!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Napraat Italia a Zandvoort
« Gepost op: 28 juni 2015, 19:19:50 »
Zo, het zit er weer op. Italia a Zandvoort. Het was weer een lange dag, ongeveer 7:45 stond ik op de paddock om de stand "op te bouwen". Eerst nog even ruzie gemaakt met onze Lancia buren die besloten hadden om ook de marktkraam van ons toe te eigenen  :rolleyes:. Gelukkig had ik de club partytent bij me, dat bleek achteraf ook wel nodig.



Het was vanuit de organisatie wel duidelijk waar het deze dag om draaien: Max Verstappen en de F1 demo's. Ze hebben hier speciaal een geluidsdag voor opgeofferd, dus die konden hun gang gaan  ;D. Consequentie was wel dat het voor de merkenclubs iets minder aantrekkelijk werd. Minder ruimte op de paddock, extra betalen voor de Tango paddock om o.a. de Ferrari's te kunnen zien, door de vele F1 sessies (die overigens heel gaaf zijn), minder vrijrijden of vrijrijden op onpraktische tijden, kortom niet ideaal. Desalniettemin was het wel een mooie dag, ook de paar druppels regen deden daar niets aan af. Opvallend wel de totale afwezigheid van de importeur (of stonden die op de Tangopaddock?).

Foto's heb ik bijna niet gemaakt, maar dat ons clublid ArjanB nog in de prijzen viel was natuurlijk wel wat foto's waard. Hij won de publieksprijs omdat hij het meeste aantal likes had gekregen op de Facebook pagina van Autovisie en dus was hij een mooie beker en een bos bloemen rijker.




*

damas
207

  • Type Alfa: Spider 916s 2.0TS-156 1.8
  • ***
    - Alfist
  • Betaal op tijd, zo voorkomt u een verhoging
  • Beste antwoord!
  • Re: Napraat Italia a Zandvoort
    « Reactie #1 Gepost op: 28 juni 2015, 20:10:34 »
    De organisatie was wat minder als vorige jaren door de organisator Zandvoort Italia miste ook alfa stand, jammer van de regen nog wel wat foto's gemaakt eerste sessie























  • Beste antwoord!
  • Re: Napraat Italia a Zandvoort
    « Reactie #2 Gepost op: 28 juni 2015, 20:27:47 »
    Mooi overzichtsplaatje die laatste Damas.  :13:
  • Beste antwoord!
  • Re: Napraat Italia a Zandvoort
    « Reactie #3 Gepost op: 28 juni 2015, 20:40:12 »












    *

    Stiggy
    372

    • Type Alfa: Giulia Veloce
    • ****
      - Senior Alfist
  • Beste antwoord!
  • Re: Napraat Italia a Zandvoort
    « Reactie #4 Gepost op: 28 juni 2015, 20:51:25 »
    Ik was er ook, helaas niet op de stand (volgende keer hoop ik!). Vond de F1 demo's erg gaaf, vooral die van Jos & Max samen. Ik dacht wel: wordt het niet tijd om het eens wat groter aan te pakken? Een 2 daags evenement, dan is er ook voldoende tijd voor de clubs. En met 30.000 bezoekers zoals vandaag moet er toch wel wat meer mogelijk zijn op het gebied van Italiaans eten, drinken en mode?
  • Beste antwoord!
  • Re: Napraat Italia a Zandvoort
    « Reactie #5 Gepost op: 28 juni 2015, 20:57:53 »
    Dat was vorig jaar wel zo. Achter de pits stonden toen alle standhouders met Italiaanse hapjes, drankjes, mode, modelauto's, tassen etc. Nu stonden die gecentreerd op de paddock waar ook de merkenclubs stonden, maar wel veel minder in aantal. Ik vond het voor de merkenclubs minder dan vorig jaar, maar ik snap wel dat het voor de neutrale toeschouwer of Max fan wel super was. Persoonlijk had ik liever een beetje minder Max-mania en een beetje meer Italiaanse lifestyle.
    *

