!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

*

AlfaJan
9

  • Type Alfa: Alfa 166 3.0 V6 Super
  • *
    - Startende Alfist
Ik had weer eens iets vanochtend
« Gepost op: 19 maart 2014, 18:48:09 »
Vanochtend startte ik de 166, had een paar dagen stilgestaan. De auto deed het direct, zoals altijd. Alleen leek ie op 4-5 pitten te lopen. Stationair toerental wel OK, maar schudden etc, je hoorde het ook, het niet lekker lopen. Auto uit, en weer aan maar nog hetzelfde.
Toch weggereden en aan eind vd straat was alles weer OK. MIL lampje heeft niet gebrand trouwens.

Auto uitgelezen met examiner, ook rijdend, maar geen enkele storing, ook geen misfire. Maar nu ik dit intik, vorige week maandagochtend hield de auto tijdens rijden flink in. Je voelde echt véél minder power. Net alsof de LMM er geen zin had (die is net 5K oud). Echter, 's avonds, na werktijd was alles weer OK.

Dus, een echte Italiaan zeg maar. Iemand een idee wat dit kan zijn of die me een richting kan geven?

*Bougies net 3k oud, evenals de distri etc.
KVS blijft op peil, snuffelaar vindt geen olie erin. Olie prima op peil en weinig verbruik hiervan.

*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Ik had weer eens iets vanochtend
« Reactie #1 Gepost op: 19 maart 2014, 19:43:28 »
vervuilde injector ? aanzuigen valse lucht ? wil nog wel eens een (moeilijk zichtbare) scheur zitten in dat geribbelde rubber koppelstuk bij de gasklep....
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

AlfaJan
9

  • Type Alfa: Alfa 166 3.0 V6 Super
  • *
    - Startende Alfist
Re: Ik had weer eens iets vanochtend
« Reactie #2 Gepost op: 19 maart 2014, 20:25:25 »
vervuilde injector ? aanzuigen valse lucht ? wil nog wel eens een (moeilijk zichtbare) scheur zitten in dat geribbelde rubber koppelstuk bij de gasklep....

Valse lucht niet in elk geval. Dat rubberen geval met silentbox is ook net nieuw, tesamen met de distri vervangen. Vanavond met 'koude' start trouwens weer geen centje pijn.
*

Row
857

  • Type Alfa: 159 1.9 JTDm 16v TI
  • *****
    - Super Alfist
Re: Ik had weer eens iets vanochtend
« Reactie #3 Gepost op: 20 maart 2014, 19:50:19 »
Nukkigheid, je hebt haar een paar dagen verwaarloosd.  ;)
Alfa Romeo 159 TI
Squadra Massimo / 18" TI / AppRadio 3

Previous:
Alfa Romeo 147 Collezione
Squadra Massimo / 17" TI / Wiechers strutbar / Bilstein B6 / Eibach ProKit
*

__1337__
391

  • Type Alfa: Giulia 2.2 JTD
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Ik had weer eens iets vanochtend
« Reactie #4 Gepost op: 20 maart 2014, 19:58:07 »
Toevallig met water aan de gang geweest onder de kap? Ook ooit eens gedaan bij de GTA, heeft echt lang geduurd voordat ik daar vanaf was.. gaf dezelfde symptomen als bij jou.
Maserati Quattroporte 4.7S (hobby)
Giulia 2.2 JTD Squadra Massimo (daily)
*

Tuintje
52

  • **
    - Junior Alfist
Re: Ik had weer eens iets vanochtend
« Reactie #5 Gepost op: 20 maart 2014, 20:09:04 »
Gewoon eens flink planken met de schuit van je :) Alle troep er aan de achterkant uitblazen!
*

AlfaJan
9

  • Type Alfa: Alfa 166 3.0 V6 Super
  • *
    - Startende Alfist
Re: Ik had weer eens iets vanochtend
« Reactie #6 Gepost op: 20 maart 2014, 21:14:41 »
Toevallig met water aan de gang geweest onder de kap? Ook ooit eens gedaan bij de GTA, heeft echt lang geduurd voordat ik daar vanaf was.. gaf dezelfde symptomen als bij jou.

Nee, ik kom niet met water onder de kap. Slechte ervaringen mee ;D
En als dit door twee dagen niet rijden komt. Pfff, eigenwijs stuk vreten is het dan :-X

En Remco, planken heb ik vanochtend bj de oosterburen nog gedaan O:-),. Ruim 240 op den tellert. Weet niet hoe hard op de GPS, maar wat er evt inzat is er nu wel uit. Net als mn halve tank benzine, haha
*

__1337__
391

  • Type Alfa: Giulia 2.2 JTD
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Ik had weer eens iets vanochtend
« Reactie #7 Gepost op: 20 maart 2014, 21:22:00 »
Wat je wel eens in de gaten kan houden is 'sputteren' uit de uitlaat bij stationairloop. Bij warme motor kan je dit goed horen. Dit kan bijvoorbeeld duiden op een kapotte bobine, wil bij de 24v nog wel eens voorkomen.
Maserati Quattroporte 4.7S (hobby)
Giulia 2.2 JTD Squadra Massimo (daily)