!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

Alfa Romeo Types > 159

Verlichting turbodruk-meter

(1/4) > >>

Posthumus:
Onder de noemer "klein leed", maar stoor me er wel mateloos aan...

Sinds kort valt de verlichting van het turbodrukmetertje af en toe uit. (Enkel de witte verlichting achter de cijfers, de rode verlichting van de meter zelf en het witte lampje achter het turbo symbooltje blijven wel branden).
Meestal lost het zichzelf weer op, als ik na een tijdje de auto weer start.

Enig idee waar ik zou kunnen beginnen met uitpluizen?

DanielH92:
Klinkt als een slechte soldering van één van de LEDjes. Openhalen en opnieuw doorsolderen zou een eerste stap kunnen zijn.

Djert:

--- Citaat van: DanielH92 op  8 augustus 2023, 10:56:23
Citaat van: DanielH92 op  8 augustus 2023, 10:56:23 ---Klinkt als een slechte soldering van één van de LEDjes. Openhalen en opnieuw doorsolderen zou een eerste stap kunnen zijn.

--- Einde van citaat ---

Ik had hetzelfde probleem met mijn snelheidsmeter, en dit is waarschijnlijk de oorzaak inderdaad.
Mocht dit niet werken dan moet je waarschijnlijk het LEDje vervangen. Je kan dan het beste alle LEDjes vervangen, aangezien de nieuwe waarschijnlijk een iets andere kleur hebben.

DeHeerDeWit:
Ik laat hier even een reactie achter omdat ik precies hetzelfde probleem heb. Ik hoop op een vindplaats waar ik kan zien hoe ik die LED's kan vervangen

In mijn optiek is het dobbelen:

3x 6 is 3 LED lampjes aan;

2X 6 is 2 LED lampjes aan;

1x 6 is 1 LED lampje aan;

Hierbij is het ook weer dobbelen welke LED-combinatie van warmte, brandstof of turbodruk aangaat.

Dutchdriftking:
Gek idee, is het niet gewoon een optie om de stekker los te maken, de boel schoon te blazen, contactspray er tussen en weer dicht? Als het ieder keer een ander lampje is.... Of heb je toevallig ergens een draadbreuk?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Powered by SMFPacks Ads Manager Mod