!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Djert
20

  • Type Alfa: 159 SW - 1750 TBi Ti
  • ****
    Amico del club - Startende Alfist
Uitlijning sierlijsten
« Gepost op: 10 juni 2024, 20:04:53 »
Beste mede alfisti,

Al sinds ik mijn 159 heb stoor ik me een klein beetje aan de uitlijning van de sierlijst op het dashboard ten opzichte van die op de portieren. Jaja grote problemen, ik weet het. Als ik een beetje rondkijk bij 159's die te koop staan zie ik dat deze lijsten soms (bijna) perfect op elkaar aansluiten, en andere weer in meer of mindere mate versprongen zitten. Zie de voorbeelden hieronder. Is dit een gevalletje Italiaanse precisie of is er nog iets aan de portieren/dashboard af te stellen zodat het wel uitlijnt? En ik ben wel benieuwd hoe dit er bij andere 159 eigenaren uit ziet.



2011 159 SW 1750 TBi Ti
*

Dutchdriftking
482

  • Type Alfa: Alfa Romeo 159 2.0 JTDm
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Uitlijning sierlijsten
« Reactie #1 Gepost op: 11 juni 2024, 08:53:20 »
Djert,

Ze zitten bij geen enkele Alfa recht. Maar bij mij wel links en rechts 'even scheef'. Hoe scheef het lijkt op de foto's  en hoeveel dat in werkelijkheid is wil nog wel eens verschillen. Lichtinval doet nogal veel. Ik heb bij mij de deurpanelen er meerdere keren uitgehad. Eerst om de lijsten zelf te wisselen, en later om de deurpanelen te wisselen voor een andere kleur leer. Ze kunnen maar op één manier en daar zit geen afstelling in.

De deuren zelf zijn natuurlijk wel af te stellen. Als een auto bijvoorbeeld schade heeft gehad dan zou het anders kunnen zijn dan origineel. Een deur die niet helemaal goed zit is heel erg vervelend. Goed afstellen is een kunstje. Ik heb bij een vorige auto meegemaakt dat de deuren in de zomer perfect vielen en in de winter met lagere temperaturen niet. Diverse keren bij de garage geweest, maar perfect zaten ze nooit. Voor je hier zelf aan gaat rommelen zou ik op zoek gaan naar iemand die er ervaring mee heeft.

Voorbeeldplaatjes van hoe het bij mij zit:







*

Djert
20

  • Type Alfa: 159 SW - 1750 TBi Ti
  • ****
    Amico del club - Startende Alfist
Re: Uitlijning sierlijsten
« Reactie #2 Gepost op: 11 juni 2024, 10:38:50 »
@Dutchdriftking

Ja daar ging ik al vanuit haha. Bij mij zitten ze ook allebei even scheef, alhoewel ze bij jou wel iets minder scheef lijken te zitten.
Het is niet echt een groot probleem, dus ik ga ook zeker niet aan de afstelling van de deuren komen, die zitten goed namelijk. Toch jammer dat ze tijdens het ontwerpen niet even een tweede keer hebben gemeten ;)
2011 159 SW 1750 TBi Ti