« Gepost op: 5 september 2025, 12:38:44 »
Hallo, sinds ik mijn hoofdremcilinder vervangen heb zit ik met het volgende. heel af en toe wil het waarschuwingslampje van de remmen gaan branden. ik kan 20+ minuten rijden zonder een enkel probleem en uit het niets kan het lampje even 5 seconden branden en dan gaat hij weer uit. het maakt ook niet uit of ik rem, in een bocht zit of rechtdoor rij het kan onder alle omstandigheden zomaar gebeuren. het kan niet aan het niveau liggen want die is precies op max, de remblok slijtage indicatoren zou ik nog moeten checken maar die lijken me niet heel erg logisch aangezien het lampje maar heel af en toe aangaat. nu vermoed ik dat de sensor in het reservoir niet helemaal super is aangezien ik tijdens het vervangen van de hoofdremcilinder het potje best wel heb schoon lopen schudden en sindsdien dit probleem zich voor heeft gedaan. (achteraf gezien misschien niet het slimste, maar ach). nou was ik erachter komen dat de 75 met 2 verschillende types (merken) hoofdremcilinder geleverd zijn (zie foto's) ATE en bendix. nu zit ik dus ook met het volgende, de reservoirs waar de sensoren in verwerkt zitten zijn al niet heel erg makkelijk te vinden en de bendix versie (die ik dus nodig heb met de grotere blauwe sensor) al helemaal niet. weet iemand of het ATE reservoir/sensor bruikbaar is op een bendix hoofdremcilinder of dat hier onderling nog verschil in zit.
als iemand toevallig ook dit probleem heeft gehad of een reservoir heeft liggen is alle informatie welkom.
Groet, Twan.