!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: Napraat Autobahnmeeting 8
« Reactie #15 Gepost op: 11 april 2016, 10:15:25 »
Ben benieuwd wie de hoogste top heeft neergezet.  ;D
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Napraat Autobahnmeeting 8
« Reactie #16 Gepost op: 11 april 2016, 10:56:57 »
Ik niet  ;D
Die 250 van Ebuzz is denk ik wel zo ongeveer het meest wat gereden is zaterdag. Ongelooflijk hoeveel effect een slipstream ook heeft.

De dag smaakte in ieder geval naar meer! Nu eerst een downpipe en verlaging.  :13:
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

Ebuzz
612

  • Type Alfa: Giulietta qv
  • *****
    - Super Alfist
  • Giulietta Qv
Re: Napraat Autobahnmeeting 8
« Reactie #17 Gepost op: 11 april 2016, 11:56:31 »
QV stock tegen MA Savali chip
2de versnelling geen reuze verschil maar daarna word het verschil wel snel gemaakt


https://www.youtube.com/watch?v=0syrsIwA8zI


Giulietta QV Savali Tuning stage 1
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Napraat Autobahnmeeting 8
« Reactie #18 Gepost op: 11 april 2016, 12:59:26 »
QV stock tegen MA Savali chip
2de versnelling geen reuze verschil maar daarna word het verschil wel snel gemaakt


https://www.youtube.com/watch?v=0syrsIwA8zI

Ik vond het verschil pas op hogere snelheid zichtbaar. Tot de 180 vond ik de verschillen eerlijk gezegd klein. In de video kom je natuurlijk ook al uit mijn slipstream. Toen je passeerde kon ik daarna nog goed volgen, wat je ook ziet in de binnenspiegel.
Echter, bij 235 op de teller was de koek bij mij wel op. Die 15km/pu die jij harder loopt, daar zie je het verschil in PK's bovenin de toeren.

Ik ben erg benieuwd wat er gebeurd met een andere downpipe.  Ik zag een dyno diagram langskomen waar ongeveer 9,5PK extra bovenin eruit kwam, maar ook vooral het koppel onderin verder verbeterde. Gaat dus een prima toevoeging zijn en dan is het qua snelheid wel goed.  ;D
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: Napraat Autobahnmeeting 8
« Reactie #19 Gepost op: 11 april 2016, 14:02:49 »
Of het uitlaatsysteem a la die zwarte punto en knallen maar.  ;D
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Napraat Autobahnmeeting 8
« Reactie #20 Gepost op: 11 april 2016, 14:24:21 »
Of het uitlaatsysteem a la die zwarte punto en knallen maar.  ;D

Helaas niet mogelijk op die multiairs van ons.  :-[
Vooral dat flatshift lijkt mij wel wat. Voet op het gas houden tijdens het schakelen waardoor turbodruk niet inzakt. Maar ja, die Magneti Marelli computers zijn t.o.v. de Bosch computers van de t-jet motoren soort Apple Macintoshes  :017:
Erg simpele ECU waar nauwelijks wat aan te passen is. 
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

Thamaesta
7

  • Type Alfa: Alfa 147 evo
  • *
    - Startende Alfist
Re: Napraat Autobahnmeeting 8
« Reactie #21 Gepost op: 11 april 2016, 14:55:38 »
Hmm jmmr van dat filmpje, ik ken er vrijwel niets uithalen, alleen dat er een hogere top is.
Ik ben wel echt benieuwd het verschil tussen de gechipte ma en de qv ;)

Was er tijdens de acceleratie geen gapend gat getrokken?
*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: Napraat Autobahnmeeting 8
« Reactie #22 Gepost op: 11 april 2016, 15:01:25 »
Hmm jmmr van dat filmpje, ik ken er vrijwel niets uithalen, alleen dat er een hogere top is.
Ik ben wel echt benieuwd het verschil tussen de gechipte ma en de qv ;)

Was er tijdens de acceleratie geen gapend gat getrokken?

Alfata of Ebuzz kunnen dit waarschijnlijk wat beter bevestigen omdat zij direct achter elkaar aan reden en ik  daar achter, tuurlijk liep de QV iets makkelijker door, maar absoluut geen wereld van verschil. De sprint was ook niet vanaf stilstand, maar vanaf de oprit, dus vermoedelijk vanaf zo'n 70+ km/u.
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Napraat Autobahnmeeting 8
« Reactie #23 Gepost op: 11 april 2016, 15:06:34 »
Hmm jmmr van dat filmpje, ik ken er vrijwel niets uithalen, alleen dat er een hogere top is.
Ik ben wel echt benieuwd het verschil tussen de gechipte ma en de qv ;)

Was er tijdens de acceleratie geen gapend gat getrokken?

In het doorlopen van de 2de naar de 5de versnelling is het verschil erg klein. Wat mij opvalt is dat het moeilijk is om bij de multiair met schakelmomenten de turbo goed op druk te houden. Als dat niet lukt valt er even een klein gaatje doordat de turbo moet opspoelen. Als je echt heel snel schakelt ontwijk je dit, maar dit overkwam mij wel 1 of 2 keer. De QV lijkt dit niet te hebben, puur omdat die op minder bar draait vermoedelijk. Qua trekkracht is er echt niet tot nauwelijks verschil.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

Ebuzz
612

  • Type Alfa: Giulietta qv
  • *****
    - Super Alfist
  • Giulietta Qv
Re: Napraat Autobahnmeeting 8
« Reactie #24 Gepost op: 11 april 2016, 15:31:20 »
Hmm jmmr van dat filmpje, ik ken er vrijwel niets uithalen, alleen dat er een hogere top is.
Ik ben wel echt benieuwd het verschil tussen de gechipte ma en de qv ;)

Was er tijdens de acceleratie geen gapend gat getrokken?

We hebben meerdere malen geraced jammer dat ik dat niet heb opgenomen.

Ik zal je zo zeggen, de MA heeft zijn piekvermogen langer dan ik daardoor ontstaat er niet heeel groot verschil.
Bij een race in de 3e versnelling gaf ik alfata voorsprong en dat gat wat er ontstond had ik in de zelfde versnelling al dichtgemaakt. En in de 4e versnelling haal ik hem in.
Jammer genoeg is de turbo van de qv bij 5500 toeren al buitenadem.
maar met een chipje zal ik waarschijnlijk wel een monster krijgen waar die multiair blokken totaal niet tegen op kunnen
Giulietta QV Savali Tuning stage 1
*

brinkerik
1.817

  • Type Alfa: Giulietta Qv TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Napraat Autobahnmeeting 8
« Reactie #25 Gepost op: 11 april 2016, 18:20:31 »
Ben benieuwd wie de hoogste top heeft neergezet.  ;D

ik niet ;)


https://www.youtube.com/watch?v=AgJJfd4pejM


Nu Giulietta Perla Moonlight

ex   159 2.4   '07        Punto Twin-Air '12         156  1.9 16v '04         147  1.6  Veloce G3  '01     146  1.6  Lusso '97