    damas
    207

    • Type Alfa: Spider 916s 2.0TS-156 1.8
    • ***
      - Alfist
    • Betaal op tijd, zo voorkomt u een verhoging
  • Beste antwoord!
  • Re: Napraat Italia a Zandvoort
    « Reactie #6 Gepost op: 28 juni 2015, 21:07:22 »
    Dat was vorig jaar wel zo. Achter de pits stonden toen alle standhouders met Italiaanse hapjes, drankjes, mode, modelauto's, tassen etc. Nu stonden die gecentreerd op de paddock waar ook de merkenclubs stonden, maar wel veel minder in aantal. Ik vond het voor de merkenclubs minder dan vorig jaar, maar ik snap wel dat het voor de neutrale toeschouwer of Max fan wel super was. Persoonlijk had ik liever een beetje minder Max-mania en een beetje meer Italiaanse lifestyle.
    Ja precies volgend geen max meer, had mijn kaart op gewaardeerd maar er was eigenlijk niks te doen daar, te druk enkel wat Ferrari spul
    *

    Harold
    5.210

    • Type Alfa: Alfa Romeo 156
    • *****
      - Super Alfist
    • Ik ruleer...
      • Club Alfa Romeo
  • Beste antwoord!
  • Re: Napraat Italia a Zandvoort
    « Reactie #7 Gepost op: 28 juni 2015, 21:41:41 »
    Vooral het extra betalen om bij de Ferrari's en dergelijke te mogen kijken vond ik echt belachelijk.. ook niet gedaan dus.. maar wel een leuk dagje gehad..
    Maar wat een drukte.. ik heb het echt nog nooit zo druk gezien bij IAZ... en dus ook wel aardig in de file gestaan op de heenweg...(via Zandvoort zeg maar)

    later via de boulevard terug gegaan... en ook daar stond het rond 13:00 uur nog helemaal vast richting het circuit...

    Wel weer prima georganiseerd door Frankie!  :great:


    https://www.youtube.com/watch?v=_XCZlc8cHng
    *

    damitch300
    3.882

    • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
    • *****
      - Super Alfist
  • Beste antwoord!
  • Re: Napraat Italia a Zandvoort
    « Reactie #8 Gepost op: 28 juni 2015, 22:20:36 »
    Ho wacht eens even. Een Lamborghini?  :o

    En mooi filmpje van Maxi ;)
    Ben benieuwd wat er nog meer voorbij komt kwa film materiaal. Altijd wel mooi om te horen die brullende V8. (Hij had toch de V8 mee?)
    Rijdt:
    Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
    Iva E Go s4 electrische scooter
    *

    Stiggy
    372

    • Type Alfa: Giulia Veloce
    • ****
      - Senior Alfist
  • Beste antwoord!
  • Re: Napraat Italia a Zandvoort
    « Reactie #9 Gepost op: 28 juni 2015, 22:46:44 »
    Ho wacht eens even. Een Lamborghini?  :o

    En mooi filmpje van Maxi ;)
    Ben benieuwd wat er nog meer voorbij komt kwa film materiaal. Altijd wel mooi om te horen die brullende V8. (Hij had toch de V8 mee?)
    Ja, de Red Bull RB8 uit 2012, in Toro Rosso kleuren gespoten.
    Op zich wel jammer, had graag het verschil gehoord tussen de oudere F1's met dat bruut geluid en de nieuwe V6.
    *

    Pinda
    244

    • Type Alfa: 156 1.9 JTD 16v SW
    • ***
      - Alfist
  • Beste antwoord!
  • Re: Napraat Italia a Zandvoort
    « Reactie #10 Gepost op: 28 juni 2015, 23:37:57 »
    De huidige V6 zullen ze nooit meenemen, want dat is veel te duur en risicovol voor een demo.

    Voor de verandering eens op het gemakkie  zonder file aangekomen, heb eens een andere route genomen en parkeerde exact 10:30 op de paddock. Was vorig jaar wel anders, toen heel Zandvoort kruipend door gegaan.

    Was wel heel anders als vorige jaren, kan wel begrijpen waarom natuurlijk. De organisatie heeft goed gegokt, want het was gewoon uitverkocht. Dat het ten koste ging van de gratis kaarten voor clubleden was zakelijk gezien logisch. Er liep duidelijk een ander publiek rond, toch heb ik mij wel vermaakt. Want stiekem heb ik ook best genoten van Max, Jos, Jan en Arie   :13: :13: :13:

    Mijn dochter wilde persé een echte Max Verstappen pet, dus heb daar nog een leuk tijdje in de rij gestaan om €35 af te tikken voor een petje :lol_hitting: ok...ik geef het toe, ik zou em ook zo op doen ;D

    Frank, wederom dank voor je organisatie, ben niet heel lang gebleven, maar je weet wel waarom  ;) Ik blijf het toch elke keer weer knap vinden van je hoe je dit vrijwillig allemaal regelt, dat mag best gezegd worden.



