play
Re: Startproblemen na melding Hill Holder, ABS, ASR fout.
« Reactie #1 Gepost op: 13 december 2018, 13:10:48 »
Aandrukken is het aanduwen van de auto neem ik aan?

En start de auto nu niet meer? of heb je alleen de storing.

Ik denk dat de storing door een paar oorzaken kan komen.

1 Accu en aanverwante zaken kabel eventueel.
2 Remvloeistof met vocht
3 Defect abs blok
4 Defecte BC. (dat wordt een drama in nederland)

maar het geheel moet door een slimmerik getest worden.
*

Martijnvhage
4

  • Type Alfa: 159 sw
  • *
    - Startende Alfist
Re: Startproblemen na melding Hill Holder, ABS, ASR fout.
« Reactie #2 Gepost op: 13 december 2018, 21:26:04 »
Aanduwen inderdaad.

Na het aanduwen doet de auto het weer een paar keer en dan beginnen de storingen weer.
Ik heb nu een extra massa kabel aangelegd.
Ik heb de krukaspositiesensor vervangen.
Ik heb ook het remvloeistof getest op vocht en dat was nog goed.

Het is nu afwachten of er weer storingen komen.

Wat is precies een BC?