Alfa Romeo chiptuning korting

!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

alfistalimburg
447

• Leeftijd: 22
  • Type Alfa: giulietta qv
    - Senior Alfist
  • you only live once
Re: tips & tricks gevraagd zelf distributie tbi vervangen + kleppendekselpakking
« Reactie #15 Gepost op: 12 februari 2020, 22:50:24 »
En nog een aanvulling voor de vervanging van de distributieriem. Bestel ook een vacuümpomp pakking want die gaat na opnieuw vastzetten lekken. Was bij mij ook het geval.
Alfa Romeo Giulietta QV: Audison composet - Ulter 100mm einddemper - 19inch Prodrive S velgen - full led interieur - Brembo remschijven + EBC red stuff blokken
RVS Jmtuning downpipe - powerflexrubbers
*

SpecialVeloce
443

• Leeftijd: 36
  • Type Alfa: Alfa 159 SW TI
    - Senior Alfist
Re: tips & tricks gevraagd zelf distributie tbi vervangen + kleppendekselpakking
« Reactie #16 Gepost op: 13 februari 2020, 00:11:34 »
Precies,
Je gaat ervanuit dat de tool die je koopt goed is.
Maar de geharde pennen die waren er denk ik warm en koud in gezet en zelfs met de pers kon ik ze niet op de juiste plaats persen.

Dus toen het al een beetje laat werd was dit de makkelijkste oplossing.

*

koshoek
21

• Leeftijd: 46
  • Type Alfa: 159 tbi sportswagon
    Amico del club - Startende Alfist
« Reactie #17 Gepost op: 14 februari 2020, 20:39:35 »
Het was even rustig van mijn kant.
Leuk en leerzaam trouwens die reacties over het gereedschap, is een aandachtspuntje waar ik gelijk naar ga kijken als ik mijn gereedschap binnen heb.

Vanavond met het gestuurde linkje over het gereedschap effe wat verder wezen googelen.
Daarbij kwam ik deze tegen: https://www.automotive-line.nl/speciaal-gereedschap/tijdafstel-timing-gereedschap/wt-2094-timing-set-alfa-romeo-lancia-1-75-tbi.html
Leek mij wat makkelijker te bestellen / vlotter te leveren dan die van E-bay en vond de prijs wel netjes.
Daarom gelijk maar bestelling geplaatst.

Komende tijd zal ik stapsgewijs de rest van de benodigde materialen gaan bestellen.
Wordt vervolgt!

*

alfistalimburg
447

• Leeftijd: 22
  • Type Alfa: giulietta qv
    - Senior Alfist
  • you only live once
« Reactie #18 Gepost op: 14 februari 2020, 20:58:23 »
Fijn dat we konden helpen. Het gezochte gereedschap ziet er ook goed uit inderdaad wel wat duurder maar misschien sneller binnen. Succes met de rest en als er nog vragen zouden zijn gewoon weer stellen.
Alfa Romeo Giulietta QV: Audison composet - Ulter 100mm einddemper - 19inch Prodrive S velgen - full led interieur - Brembo remschijven + EBC red stuff blokken
RVS Jmtuning downpipe - powerflexrubbers
*

Busso
134

• Leeftijd: 56
  • Type Alfa: 147 - 159
    - Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
« Reactie #19 Gepost op: 15 februari 2020, 18:37:40 »
Ha Timon,

Ik bedoelde uiteraard ook de 4c...
Ben benieuwd of er leden zijn die hier ervaring mee hebben. :)

Ik heb ook zelf de distributie vervangen en de dealer in houten adviseerde mij ook de waterpomp van een 4c te plaatsen. Heb ik ik dus gedaan.  Distributiekap inderdaad ook direct meenemen. Ik wist dat niet dus moest een 2e ritje maken naar de dealer omdat de kap van mij uit elkaar viel.
147 GTA Rosso / 159 TBI Bianco Ghiaccio
Ex GT JTD 2006, 147 1.6 2003, Alfa Sud 1.5 1981
*

SpecialVeloce
443

• Leeftijd: 36
  • Type Alfa: Alfa 159 SW TI
    - Senior Alfist
« Reactie #20 Gepost op: 18 februari 2020, 13:00:46 »
idd achterlijk dat het zo is.

Ik had een kadett van 568 jaar oud en dat was nog steeds goed.

hier van mij de kleine en de groote. goed dat het broos is maar if het je riem ook een tandje zal laten verspringen waag ik het er liever niet op.

Met het vervangen van de kap met de riem erop moet zowieso de brandstofpijp los . om die eraf te krijgen moet je hier en daar van dingetjes lossen.

Ik heb gewoon de Gates Distributie set gekocht type KP15685XS
en die waterpomp en die kwaliteit ziet er echt altijd goed uit.

wel moet ik er even bij zeggen: De rand waar de waterpomp in gaat goed schoonmaken en in de vaseline zetten. Het is echt een trut seal die daar zit.

*

koshoek
21

• Leeftijd: 46
  • Type Alfa: 159 tbi sportswagon
    Amico del club - Startende Alfist
« Reactie #21 Gepost op: 18 februari 2020, 23:34:49 »
Die kap van jou was inderdaad goed kapot!
Ik zal eens kijken of ik de kap van te voren kan inspecteren, maar denk dat ik gelijk maar een nieuwe mee bestel.
Wil hier geen risico's mee lopen.

Vandaag trouwens de blokkeerset binnen gekregen.
Begin is er dus. :)

Qverde Italian parts Klavertje7