    *

    Dwayne
    320

    • Type Alfa: Giulietta QV
    • ****
      - Senior Alfist
    • Yes.. I have the Alfa Romeo virus so what?!
  • Beste antwoord!
  • Re: Napraat Italia a Zandvoort
    « Reactie #11 Gepost op: 29 juni 2015, 10:39:26 »
    Super mooie dag wel jammer dat er weinig giulietta s waren met het vrij rijden ik reed er alleen met een zwarte Zoals ik het heb kunnen zien was weer een mooie ervaring om te kijken wat die kan
    GIULIETTA QV - Squadra tuned - Brembo heat treated sport disk/FM Brakepads  - Rode RVS Staalflex Remleidingen  - Performance koppeling - EPS compleet uitlaatsysteem - BMC CDA Cold Air Intake - Short Shifter - JTD Performance Intercooler - Carbon design - Eibach Pro kit/Spacers -Wiechers Veerpootbrug
    *

    Thunder
    52

    • Type Alfa: Abarth 500
    • **
      - Junior Alfist
    • Abarthisti
  • Beste antwoord!
  • Re: Napraat Italia a Zandvoort
    « Reactie #12 Gepost op: 29 juni 2015, 10:50:50 »
    De momentele F1 auto mag sowieso niet gebruikt worden, want dan zouden de "demo's" gebruikt kunnen worden als testkilometers.

    Gistermorgen om 5 uur opgestaan en om 5 voor 6 gaan rijden. Bij Amersfoort een korte pitstop gemaakt om een andere Abarth rijder aan te laten sluiten. Hierna doorgereden naar de McD in Hoofddorp, waar alle windrichtingen zouden aansluiten. Om 08:15 Met een kleine 20 Abarths, 500 en Punto's, naar het circuit gereden. Redelijk snel stonden we op het paddock, waarbij al snel bleek dat de toegewezen plek niet echt ruim was voor onze groep.

    Op zich heb ik me goed vermaakt, maar door de F1 demo's had het evenement totaal geen Italia ziel. Het extra betalen voor het paddock was ook belachelijk. Heb 1 bekende zien lopen van de club hier/156club.

    Al met al een leuke dag, maar baal er altijd gigantisch van dat je na het evenement minimaal een uur nodig hebt om voorbij Haarlem en Amsterdam te komen. Assen is dichterbij voor mij en veel beter geregeld met aan- en afvoer van het verkeer. Hoop dat volgend jaar Italia a Zandvoort zijn ziel een beetje terugkrijgt, want op deze manier raken de italiaanse evenementen wel heel erg verwaterd. (Viva Italia is samen met SuperCarSunday en dan nu F1/Italia a Zandvoort)
    9 jaar lang een Alfa Romeo 156 1.9JTD gereden. Sinds 12-07-2014 een Abarth 500. :)
    Specs: 175pk, 280Nm. SaVaLi Chiptuning, 18" Pogea Racing XCUT velgen GunMetal, Pogea Racing Full Carbon hood, Magneti Marelli Bombardone 2.0, Climate Control, Panoramadak, Lederen interieur.
    *

    Simon
    11

    • Type Alfa: Gulietta
    • *
      - Startende Alfist
  • Beste antwoord!
  • Re: Napraat Italia a Zandvoort
    « Reactie #13 Gepost op: 29 juni 2015, 10:55:50 »
    Ja Frankie. Ook van mij de complimenten. Helaas kon ik niet lang genoeg blijven om een rondje over het circuit te crossen. Al met al toch een leuke dag
  • Beste antwoord!
  • Re: Napraat Italia a Zandvoort
    « Reactie #14 Gepost op: 29 juni 2015, 10:56:45 »
    Tenzij er nog een Abarth met die Pogea velgen rijdt, ben ik je volgens mij nog gepasseerd op de terugweg op de A9 net voor de afslag naar de A5, kan dat? Ik moet zeggen dat ons plekje ruimer was dan vorig jaar terwijl we minder auto's hadden opgegeven. Wel stonden voor wat betreft de Alfa's ook wel veel door elkaar qua clubs.