!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

pveelen
29

  • Type Alfa: 159SW 1.7TBi
  • *
    - Startende Alfist
Veel plaklood op velgen
« Gepost op: 2 november 2019, 13:22:29 »
Hierbij een klein dilemma:

Ik heb via via een leuk en apart setje wielen gekocht dat als winterset gaat dienen voor de 159SW. Voordat ik voor veel geld er nieuwe winterbanden op ga monteren ben ik ze grondig aan het poetsen en kleine oneffenheden t.g.v. stoeprandjes weg aan het werken. Nu valt mij op dat sommige velgen wel erg veel plaklood hebben:

4x5g
8x5g
10x5g
19x5g

Is dit setje niet gewoon krom? Ik heb ze thuis getest door over het laminaat te rollen en daar gaan ze gewoon soepel echter na de hoeveelheden plaklood ga ik twijfelen... moet ik hier wel de banden op laten leggen?
 
2010 159SW 1.7TBi Grigio Titanio
1986 BMW 316 met dubbele weber DCOE40 carbs.
*

SpecialVeloce
1.241

  • Type Alfa: Alfa 159 SW TI
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
  • Turbo lag is like fore play
Re: Veel plaklood op velgen
« Reactie #1 Gepost op: 2 november 2019, 16:43:39 »
Citaat van: pveelen op  2 november 2019, 13:22:29
Citaat van: pveelen op  2 november 2019, 13:22:29
Hierbij een klein dilemma:

Ik heb via via een leuk en apart setje wielen gekocht dat als winterset gaat dienen voor de 159SW. Voordat ik voor veel geld er nieuwe winterbanden op ga monteren ben ik ze grondig aan het poetsen en kleine oneffenheden t.g.v. stoeprandjes weg aan het werken. Nu valt mij op dat sommige velgen wel erg veel plaklood hebben:

4x5g
8x5g
10x5g
19x5g

Is dit setje niet gewoon krom? Ik heb ze thuis getest door over het laminaat te rollen en daar gaan ze gewoon soepel echter na de hoeveelheden plaklood ga ik twijfelen... moet ik hier wel de banden op laten leggen?

Sommige merken velgen of banden zijn niet per defenitie krom maar slecht gemaakt. En dus slecht in balans.

Het kan wellicht handig zijn om de velgen even the checken op balans zodat de band er op de juiste plaats op gaat. Als dit dus verkeerd gedaan is kan het dus zijn dat je erg veel gewicht moet aanbrengen om te balanceren.

Op de banden staat normaal ook een stip.
*

pveelen
29

  • Type Alfa: 159SW 1.7TBi
  • *
    - Startende Alfist
Re: Veel plaklood op velgen
« Reactie #2 Gepost op: 4 november 2019, 21:08:20 »
Dank voor de tips. Ik heb de wielen weggebracht en ze worden nagekeken alvorens de winterbanden erop gelegd worden.
2010 159SW 1.7TBi Grigio Titanio
1986 BMW 316 met dubbele weber DCOE40 carbs.