!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

Alfa Romeo Types > 159

Wispelturig oliepeil sensor.

(1/1)

Stefan72:
Hallo.

Sinds kort in het bezit van een heerlijke 159.
Maar zodra je het contact aan zet gaat hij het oliepeil meten en die is elke keer weer anders als je het contact aan zet. Ene keer geeft ie vol aan. Een uur later geeft ie leeg aan. De volgende keer weer voor de helft maar geeft het vaakst leeg aan.
Ik ben altijd van het controleren met het blote oog maar vind het gewoon irritant.

Is dit normaal of makkelijk op te lossen??

brinkerik:
Bij mij is die waarder ontzettend constant.   Nu heeft die sensor bij mij nog nooit oude olie gezien, daar ik er elk half jaar ververs.


Dus, hoe vaak ververs je olie, en probeer bij de volgende keer eens de sensor op te zoeken, en te kijken of die eruit kan /  sensor reinigen.


Misschien is reinigen ook niet nodig, bij verversing heb je misschien al schonere olie en wordt de sensor misschien ook nauwkeuriger?

Stefan72:
Oke bedankt. Wil binnenkort toch even olie verversen dus zal hem wel eens opzoeken.

Niels G60:
Zie dat het gaat om een 1.9 JTS. Die sensor zit op de bodem van je carter geschroefd ; )

Gaan helaas wel stuk...

Stefan72:
Ja. Dat zeiden ze bij de garage ook. Het is een sensor voor zowel oliepeil als tempratuur. Die gaan helaas snel stuk zeiden ze. En zijn nog duur ook.

Navigatie

[0] Berichtenindex

Naar de volledige versie
Powered by SMFPacks Ads Manager Mod