!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Romeer
234

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
vreemde elektrische storingsmelding
« Gepost op: 14 december 2020, 20:48:05 »
op mijn dashboard krijg ik de melding dat mijn rem- en knipperlicht rechtsachter storing geeft. bij het richting aangeven voor rechts afslaan knippert het groene pijltje voor rechtsaf op mijn dashboard 2x zo snel als normaal.
ik heb zojuist eea gecheckt en zowel het remlicht als het knipperlicht rechtsachter werken naar behoren, terwijl het dashboard wél storing aangeeft. de rest van de verlichting werkt ook naar behoren. iemand enig idee wat hier aan de hand is? thx
*

Plakkie
52

  • **
    - Junior Alfist
Re: vreemde elektrische storingsmelding
« Reactie #1 Gepost op: 14 december 2020, 20:50:10 »
Waarschijnlijk slechte massa  in de achterlicht unit.
Of een knipperlicht bolletje wat aan zijn einde is.
*

kevinv
6

  • Type Alfa: Alfa Romeo 159 2.2 JTS
  • *
    - Startende Alfist
Re: vreemde elektrische storingsmelding
« Reactie #2 Gepost op: 15 december 2020, 12:39:28 »
Even de connector checken.
Ik had pas hetzelfde met het remlicht. Eerst zonder te kijken het lampje vervangen maar de storing bleef.
Bleek een pin te zijn gecorrodeerd. Het was zelfs zo heet geworden door het "vonken" dat het plastic was gesmolten.

*

Romeer
234

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: vreemde elektrische storingsmelding
« Reactie #3 Gepost op: 16 december 2020, 13:18:11 »
ik heb idd ook het idee dat daar de boosdoener zit. ik kwam gisteren deze site tegen https://www.dtcdecode.com/Alfa-Romeo en daar wordt direct dezelfde oorzaak aangegeven.
dit weekend maar even kijken of ik wat kan vinden. thx!