!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.
De turbo van mijn Alfa Romeo 159 jtd maakt sinds kort een schril geluid. Het is alsof je de schoepen van de turbo hoort ronddraaien.Dit gebeurt alleen bij plotseling gas geven. Bij progressief gas erbij ontstaat dit geluid niet.Wanneer dit geluid na korte tijd overgaat in een fluiten van de turbo ontwikkelt de motor meer vermogen. Daarvoor lijkt het wel alsof de turbo niet echt werkt.Iemand een idee wat dit kan zijn en hoe ik dit probleem kan oplossen?
Nee er is geen rookontwikkeling.Hij maakt alleen maar dat geluid, wat gepaard gaat met vermogensverlies.Wat zijn de kosten van een zo'n turbo revisie?
Misschien is het beter om éérst een fatsoenlijke diagnose te laten stellen voor je aan een turbo revisie begint. Kan natuurlijk nog aan zoveel andere dingen liggen. Ik weet nog van de 156 dat luchtmassameters nog wel eens probleem gaven met soortgelijke symptomen (afgezien van het geluid dan). Dan gebeurde er eerst niks omdat er (te) weinig lucht gemeten werd. Ook een vastgekoekte EGR kan dergelijke problemen geven (wederom zonder het geluid). Op afstand is er eigenlijk niet veel van te zeggen, behalve dat je eerst andere, simpelere, dingen moet uitsluiten voor je aan een revisie begint.
Citaat van: frankie op 23 augustus 2016, 12:14:04Misschien is het beter om éérst een fatsoenlijke diagnose te laten stellen voor je aan een turbo revisie begint. Kan natuurlijk nog aan zoveel andere dingen liggen. Ik weet nog van de 156 dat luchtmassameters nog wel eens probleem gaven met soortgelijke symptomen (afgezien van het geluid dan). Dan gebeurde er eerst niks omdat er (te) weinig lucht gemeten werd. Ook een vastgekoekte EGR kan dergelijke problemen geven (wederom zonder het geluid). Op afstand is er eigenlijk niet veel van te zeggen, behalve dat je eerst andere, simpelere, dingen moet uitsluiten voor je aan een revisie begint.Dit is mijn diagnose: https://www.google.nl/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=white%20smoke%2C%20catless%20downpipehttps://www.google.nl/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=white%20smoke%2C%20catless%20downpipeVeel duidelijker kan het niet. Allemaal de turbo seals.
Citaat van: alfata op 23 augustus 2016, 12:28:16Citaat van: frankie op 23 augustus 2016, 12:14:04Misschien is het beter om éérst een fatsoenlijke diagnose te laten stellen voor je aan een turbo revisie begint. Kan natuurlijk nog aan zoveel andere dingen liggen. Ik weet nog van de 156 dat luchtmassameters nog wel eens probleem gaven met soortgelijke symptomen (afgezien van het geluid dan). Dan gebeurde er eerst niks omdat er (te) weinig lucht gemeten werd. Ook een vastgekoekte EGR kan dergelijke problemen geven (wederom zonder het geluid). Op afstand is er eigenlijk niet veel van te zeggen, behalve dat je eerst andere, simpelere, dingen moet uitsluiten voor je aan een revisie begint.Dit is mijn diagnose: https://www.google.nl/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=white%20smoke%2C%20catless%20downpipehttps://www.google.nl/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=white%20smoke%2C%20catless%20downpipeVeel duidelijker kan het niet. Allemaal de turbo seals.Wat ik er over gelezen heb is het redelijk waarschijnlijk, maar niet absoluut. Er zijn nog wel wat andere zaken welke ook mogelijk zijn.Maar als de seals er uit geblazen worden, wat heeft reviseren dan voor nut? Nieuwe seals er in is dan klaar toch? Die blaas je er dan na een paar duizend kilometer wel weer uit, maar iig tijdelijk opgelost. Zoals je volgens mij wel weet is volgens mij een 100 of 200 cel kat mogelijk een mooi alternatief voor je, het beste van 2 werelden.
Oorzaak van de slijtage ook gevonden?