!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

pveelen
29

  • Type Alfa: 159SW 1.7TBi
  • *
    - Startende Alfist
Tip voor USB na inbouw nieuwe headunit
« Gepost op: 19 februari 2020, 20:37:41 »
Beste forummers,

Na de tips hier gelezen te hebben heb ik besloten de OEM navi te vervangen voor een Pioneer SPH-230DAB. De headunit, tezamen met alle kabels (lead en stuurwielinterface)  en het inbouwframe, zijn binnen. Op YouTube is duidelijk weergegeven hoe de inbouw dient te verlopen en om de Blue&Me box te verbergen heb ik ook al een oplossing.

Enige waar ik mee zit is de USB-poort. Om straks Apple Carplay te kunnen gebruiken heb ik standaard een USB-poort nodig waarop de Apple kabel zit. Om dit te realiseren ben ik op zoek naar ervaringen, tips en/of oplossingen. Mijn idee was om de USB-poort die er nu zit voor de Blue&Me (dashboardkastje) aan te sluiten op de headunit en die te gebruiken. Ben benieuwd naar wat jullie nog aandragen!!
2010 159SW 1.7TBi Grigio Titanio
1986 BMW 316 met dubbele weber DCOE40 carbs.
*

8Ball
659

  • Type Alfa: Alfa Romeo 159SW TBi Ti
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tip voor USB na inbouw nieuwe headunit
« Reactie #1 Gepost op: 19 februari 2020, 22:33:53 »
Hi! Mocht er een aansluiting zitten achterop de head unit (ik ga er vanuit van wel), dan kun je een korte usb verlengkabel trekken door het verwijderbare luikje links in het dashboard kastje. Zelf had ik hier de kabel van mijn Yatour doorheen getrokken. Je vind dit luikje door het dashboardkastje te openen en linksboven te voelen.

Het aansluiten van de bestaande usb gaat geloof ik niet, aangezien deze in de kabelboom opgenomen is. Je kunt dus het beste een iPhone kabel nemen en deze aansluiten op de Pioneer, waarna je deze naar het dashboardkastje leid via de hierboven omschreven route.

My 2 cents, succes! Benieuwd naar de foto’s van de uiteindelijke inbouw :)
Alfa Romeo 159 TBi Ti Rosso Competizione

Oude liefdes:
AR MiTo QV 100/101 Rosso Alfa
AR 159SW 1750TBi Ti Bianco Ghiaccio
AR 159SW 1.9JTDm Nero

2-wielers:
Ducati S4R 996
*

Milan.M
1.874

  • Type Alfa: Giulietta QV Rosso Comp.
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
  • Instagram: @Juul.QV
Re: Tip voor USB na inbouw nieuwe headunit
« Reactie #2 Gepost op: 19 februari 2020, 22:49:36 »
USB vanuit je dashboard kastje is een mooie oplossing, dan zie je er niks meer van.
Echter moet je dan óf je telefoon in het dashboard kastje leggen, óf een kabel vanuit je dashboard kast laten lopen.

In mijn Mito had was de sigaretten aansluiting vervangen door een usb oplader (dus geen data), dit is misschien een oplossing.
Een andere oplossing is de kabel door de center console doortrekken naar je armsteun.
Dan kun je daar je telefoon aansluiten en inleggen.

Er zijn zat opties, gewoon kijken wat je zelf het prettigst vindt. 😁
Giulietta QV Rosso Competizione 🍀
Meer info: De Giulietta QV van Milan

Instagram: Juul.QV