!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Haha
5

  • *
    - Startende Alfist
Probleem standaard uitlaat
« Gepost op: 27 maart 2018, 21:30:10 »
Ik heb mijn 4C Spider sinds september 2015. Omwille van dagelijks gebruik, werd de 4C besteld met de standaard uitlaat.
Deze heeft het nu voor de tweede keer begeven. De eerste keer was in april 2017 na 22000 km en nu na 35000 km. Telkens doorgeroest op de plaats waar het Alfa Romeo logo werd ingedrukt.


In december 2015, twee maand na ontvangst van de wagen, werd de uitlaat een eerste keer onder garantie vervangen om onduidelijke redenen: terugroepcampagne 5939.
De tweede vervanging, na defect, gebeurde vorig jaar volledig onder garantie. Er werd mij toen verzekerd dat een verbeterde versie van de uitlaat werd geïnstalleerd.
Nu wil men de uitlaat een derde keer vervangen, wel werkuren en vervangwagen op mijn kosten. Het duurt minimum 1 week voor de uitlaat bij de dealer is.
Dus heb ik volgend jaar waarschijnlijk hetzelfde probleem. Met bijhorend ongemak en kosten.
Ik wil mijn ontgoocheling en frustratie over Alfa Romeo en de belgische invoerder delen. Zij verbergen zich achter hun ‘klantendienst’, eigenlijk een call-center in Italië, getraind in het afschepen van klanten. Mijn hele leven rijd ik Alfa Romeo en de laatste 20 jaar werd elke 5 jaar een nieuwe aangeschaft. Ik bezit momenteel 3 Alfa’s en deze worden steeds in een officieel Alfa Romeo service center onderhouden.
De wagen is niet getuned en werd nooit op circuit gebruikt.
Iemand in Nederland zou een soortgelijk probleem gehad hebben. Graag kwam ik met die persoon in contact.
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Probleem standaard uitlaat
« Reactie #1 Gepost op: 27 maart 2018, 21:37:55 »
Heb je problemen op het internationale 4C forum reeds gelezen. Bizar probleem.
Mijn idee zou zijn om voor een aftermarket variant te gaan en de kosten te verhalen op Alfa Romeo (of uiteraard de verkopende dealer).
Het is duidelijk dat de standaard uitlaat een productiefout bevat. Maar goed, bijna niemand heeft de standaard uitlaat, dus is het probleem weinig bekend.

Succes met de afhandeling. Ik zou sowieso niet weer voor de standaard uitlaat gaan, maar bijvoorbeeld voor een Novitec of Ragazzon versie: http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/Alfa-4C/Sportuitlaten/Alfa-4C-Novitec-RVS-Rear-Silencer-With-Flap-Regulation-Stradale::6861.html
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

Haha
5

  • *
    - Startende Alfist
Re: Probleem standaard uitlaat
« Reactie #2 Gepost op: 28 maart 2018, 19:52:12 »
Update: de nieuwe uitlaat is vandaag geïnstalleerd, vroeger dan verwacht. Op deze uitlaat hebben ze het logo achterwege gelaten, dus ik ben zeker niet de enige die dit probleem heeft gehad. Blij dat ik de 4C terug heb, maar het gebrek aan klantenservice is iets dat ik niet snel zal vergeten.